ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 121 ΦΕΚ Α΄ 214/05.11.2012

Τροποποίηση του π.δ. 347/1998 (Α΄231) «Εξοπλισμός των πλοίων σύμφωνα με την Οδηγία 96/98/ΕΚ του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 1996», όπως αυτό ισχύει μετά την τροποποίησή του με τα π.δ. 158/1999 (Α΄ 156), 137/2002 (Α΄ 112), 294/2003 (Α΄ 251), 194/2009 (Α΄ 239), 39/2010 (Α΄ 79) και 128/2011 (Α΄ 259) σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2011/75/ΕΕ της Επιτροπής της 2ας Σεπτεμβρίου 2011 (L 239/1/ 15.09.2011).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Tου άρθρου 3 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α΄ 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α΄ 101) και του άρθρου 4 του ν. 1338/1983, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 6 παρ. 4 του ν. 1440/1984 (Α΄ 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/1988 (Α΄ 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α΄ 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α΄ 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α΄ 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α΄ 312) και 91 του ν. 3862/2010 (Α΄ 113).

β) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98).

γ) Του π.δ. 85/2012 (Α΄ 141) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών», όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1 του π.δ. 94/2012 (Α΄ 149) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 98/2012 (Α΄ 160).

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

3. Την υπ’ αριθμ. 185/2012 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου και του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος διατάγματος είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2011/75/ΕΕ της Επιτροπής της 2ας Σεπτεμβρίου 2011 (L 239/1/15.09.2011), με την οποία τροποποιείται η Οδηγία 96/98/ΕΚ του Συμβουλίου της 20−12−1996 (L 46/17.2.1997), όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις Οδηγίες 98/85/ΕΚ της Επιτροπής της 11ης Νοεμβρίου 1998 (L 315/25.11.1998), 2001/53/ΕΚ της Επιτροπής της 10ης Ιουλίου 2001 (L204/28.7.2001), 2002/75/ΕΚ της Επιτροπής της 2ας Σεπτεμβρίου 2002 (L 254/23.9.2002), 2008/67/ΕΚ της Επιτροπής της 30ής Ιουνίου 2008 (L 171/1.7.2008), 2009/26/ ΕΚ της Επιτροπής της 6ης Απριλίου 2009 (L 113/6.5.2009) και 2010/68/ΕΕ της Επιτροπής της 22ας Οκτωβρίου 2010 (L 305/20.11.2010), οι οποίες ενσωματώθηκαν στο εθνικό δίκαιο με τα προεδρικά διατάγματα 347/1998 (Α΄ 231), 158/1999 (Α΄ 156), 137/2002 (Α΄ 112), 294/2003 (Α΄ 251), 194/2009 (Α΄ 239), 39/2010 (Α΄ 79) και 128/2011 (Α΄ 259) αντίστοιχα και αφορούν τον εξοπλισμό των πλοίων.

Άρθρο 2
(Άρθρο 1 της Οδηγίας)
Το Παράρτημα Α του άρθρου 19 του π.δ. 347/1998 (Α΄ 231) (Παράρτημα Α της Οδηγίας 96/98/ΕΚ), όπως αυτό έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 4 του π.δ. 158/1999 (Α΄ 156), το άρθρο 4 του π.δ. 137/2002 (Α΄ 112), το άρθρο 4 του π.δ. 294/2003 (Α΄ 251), το άρθρο 3 του π.δ. 194/2009 (Α΄ 239), το άρθρο 3 του π.δ. 39/2010 (Α΄ 79) και το Παράρτημα του π.δ. 128/2011 (Α΄ 259) αντικαθίσταται από το κείμενο του Παραρτήματος του παρόντος διατάγματος.

Άρθρο 3
(Άρθρο 2 της Οδηγίας)
Ο εξοπλισμός που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα Α.1 και μεταφέρθηκε από το Παράρτημα Α.2, ο οποίος είχε κατασκευασθεί πριν τις 5 Οκτωβρίου 2012, σύμφωνα με διαδικασίες έγκρισης τύπου ήδη ισχύουσες πριν την ημερομηνία αυτή στο έδαφος κράτους μέλους, επιτρέπεται να διατίθεται στην αγορά και να τοποθετείται σε κοινοτικό πλοίο μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2014.

 

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ A»

Γενική παρατήρηση για το παράρτημα A: Οι κανονισμοί SOLAS παραπέμπουν στην κωδικοποιημένη έκδοση SOLAS του 2009.

Γενική παρατήρηση για το παράρτημα A: Σε ορισμένους χαρακτηρισμούς ειδών, η στήλη 5 δείχνει ορισμένες δυνατές παραλλαγές του προϊόντος με τον ίδιο χαρακτηρισμό είδους. Οι παραλλαγές προϊόντων προβλέπονται ανεξάρτητα και διαχωρίζονται μεταξύ τους με διακεκομμένη γραμμή. Μόνον για την πιστοποίηση επιλέγεται η σχετική παραλλαγή προϊόντος, αναλόγως της περίπτωσης (παράδειγμα: A.1/3.3).

