Π.Δ. 36/2021

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 36 ΦΕΚ Α 88/31.5.2021

Τροποποίηση του π.δ. 546/1988 «Οργανισμός του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας  (ΟΕΕ)» (Α’ 257), όπως ισχύει.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) Του άρθρου 20 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος:

Οργάνωση, λειτουργία και Διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης» (Α’ 133),

β) της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 1100/1980 «Περί ιδρύσεως Οικονομικού Επιστημονικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος» (Α’ 295),

γ) της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν.δ. 496/1974 «Περί Λογιστικού των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου» (Α’ 204),

δ) του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κώδικας Νομοθεσίας, για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (Α’ 98),το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),

ε) του π.δ. 546/1988 «Περί Οργανισμού του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας» (Α’ 257), όπως ισχύει,

στ) του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2),

ζ) της υπό στοιχεία Υ70/30-10-2020 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

2. Τη σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Διοίκησης του ΟΕΕ στην Μ/43/11-9-2018 Συνεδρίαση της Κεντρικής Διοίκησης του ΟΕΕ.

3. Την υπό στοιχεία ΓΔΟΥ 506/28-6-2019 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και το φ/2/208/10-1-2020 έγγραφο του ΟΕΕ, σύμφωνα με τα οποία από τις διατάξεις του παρόντος προκαλείται δαπάνη ύψους 48.000 ευρώ περίπου ετησίως σε βάρος του προϋπολογισμού του φορέα.

4. Το υπό στοιχεία Φ/2/4493/26.8.2020 έγγραφο του ΟΕΕ σχετικά με την παράθεση στοιχείων για τις προσωποπαγείς θέσεις του ΟΕΕ και τη συνημμένη στο έγγραφο αυτό σχετική Έκθεση του ΟΕΕ.

5. Τις υπ’ αρ. 94/2020, 219/2020 και 43/2021 γνωμοδοτήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, αποφασίζει:

Άρθρο 1
Διάρθρωση Υπηρεσιών
Το άρθρο 1 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι υπηρεσίες του ΟΕΕ έχουν την ακόλουθη διάρθρωση:

α. Κεντρική Υπηρεσία:

Η Κεντρική Υπηρεσία του ΟΕΕ αποτελείται από τις ακόλουθες Διευθύνσεις:

1. Διεύθυνση Μελετών και Δραστηριοτήτων

2. Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

3. Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών.

β. Περιφερειακές Υπηρεσίες.

Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα γραφεία:

1. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Θράκης

2. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας

3. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας

4. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Κεντροδυτικής Μακεδονίας

5. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Δυτικής Μακεδονίας

6. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Ηπείρου

7. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Θεσσαλίας

8. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Κεντρικής Στερεάς Ελλάδας

9. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας

10. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας.

11. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου

12. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Δωδεκάνησου

13. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικού Αιγαίου

14. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Ανατολικής Κρήτης

15. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Δυτικής Κρήτης

16. Γραφείο Περιφερειακού Τμήματος Ιονίων Νήσων».

Άρθρο 2
Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
Το άρθρο 3 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Στρατηγικοί στόχοι της Διεύθυνσης είναι: α) Η εύρυθμη διοικητική λειτουργία του ΟΕΕ. β) Η βέλτιστη αξιοποίηση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, βάσει της αποστολής του ΟΕΕ. γ) Η αποτελεσματική και αξιόπιστη διοικητική υποστήριξη των οργανικών του μονάδων. δ) Η μελέτη, η υπόδειξη και η παρακολούθηση εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών.

2. Η Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης αποτελείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

α) Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Προσωπικού. β) Τμήμα Πληροφορικής, Επικοινωνίας και Ηλεκτρονικής Μάθησης. γ) Τμήμα Μητρώου του ΟΕΕ και Οργάνωσης Ειδικοτήτων του Οικονομολογικού Επαγγέλματος. 3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι οι ακόλουθες και κατανέμονται μεταξύ των τμημάτων της ως εξής:

α) Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Προσωπικού. αα) Ο χειρισμός των θεμάτων του διορισμού και της εν γένει υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων του ΟΕΕ όλων των κλάδων και κατηγοριών.

