Προσβολή προσωπικότητας. Μη προσήκουσα εκτέλεση της σύμβασης μεταφοράς από την πλοιοκτήτρια, μεταφορέα και εκναυλώτρια του πλοίου. Από την αντισυμβατική συμπεριφορά της εναγόμενης – πλοιοκτήτριας προσβλήθηκε και η προσωπικότητα των εναγόντων με συνέπεια η εναγόμενη εκτός από την υποχρέωση για αποζημίωση να υποχρεούται και σε χρηματική ικανοποίηση των εναγόντων λόγω μείωσης της προσωπικότητάς τους.
Αριθ. 86/2001Δικαστής ο κ. Ν. ΚΟΝΤΟΣ, ειρηνοδίκης Δικηγόροι οι κ.κ. Σ. Συντέλης, Γ. Τρανακίδης
(…) Από τις καταθέσεις των μαρτύρων και τα προσκομιζόμενα έγγραφα αποδείχτηκαν τα εξής: Οι ενάγοντες είχαν κλείσει από 16.8. 1998 στην εναγομένη εισιτήρια – ενώ ευρίσκοντο στην Ικαρία σε καλοκαιρινές διακοπές – για να ταξιδέψουν στις 30.8.1999 με το πλοίο της εναγομένης D.** από τον ΄Αγιο Κήρυκο στον Πειραιά, με το αυτοκίνητο του πρώτου ενάγοντα έχοντας κλείσει 2 καμπίνες πρώτης θέσης, μία δίκλινη (αριθμός 229) για τους δύο πρώτους ενάγοντες (γονείς) και μία τετράκλινη (αριθμός 114) για τα δύο παιδιά, την αδελφή του πρώτου ενάγοντα που σημειωτέον είχε πρόβλημα δισκοπάθειας και το παιδί της αφού το ταξίδι θα ήταν βραδυνό, το πλοίο θα έφευγε στις 8 το βράδυ και θα έφθανε το πρωί στον Πειραιά. Λόγω βλάβης του πλοίου όμως αναχώρησαν με το πλοίο Ρ.** που διέθεσε η εναγομένη, πλοίο μικρότερης μεταφορικής Ικανότητας σε επιβάτες και μικρό αριθμό καμπινών και κλινών , χωρίς να υπάρχει διαθέσιμη καμπίνα για τους ενάγοντες. Ο κόσμος ήταν αναγκαστικά στοιβαγμένος χωρίς να υπάρχουν ελεύθερα καθίσματα και αναγκάσθηκε να κοιμάται χάμω στο δάπεδο ακόμα και μπροστά στις τουαλέτες. ΄Οταν ζητήθηκε από τους ενάγοντες να δουν τον πλοίαρχο για να διαμαρτυρηθούν κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατόν. Ο πρώτος ενάγοντας αναγκάσθηκε να κοιμίσει τα 3 παιδιά με ένα σεντόνι και έναν υπνόσακο, που έφερε από το αυτοκίνητό του, σε δύσκολες συνθήκες. Ο τέταρτος από αυτούς πήρε ένα σεντόνι και πέρασε τη νύχτα σ’ ένα κάθισμα, η πέμπτη πήρε ένα σεντόνι ξαπλωμένη στη μοκέτα και ακουμπισμένη σε ένα κάθισμα. Θα πρέπει να σημειωθεί στο σημείο αυτό ότι οι ενάγοντες δεν είχαν ενημερωθεί για τη μη ύπαρξη καμπινών παρά μόνον αφού είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο και αμέσως μετά την αναχώρησή του. Συγκεκριμένα τους ελέχθη αρχικά στη reception ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμες καμπίνες πλην όμως «κάτι θα γίνει» στη συνέχεια δε τους το απέκλεισαν οριστικά, με αποτέλεσμα αφού, όπως ελέχθη, είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο και τούτο είχε αναχωρήσει να στερηθούν του δικαιώματος υπαναχώρησης από τη σύμβαση μεταφοράς, ώστε να ανέμεναν ένα άλλο πλοίο. Υπεύθυνη για τη μη προσήκουσα εκτέλεση της σύμβασης μεταφοράς είναι η εναγόμενη – αντισυμβαλλόμενη – πλοιοκτήτρια, μεταφορέας και εκναυλώτρια του πλοίου, η οποία συμφώνησε τη μεταφορά των εναγόντων με συγκεκριμένους όρους και συνθήκες άνεσης και ησυχίας ώστε να διασφαλίζεται ευχερής και ευχάριστη κατάσταση ταξιδίου, οι οποίες όχι μόνον δεν τηρήθηκαν αλλά και κατάφωρα παραβιάστηκαν, αφού το ταξίδι πραγματοποιήθηκε κατά παράβαση της σύμβασης και του Αστικού Κώδικα, όπως αναλύεται παραπάνω, και μάλιστα χωρίς έγκαιρη ενημέρωση για την αλλαγή του πλοίου σε κάθε δε περίπτωση μηχανικής βλάβης του πλοίου Ν.** θα έπρεπε αυτό ν’ αντικατασταθεί με άλλο πλοίο κατάλληλο για την εκπλήρωση της σύμβασης μεταφοράς. Οι ενάγοντες υπέστησαν τις ( . . . ) ζημίες που συνίστανται στη διαφορά της τιμής των εισιτηρίων από τις καμπίνες της θέσεως που πλήρωσαν σε τρίτη θέση που μεταφέρθηκαν τελικά. (…).
Από την αντισυμβατική συμπεριφορά της εναγομένης και την ταλαιπωρία που υπέστησαν, η εναγομένη θα πρέπει να υποχρεωθεί να καταβάλλει στους ενάγοντες το ποσόν των 50.000 δρχ. στον καθένα σαν χρηματική ικανοποίηση λόγω μείωσης της προσωπικότητάς τους.