Κατάλογος των χρησιμοποιούμενων συντομογραφιών:

A.1: τροπολογία 1 που αφορά συνήθη έγγραφα εκτόςεκείνων του ΙΜΟ.

A.2: τροπολογία 2 που αφορά συνήθη έγγραφα εκτόςεκείνων του ΙΜΟ.

AC: διορθωτική τροπολογία που αφορά συνήθη έγγραφα εκτός εκείνων του ΙΜΟ.

CAT: κατηγορία εξοπλισμού ραντάρ όπως ορίζεταιστο τμήμα 1.3 του IEC 62388 (2007).

Εγκύκλ.: Εγκύκλιος.

COLREG: Διεθνείς κανονισμοί για την αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα.

COMSAR: Υποεπιτροπή του ΙΜΟ για τις ασύρματεςεπικοινωνίες και την έρευνα και τη διάσωση.

EN: Ευρωπαϊκό Πρότυπο.

ETSI: Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Τηλεπικοινωνιακών Προτύπων.

FSS: Διεθνής κώδικας συστημάτων πυρασφάλειας.

FTP: Διεθνής κώδικας για την εφαρμογή διαδικασιώνδοκιμών πυρός.

HSC: Κώδικας Ταχύπλοων σκαφών.

IBC: Διεθνής κώδικας χημικών χύδην.

ΔΟΠΑ: Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας.

IEC: Διεθνής Ηλεκτροτεχνική Επιτροπή.

IMO: Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.

ISO: Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης.

ΙΤU: Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών(ΔΕΤ).

LSA: Σωστικό μέσο.

MARPOL: Διεθνής σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης από πλοία.

MEPC: Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος.

MSC: Επιτροπή Θαλάσσιας Ασφάλειας.

NOx: οξείδια του αζώτου.

SOLAS: Διεθνής σύμβαση για την ασφάλεια της ζωήςστη θάλασσα.

SOx: οξείδια του θείου. Κανον.: κανονισμός. Απόφ.: απόφαση.

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α.1»

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΗΔΗ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΔΟΚΙΜΗΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ

Σημειώσεις που ισχύουν για ολόκληρο το παράρτημα A.1

α) Γενικά: πέραν των προτύπων δοκιμής που αναφέρονται συγκεκριμένα, οι διάφορες διατάξεις που πρέπει να ελέγχονται κατά την εξέταση του τύπου (έγκριση τύπου) όπως αναφέρεται στις ενότητες για την αξιολόγηση συμμόρφωσης στο παράρτημα Β, βρίσκονται στις εφαρμοστέες απαιτήσεις των διεθνών συμβάσεων και των σχετικών αποφάσεων και εγκυκλίων του IMO.

β) Στήλη 1: Επιτρέπεται η εφαρμογή του άρθρου 2 της οδηγίας 2009/26/ΕΚ (1) της Επιτροπής.

γ) Στήλη 1: Επιτρέπεται η εφαρμογή του άρθρου 2 της οδηγίας 2010/68/ΕΕ (2) της Επιτροπής.

δ) Στήλη 5: Όπου αναφέρονται αποφάσεις IMO, εφαρμόζονται μόνο τα πρότυπα δοκιμής που περιέχονται στα σχετικά μέρη των παραρτημάτων των αποφάσεων και εξαιρούνται οι διατάξεις των ίδιων των αποφάσεων.

ε) Στήλη 5: Οι διεθνείς συμβάσεις και τα πρότυπα δοκιμής εφαρμόζονται στην επικαιροποιημένη έκδοσή τους. Με σκοπό τον ακριβή προσδιορισμό των σχετικών προτύπων, οι εκθέσεις δοκιμών, τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης και οι δηλώσεις συμμόρφωσης θα προσδιορίζουν το εφαρμοζόμενο συγκεκριμένο πρότυπο δοκιμής καθώς και την έκδοσή του.

στ) Στήλη 5: Όταν αναφέρονται δύο σειρές προτύπων δοκιμής (χωριζόμενες με “ή”), κάθε σειρά ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις δοκιμών για την τήρηση των προτύπων επίδοσης IMO. Επομένως, η δοκιμή βάσει μιας σειράς αρκεί για να αποδείξει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις των σχετικών διεθνών πράξεων. Αντιθέτως, όταν χρησιμοποιούνται άλλα διαχωριστικά σημεία (κόμματα), εφαρμόζονται όλα τα παρατιθέμενα πρότυπα.

ζ) Στήλη 6: Όπου εμφανίζεται η ενότητα H, νοείται ότι αφορά την ενότητα H συν πιστοποιητικό εξέτασης σχεδιασμού.

η) Οι διατυπούμενες στο παρόν παράρτημα απαιτήσεις ισχύουν με την επιφύλαξη των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων για τις μεταφορές.

1. Σωστικά μέσα Στήλη 4: Εφαρμόζεται η εγκύκλιος 980/IMOMSC, εκτόςεάν υπερισχύουν τα της στήλης 4.

Άρθρο 4
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από την 5.10.2012.

Η δημοσίευση και η εκτέλεση του παρόντος διατάγματος ανατίθεται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Αθήνα, 2 Νοεμβρίου 2012

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗΣ