Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας (Τροποποίηση της αριθμ. 6421/251/19.04.2010 απόφασης «Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις»).(ΦΕΚ Β’1075 14.7.2010)

ΟΑΕΔ Αριθμ. 8653/318

Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας (Τροποποίηση της αριθμ. 6421/251/19.04.2010 απόφασης «Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις»).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ,

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ –

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρ. 90 του κώδικα, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (ΦΕΚ Α΄ 98).

2. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/89 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (ΦΕΚ 163 Α).

3. Τις διατάξεις του ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 258 Α).

4. Τις διατάξεις του άρθρου 8 του Ν. 1545/1985 «Εθνικό Σύστημα Προστασίας από την ανεργία και άλλες διατάξεις».

5. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων» όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 6 και 7 του Ν. 1836/1989 (ΦΕΚ Α 79) και το άρθρ. 6 του Ν.2434/1996 (ΦΕΚ 188 Α).

6. Τις διατάξεις του άρθρου 18 του Νόμου 3833/2010 «Προστασία της Εθνικής Οικονομίας − επείγοντα μέτρα για της αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης» (ΦΕΚ 40 Α).

7. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 τους Ν. 2362/1995 «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 247 Α).

8. Το εγκεκριμένο καθεστώς Ν. 304/2009 στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό κοινοτικό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης» (2009/C83/01).

9. Τις διατάξεις του Π.Δ. 185/2009 «Ανασύσταση του Υπουργείου Οικονομικών, συγχώνευση του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και μετονομασία του σε «Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας», μετατροπή του Υπουργείου Μακεδονίας − Θράκης και υπαγωγή στο Υπουργείο Εσωτερικών της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας − Θράκης και της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής» (ΦΕΚ 213 Α).

10. Την υπ’ αριθμ. 2876/7-10-2009 απόφαση του Πρωθυπουργού «Αλλαγή τίτλου Υπουργείων» (ΦΕΚ Β 2234).

11. Την αρ. 2672/2009 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομικών» (2408 Β).

12. Την αριθμ. 6809/ΔΙΟΕ 232 απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Σταύρου Αρναουτάκη» (141 Β).

13. Την υπ’ αριθμ. 1800/30.04.2010 απόφαση του Δ.Σ του ΟΑΕΔ (αριθμ. συνεδρ. 16/30-4-2010) που μας υποβλήθηκε με το υπ’ αριθμ. 776/30.04.2010 έγγραφό του.

14. Την αριθμ. 6421/251/19.04.2010 (ΦΕΚ 474 Β) κοινή υπουργική απόφαση «Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις».

15. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης προκαλείται σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ−ΚΑΕ 2493 δαπάνη ύψους είκοσι εκατομμυρίων ευρώ (20.000.000,00 €) επιπλέον της ήδη υπολογισθείσας στην τροποποιούμενη ΚΥΑ, οποία θα βαρύνει τον αλληλόχρεο λογαριασμό ΙΚΑΟΑΕΔ

16. Τις διατάξεις των άρθρων 7 και 17 του Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (267 Α’), αποφασίζουμε:

Την τροποποίηση της αριθμ. 6421/251/19.04.2010 (ΦΕΚ Β 474) κοινής υπουργικής απόφασης «Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 50.000 ανέργων σε εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις» για την υλοποίηση του προγράμματος με το νέο διακριτικό τίτλο «Πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας», το οποίο θα έχει ως εξής:

Άρθρο 1

Αντικείμενο προγράμματος – Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας, με την επιχορήγηση μέρους του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους που αντιστοιχεί στο ύψος των ασφαλιστικών εισφορών.

Άρθρο 2

Πλαίσιο ένταξης – χρηματοδότηση

1. Το κόστος υλοποίησης του προγράμματος θα καλυφθεί και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493 προϋπολογισμού τρέχοντος έτους, στον οποίο έχουν προβλεφθεί ανάλογες πιστώσεις.

Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 70.000.000 ευρώ και θα βαρύνει τον αλληλόχρεο λογαριασμό ΙΚΑ−ΟΑΕΔ.

Το πρόγραμμα δύναται να συγχρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.

2. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα Κ.Υ.Α χορηγούνται βάσει του εγκεκριμένου καθεστώτος Ν. 304/2009 στο πλαίσιο της Ανακοίνωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό κοινοτικό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης» (2009/C83/01).

Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση βάσει της ως άνω Ανακοίνωσης ή βάσει του Κανονισμού της ΕΕ για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) κατά την περίοδο 01.01.2008 έως 31.12.2010, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 500.000 ευρώ.

Άρθρο 3

Ρόλος του ΟΑΕΔ – Δικαιούχοι των πράξεων

Σύμφωνα με τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α΄258), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση, διευκόλυνση της ένταξης και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 3614/2007 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και σύμφωνα με τη παρ. 3 του άρθρου 18 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15.03.2010) ο ΟΑΕΔ μπορεί να επιδοτεί μέχρι και το εκατό τοις εκατό (100%) των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για τη διατήρηση θέσεων σε επιχειρήσεις ή εργοδότες, βάσει προγραμμάτων απασχόλησης ανέργων που καταρτίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Α.Ε.Δ..

Άρθρο 4

Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με επιχορήγηση των ασφαλιστικών εισφορών για χρονικό διάστημα έως και δύο (2) μηνών για την επαναπρόσληψη 70.000 ανέργων που απασχολούσαν κατά το προηγούμενο έτος (2009), εφόσον διαθέτουν άδεια λειτουργίας από τον οικείο φορέα.

1. Στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής και συνεχούς λειτουργίας, εφόσον πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α) διαθέτουν άδεια λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. σε ισχύ,

β) είτε i) τόσο στις 30-4-2010 όσο και στις 31-5-2010 απασχολούν και επαναπροσλάβουν τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν αντίστοιχα στις 30-4-2009 και 31-5-2009 και με το ίδιο καθεστώς απασχόλησης. Σε περιοχές όπου οι καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις είναι πρότερες της 31ης Μαΐου, θα λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των εποχιακά απασχολούμενων που υποχρεούνται να επαναπροσλάβουν μετά από αυτές τις ημερομηνίες, είτε ii) στις 31-10-2010 απασχολούν και επαναπροσλαμβάνουν τον ίδιο αριθμό προσωπικού που απασχολούσαν μετά τις καταληκτικές ημερομηνίες επαναπρόσληψης που προβλέπονται από την κλαδική και τις τοπικές συλλογικές συμβάσεις.

2. Ξενοδοχειακή επιχείρηση εποχικής ή συνεχούς λειτουργίας, που διατηρεί σε λειτουργία περισσότερες μονάδες, (Ξενοδοχειακές − Μαρίνες − SPA − Γκολφ κ.λπ.), μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα για οποιαδήποτε μονάδα επιθυμεί, για το ίδιο προσωπικό που απασχολούσε το προηγούμενο έτος. Προκειμένου να διατηρήσει τον ίδιο αριθμό του προσωπικού δεν μπορεί να μεταφέρει στην συγκεκριμένη μονάδα για την οποία ζητάει να επιχορηγηθεί, το προσωπικό που είχε απασχοληθεί το προηγούμενο έτος στις άλλες μονάδες της.

3. Ξενοδοχειακή επιχείρηση εποχικής ή συνεχούς λειτουργίας, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα και να επιχορηγηθεί και για το υπερβάλλον προσωπικό, εφόσον το διατηρήσει καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

4. Στο πρόγραμμα εντάσσονται και νέες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής ή συνεχούς λειτουργίας για το εποχικό προσωπικό τους, για το χρονικό διάστημα από 1-4-2010 έως 31-10-2010 εξαιρουμένου του διαστήματος από 1-6-2010 έως 30-9-2010, εφόσον είτε

α) το Μάιο του 2010 απασχολήσουν τουλάχιστον το ίδιο αριθμό προσωπικού με τον Απρίλιο του 2010, είτε

β) τον Οκτώβριο του 2010 απασχολήσουν τον ίδιο αριθμό προσωπικού με τον Μάιο του 2010.

5. Ωφελούμενοι του προγράμματος είναι: α) άνεργοι οι οποίοι επαναπροσλαμβάνονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής ή συνεχούς λειτουργίας, β) άνεργοι οι οποίοι προσλαμβάνονται από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εποχικής ή συνεχούς λειτουργίας για να καλύψουν, ενδεχομένως κενές (λόγω της μη ύπαρξης εποχικών ανέργων) ή επιπλέον θέσεις.

6. Στο πρόγραμμα μπορούν να υπαχθούν μόνο επιχειρήσεις που δεν ήταν προβληματικές, την 1η Ιουλίου του 2008.

i. Μια μικρομεσαία επιχείρηση (ΜΜΕ) θεωρείται προβληματική επιχείρηση όταν πληροί τους ακόλουθους όρους:

α) αν πρόκειται για εταιρεία περιωρισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

β) αν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο αυτού του κεφαλαίου έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον η σχετική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της εγχώριας νομοθεσίας ώστε να υπαχθεί σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.

Οι ΜΜΕ που έχουν συσταθεί από χρόνο μικρότερο της τριετίας δεν θεωρούνται, για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ότι είναι προβληματικές αναφορικά με το εν λόγω διάστημα, εκτός εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο (γ) της παρούσας παραγράφου.

ii. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιωρισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή

γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.

Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει.

Άρθρο 5

Διαδικασία υπαγωγής

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν Ηλεκτρονική Αίτηση /Υπεύθυνη Δήλωση Εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υπαγωγή στο πρόγραμμα, στην αντίστοιχη περιοχή του δικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ, όπου θα δηλώνουν ότι λειτουργούν εποχικά και ότι οι εργαζόμενοι που θα επαναπροσλάβουν ανήκουν στο εποχικό προσωπικό που απασχόλησαν το προηγούμενο έτος ή έχουν αντικατασταθεί νομίμως, έτσι ώστε να διατηρηθεί ο ίδιος αριθμός προσωπικού.

Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλλουν:

1) Υπεύθυνη δήλωση όπου να δηλώνεται ότι η ενίσχυση που θα λάβει η επιχείρηση βάσει της παρούσας προκήρυξης, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση βάσει της Ανακοίνωσης−Προσωρινού Πλαισίου της ΕΕ ή βάσει του Κανονισμού της ΕΕ για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis) κατά την περίοδο 01.01.2008 έως 31.12.2010, δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 500.000 ευρώ. Στην υπεύθυνη δήλωση πρέπει επίσης να αναφέρονται οι ενισχύσεις ήσσονος σημασίας ή οι ενισχύσεις βάσει του Προσωρινού Πλαισίου που τυχόν έχει λάβει η επιχείρηση από 01.01.2008 έως 31.12.2010.

2) Υπεύθυνη δήλωση ότι η επιχείρηση δεν είναι προβληματική, όπως ορίζεται στο άρθρο 5 παράγραφος 6 της παρούσας.

Άρθρο 6

Λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος

Μετά την προέγκριση πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος ύστερα από την απόφαση ανάθεσης, από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ζεύγος ελεγκτών, προκειμένου να ελεγχθεί η δυνατότητα υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα (άδεια λειτουργίας του Ε.Ο.Τ. σε ισχύ, εποχική λειτουργία της επιχείρησης, επαναπρόσληψη του ίδιου αριθμού του εποχικού προσωπικού για το χρονικό διάστημα που αιτείται την επιχορήγηση κ.λπ).

Ακολουθεί η απόφαση έγκρισης από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας για την υπαγωγή της επιχείρησης στο πρόγραμμα, η οποία θα κοινοποιείται στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ, που ανήκει η έδρα της επιχείρησης.

Άρθρο 7

Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης

1. Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές όπως παρακάτω υπολογίζεται για όλους τους κλάδους κύριας ασφάλισης του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και της επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΜ, καθώς και στις ασφαλιστικές εισφορές εκείνων που το ΙΚΑ εισπράττει ή συνεισπράττει υπέρ Φορέων και Κλάδων Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και του ειδικού λογαριασμού ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Ως βάση για τον ποσοστιαίο υπολογισμό των ανωτέρω ποσών επιχορήγησης λαμβάνονται οι πραγματικές μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων/ επιχορηγουμένων από τις εποχικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αντιστοιχούν μέχρι του ύψους του 30πλάσιου του κατώτατου βασικού ημερομισθίου, όπως ορίζεται κάθε φορά από την ΕΓΣΣΕ.

Το ποσό επιχορήγησης υπολογίζεται στο 100% επί των ασφαλιστικών εισφορών (εργοδοτών και εργαζομένων) για κάθε μήνα και έως δύο (2) μήνες συνολικά και αποδίδεται μέσω της χρέωσης του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ -ΟΑΕΔ και της αντίστοιχης πίστωσης του λογαριασμού του εργοδότη.

Στους εργοδότες θα καταβάλλονται απευθείας ποσά επιχορήγησης, μόνο στις περιπτώσεις θεραπείας των ενστάσεων, από την Ειδική Επιτροπή του Οργανισμού.

Στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους, μέρος του αναφερόμενου συνολικού ποσού επιχορήγησης που έχει αποδοθεί μέσω του αλληλόχρεου στο προηγούμενο έτος και αφορά σε ποσό που αντιστοιχεί στις ασφαλιστικές εισφορές των κλάδων ασθένειας σε είδος, χρήμα (του ειδικού λογαριασμού των ξενοδοχοϋπαλλήλων) και επαγγελματικού κίνδυνου του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, καταβάλλεται στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ σε χρήμα και ταυτόχρονα πιστώνεται ισόποσα ο αλληλόχρεος, αφού οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΙΚΑ διαβιβάσουν στα αρμόδια ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 κατάσταση με αναλυτικά στοιχεία των επιχορηγούμενων επιχειρήσεων και των ασφαλισμένων, που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση, το ποσό της επιχορήγησης υπόκειται στον περιορισμό που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 της παρούσας.

2. Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται για χρονικό διάστημα μέχρι δύο (2) μήνες από 1-4-2010 έως 31-10-2010, εξαιρουμένου του διαστήματος από 1-6-2010 έως 309-2010.

Άρθρο 8

Έναρξη, όροι και διαδικασία επιχορήγησης Δικαιολογητικά

Η αρμόδια Υπηρεσία θα προβαίνει στην, αναφερόμενη στο άρθρο 7, καταβολή της επιχορήγησης αφού ελέγξει τα κάτωθι δικαιολογητικά που η επιχορηγούμενη εποχική ξενοδοχειακή επιχείρηση υποβάλλει:

1) Έντυπη κατάσταση που θα περιλαμβάνει:

• το ονοματεπώνυμο των επαναπροσληφθέντων βάσει του προγράμματος,

• τη χρονολογία πρόσληψης,

• τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,

• το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος, το οποίο δε θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις οικείες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες (Σ.Σ.Ε.),

• το ποσό που αντιστοιχεί στις μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές με τα αντίστοιχα ποσοστά εισφορών, όπως εμφανίζονται στις ΑΠΔ,

• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, με το οποίο βαρύνεται ο αλληλόχρεος λογαριασμός ΙΚΑ-ΟΑΕΔ, σύμφωνα με το πρόγραμμα,

• το μηνιαίο ποσό επιχορήγησης που καταβάλλεται εκτός του αλληλόχρεου λογαριασμού ΙΚΑ-ΟΑΕΔ

• αριθμό δελτίου ανεργίας,

• τις υπογραφές των προσληφθέντων μισθωτών (στη στήλη της υπεύθυνης δήλωσης), ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση.

2) Αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (Α.Π.Δ.),οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή.

3) Κατάσταση προσωπικού και ωρών εργασίας θεωρημένη από το Σ.ΕΠ.Ε.

4) Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.1.1/2407/26.01.2009 ΚΥΑ τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία.

5) Τιμολόγιο με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό επιχορήγησης.

Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης Εντός των πρώτων τριάντα (30) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης, όπως αναφέρονται στην ανωτέρω παράγραφο.

Ως τρίμηνα, για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος θεωρούνται τα τρίμηνα για τα οποία υπάρχει υποχρέωση του εργοδότη υποβολής Α.Π.Δ. (Ιανουάριος έως Μάρτιος, Απρίλιος έως Ιούνιος, Ιούλιος έως Σεπτέμβριος, Οκτώβριος έως Δεκέμβριος).

Η Υπηρεσία εκδίδει άμεσα την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης, εφόσον έχει προηγηθεί θετικός επιτόπιος έλεγχος κατά τη διάρκεια του τριμήνου και μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Στις περιπτώσεις που δεν έχει διενεργηθεί έλεγχος μέχρι την υποβολή της αίτησης, ο έλεγχος θα διενεργείται πριν την έκδοση εγκριτικής απόφασης.