ββ) Η μέριμνα για την εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού. Η συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και όργανα του ΟΕΕ για την εκτίμηση των πραγματικών αναγκών σε προσωπικό, κατά κλάδο και ειδικότητα.

γγ) Η μέριμνα για την προετοιμασία και διεκπεραίωση της διαδικασίας των συνεδριάσεων των οργάνων του ΟΕΕ, καθώς και για την εξυπηρέτηση λειτουργίας αυτών.

δδ) Η τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων της Κεντρικής Διοίκησης και των Συνελεύσεων της αντιπροσωπείας των μελών του ΟΕΕ.

εε) Η ταξινόμηση του εκλογικού υλικού και η τήρηση του αρχείου των εκλογικών αποτελεσμάτων του ΟΕΕ.

στστ) Η τήρηση του Γενικού Πρωτοκόλλου (φυσικού ή ηλεκτρονικού) του ΟΕΕ και η διεκπεραίωση της αλληλογραφίας και του λοιπού έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού.

ζζ) Η μέριμνα για τη φύλαξη και τον καθαρισμό των γραφείων του ΟΕΕ.

ηη) Η μέριμνα για τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, των τηλετύπων και των λοιπών μέσων επικοινωνίας.

β) Τμήμα Πληροφορικής, Επικοινωνίας και Ηλεκτρονικής Μάθησης

αα)Η διαχείριση και συντήρηση όλων των υφιστάμενων εφαρμογών του ΟΕΕ.

ββ) Η μελέτη, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη νέων εφαρμογών.

γγ) Η υποστήριξη της παραγωγικής λειτουργίας των εφαρμογών.

δδ) Η συγκέντρωση αναφορών και αιτημάτων των χρηστών των εφαρμογών για υφιστάμενα προβλήματα.

εε) Η δημιουργία μηχανισμών πολιτικής ασφάλειας και δικαιωμάτων πρόσβασης των χρηστών σε εφαρμογές και δεδομένα.

στστ) Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η συντήρηση του κεντρικού ιστοχώρου του ΟΕΕ.

ζζ) Η μέριμνα για την ανάρτηση και αδιάλειπτη λειτουργία του διαδικτυακού τόπου του ΟΕΕ.

ηη) Η εγκατάσταση, διαμόρφωση, διαχείριση και συντήρηση του εξοπλισμού πληροφορικής καθώς και των αντίστοιχών τους λογισμικών.

θθ) Η μέριμνα για την δημιουργία και φύλαξη αντιγράφων λογισμικού εφαρμογών (back-up).

γ) Τμήμα Μητρώου του ΟΕΕ και Οργάνωσης Ειδικοτήτων του Οικονομολογικού Επαγγέλματος.

αα) Η τήρηση του Γενικού Μητρώου Μελών του ΟΕΕ, λογιστών φοροτεχνικών και κάθε άλλου μητρώου που θα συσταθεί με διάταξη νόμου ή προεδρικό διάταγμα σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 3 του ν. 1100/1980, όπως ισχύει.

ββ) Ο έλεγχος της νομιμότητας και πληρότητας των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εγγραφή των οικονομικών επιστημόνων στο ΟΕΕ.

γγ) Ο έλεγχος της νομιμότητας και πληρότητας των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη χορήγηση επαγγελματικής ταυτότητας στους λογιστές φοροτεχνικούς.

δδ) Η έκδοση βεβαιώσεων και οποιουδήποτε άλλου πιστοποιητικού που προβλέπεται από το ισχύον νομικό πλαίσιο.

εε) Η χορήγηση βεβαιώσεων έναρξης παροχής λογιστικών φοροτεχνικών υπηρεσιών σε νομικά πρόσωπα μετά από έλεγχο των προβλεπομένων από τη κείμενη νομοθεσία δικαιολογητικών».

Άρθρο 3
Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών
Μετά το άρθρο 3 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, προστίθεται άρθρο 3Α ως εξής:

«Άρθρο 3Α Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών

1. Στρατηγικοί στόχοι της Διεύθυνσης είναι:

α) H σύννομη, εύρυθμη και αποτελεσματική διαχείριση των διαδικασιών που έχουν σχέση με την οικονομική λειτουργία του ΟΕΕ.

β) Ο έλεγχος και η διαχείριση του οικονομικού προγραμματισμού του ΟΕΕ.

γ) Η σύνταξη και η υποβολή του σχεδίου του ετήσιου προϋπολογισμού του ΟΕΕ και των κατά την πορεία εκτέλεσής του αναγκαίων τροποποιήσεών του.

δ) Η παρακολούθηση της εκτέλεσης του προϋπολογισμού του ΟΕΕ.

2. Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών αποτελείται από τα ακόλουθα τμήματα:

α) Τμήμα Λογιστηρίου, β) Τμήμα Εσόδων.

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών είναι οι ακόλουθες και κατανέμονται μεταξύ των τμημάτων της ως εξής:

α) Τμήμα Λογιστηρίου αα) Η τήρηση όλων των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία. ββ) Η εκκαθάριση όλων των δαπανών του ΟΕΕ και η έκδοση των ενταλμάτων πληρωμής των δαπανών αυτών. γγ) Η τήρηση της μισθοδοσίας του πάσης φύσεως προσωπικού του ΟΕΕ. δδ) Η μέριμνα για την σύνταξη και υποβολή της ετήσιας απογραφής και του ισολογισμού. εε) Η μέριμνα για τον εφοδιασμό του ΟΕΕ με τα πάσης φύσεως απαραίτητα έπιπλα και σκεύη, όργανα, υλικά και λοιπά είδη πάγιας χρήσης, καθώς και αναλώσιμα υλικά.

στστ) Η τήρηση των σχετικών βιβλίων αποθήκης.

β) Τμήμα Εσόδων αα) Η επιμέλεια για την είσπραξη όλων των βεβαιωμένων εσόδων του ΟΕΕ. ββ) Ο έλεγχος των πάσης φύσεως εσόδων και η καταχώρηση του συνόλου των ημερήσιων εισπράξεων ανά κατηγορία.

γγ) Η σύνταξη των μηνιαίων ανακεφαλαιωτικών καταστάσεων εισπράξεων.

δδ) Η συγκέντρωση των γραμματίων παραλαβής των ταμείων, ο έλεγχος και η απόδοση των ημερήσιων εισπράξεων.

εε) Η τήρηση του αρχείου των τριπλοτύπων είσπραξης των εσόδων του ΟΕΕ».

Άρθρο 4
Γραφείο Νομικών Υποθέσεων
Το άρθρο 4 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Το Γραφείο Νομικών Υποθέσεων έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Γνωμοδοτεί για τα θέματα που τίθενται από τα όργανα του ΟΕΕ.

β) Προβαίνει σε νομικό έλεγχο των συμβάσεων όλων των ειδών που καταρτίζονται για λογαριασμό του ΟΕΕ και σε έλεγχο της νομικής πληρότητας των δικαιολογητικών που αφορούν κάθε υπόθεση.

γ) Παραλαμβάνει και χειρίζεται δικόγραφα κάθε είδους που κοινοποιούνται στο ΟΕΕ.

δ) Εισηγείται στα διοικητικά όργανα για κάθε νομικό θέμα.

ε) Μεριμνά για την παρουσία και εκπροσώπηση του ΟΕΕ, ύστερα από έγγραφη εξουσιοδότηση του Προέδρου της Κεντρικής Διοίκησης σε Δικαστήρια κάθε βαθμού και δικαιοδοσίας και διοικητικές αρχές.

2. Τα αντικείμενα του γραφείου Νομικών Υπηρεσιών ασκούνται από δικηγόρους που απασχολεί το ΟΕΕ με σχέση έμμισθης εντολής και από δικηγόρους τους οποίους χρησιμοποιεί ως εξωτερικούς συνεργάτες για την αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που απαιτούν εξειδικευμένη νομική τεχνογνωσία ή σε υποθέσεις των Περιφερειακών Τμημάτων του ΟΕΕ, μετά από απόφαση της Κεντρικής Διοίκησης».

Άρθρο 5
Θέσεις μόνιμου προσωπικού
Το άρθρο 5 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«Οι οργανικές θέσεις του μόνιμου προσωπικού ανέρχονται σε σαράντα πέντε (45) και κατανέμονται ως εξής:

α) Κλάδος ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, θέσεις είκοσι (20)

β) Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής, θέσεις δύο (2)

γ) Κλάδος ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού, θέσεις δώδεκα (12)

δ) Κλάδος ΤΕ Πληροφορικής, θέση μία (1)

ε) Κλάδος ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, θέσεις οκτώ (8)

στ) Κλάδος ΔΕ Προσωπικού Η/Υ, θέση μία (1)

ζ) Κλάδος ΥΕ Επιμελητών, θέση μία (1)».

Άρθρο 6
Περιφερειακές υπηρεσίες Κατανομή θέσεων
Το άρθρο 6 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Τα συσταθέντα με το π.δ. 225/1986 (Α’ 91) περιφερειακά τμήματα του ΟΕΕ, έχουν τις έδρες και τις αρμοδιότητες που προσδιορίζονται στο διάταγμα αυτό.

2. Από τις προβλεπόμενες στο προηγούμενο άρθρο οργανικές θέσεις των μονίμων υπαλλήλων, κατανέμονται στις περιφερειακές υπηρεσίες οι εξής:

α) Κλάδος ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, θέσεις πέντε (5)

β) Κλάδος ΤΕ ΔιοικητικούΛογιστικού, θέσεις οκτώ (8) γ) Κλάδος ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, θέσεις δύο (2)».

Άρθρο 7
Προσωπικό με έμμισθη εντολή
Το άρθρο 7 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«Δύο (2) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή οι οποίοι προσλαμβάνονται σύμφωνα με το άρθρο 43 παρ. 2 του ν. 4194/2013 “Κώδικας Δικηγόρων” (Α’ 208)».

Άρθρο 8
Προσωπικό με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου
Το άρθρο 8 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οι οργανικές θέσεις του προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, ανέρχονται σε δώδεκα (12) και κατανέμονται ως εξής:

α) Κλάδος ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, θέσεις τέσσερις (4),

β) Κλάδος ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού, θέση μια (1), γ) Κλάδος ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, θέσεις τέσσερις (4), δ) Οι θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου ανέρχονται σε τρεις (3).

2. Οι υπηρετούντες με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου υπάλληλοι οι οποίοι κατέχουν

προσωποπαγείς θέσεις, κατατάσσονται σε αντίστοιχες οργανικές θέσεις της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας και της ίδιας ή αντίστοιχης ειδικότητας. Η δικηγόρος που κατέχει προσωποπαγή θέση με έμμισθη εντολή κατατάσσεται σε θέση δικηγόρου με έμμισθη εντολή.

3. Με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο κένωση κάθε οργανικής θέσης των ειδικοτήτων ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού, ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού και ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, αυτή μετατρέπεται σε οργανική θέση δημοσίου δικαίου, αντίστοιχης κατηγορίας και κλάδου στον οποίο και προσμετράται».

Άρθρο 9
Προϊστάμενοι
Το άρθρο 9 του π.δ. 546/1988, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Ως Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων (α) Μελετών και Δραστηριοτήτων, (β) Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και (γ) Οικονομικών Υπηρεσιών, ορίζονται υπάλληλοι μόνιμοι ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου που κατέχουν οργανική θέση στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ανήκουν στους κλάδους ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού.

2. Ως Προϊστάμενοι των Τμημάτων των Διευθύνσεων (α) Μελετών και Δραστηριοτήτων, (β) Διοικητικών Υπηρεσιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και (γ) Οικονομικών Υπηρεσιών, εκτός του Τμήματος Πληροφορικής, ορίζονται υπάλληλοι μόνιμοι ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου που κατέχουν οργανική θέση στο

Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ανήκουν στους κλάδους ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού ή ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού.

3. Ως Προϊστάμενος του Τμήματος Πληροφορικής ορίζεται υπάλληλος μόνιμος ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου που κατέχει οργανική θέση στο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ανήκει στον κλάδο ΠΕ Πληροφορικής».

Άρθρο 10
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα, 24 Μαΐου 2021

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης Οικονομικών και Επενδύσεων

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΑΔΩΝΙΣ

ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Εσωτερικών

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