Στη συνέχεια, η Υπηρεσία κοινοποιεί την εγκριτική απόφαση για την καταβολή της επιχορήγησης στο Υποκατάστημα του ΙΚΑ που ανήκει η έδρα της επιχείρησης και ταυτόχρονα υποβάλλει στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση για ενταλματοποίηση της δαπάνης την εγκριτική απόφαση με τα σχετικά δικαιολογητικά. Το Υποκατάστημα του ΙΚΑ θα κοινοποιεί στο ΚΠΑ χρηματικό κατάλογο, στον οποίο θα αποτυπώνεται το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών, που αντιστοιχεί στο ποσό της επιχορήγησης, για την πίστωση του λογαριασμού του εργοδότη και χρέωση του αλληλόχρεου λογαριασμού (ΙΚΑ -ΟΑΕΔ).

Άρθρο 9

Διακοπή επιχορήγησης

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στην επιχείρηση με απόδοση μέσω του αλληλόχρεου, θα εφαρμόζονται οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 18 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40/Α/15− 03− 2010), για την διακοπή της επιχορήγησης.

Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση, θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν.1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α΄/16.6.1982), όπως ισχύει, για την απόδοση στον ΟΑΕΔ.

Για το ποσό που θα αποδοθεί στον ΟΑΕΔ, και στις δυο ανωτέρω περιπτώσεις, αποφασίζει ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, που αποφαίνεται με αιτιολογημένη απόφαση του για τη διακοπή της επιχορήγησης με επιστροφή του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού.

Αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό είναι το αναλογούν ποσό που προκύπτει από τον υπολογισμό του καταβληθέντος ποσού επί των μηνών που δεν τήρησε η επιχείρηση τους όρους του προγράμματος δια των μηνών του συνολικού προγράμματος.

Η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών της δημόσιας επιχορήγησης γίνεται εντόκως από την ημερομηνία καταβολής της.

Άρθρο 10

Παραγραφή αξίωσης

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε τριμήνου, τότε η αξίωση του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.

Άρθρο 11

Επίλυση διαφορών

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των ενταγμένων στο συνολικό πρόγραμμα και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στη Διοίκηση του ΟΑΕΔ μέσω της Υπηρεσίας στην οποία έχει κατατεθεί η αίτηση για ένταξη της επιχείρησης στο πρόγραμμα μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την κοινοποίηση της απόρριψης του αιτήματος από την Υπηρεσία.

Κάθε διαφορά που τυχόν προκύψει μεταξύ του ΟΑΕΔ και του οικείου ασφαλιστικού φορέα ως προς το ύψος του ποσού που πρέπει να αποδοθεί στον ΟΑΕΔ επιλύεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Άρθρο 12

Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος

Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από την υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6.6.2001 κοινή υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ελέγχους στους δικαιούχους της πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος. Οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται πριν την υποβολή της σχετικής αίτησης για την καταβολή της επιχορήγησης και οπωσδήποτε μέσα στο χρονικό διάστημα αναφοράς.

Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης ή του φορέα και στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης.

Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στον φορέα ή στην επιχείρηση.

Για τον έλεγχο των όρων υλοποίησης και την επίτευξη των στόχων του συνολικού προγράμματος, ο Ο.Α.Ε.Δ. τηρεί ξεχωριστό φάκελο για κάθε επιχείρηση που εντάσσεται στο πρόγραμμα. Ο φάκελος αυτός διατηρείται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν τη σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού (δικαιολογητικά υπαγωγής και καταβολής της επιχορήγησης, παραστατικά δαπανών τόσο της αναδόχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λπ.)

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

• Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους.

• Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 3 χρόνια από την αποπληρωμή του προγράμματος.

Οι έλεγχοι του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. 2/34255/0022/6.6.2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και της με αριθμό 2854/01.07.2008 απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

Η αρμόδια Υπηρεσία απασχόλησης θα διενεργεί έλεγχο λειτουργίας της επιχείρησης κατά τη διάρκεια της επιχορήγησης στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος και θα ελέγχει την ύπαρξη της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης καθώς και την κατάσταση μισθοδοσίας του εποχικού προσωπικού που είχε απασχοληθεί κατά το προηγούμενο έτος και συγκεκριμένα τους μήνες Απρίλιο και Μάιο του 2009. Εφόσον διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται οι όροι του προγράμματος θα προβαίνει σε απόρριψη της αίτησης του. Στην περίπτωση που οι πράξεις ενταχθούν σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ πρέπει να τηρηθούν οι κανόνες πληροφόρησης και δημοσιότητας όπως αυτοί καθορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006.

Για λόγους διαφάνειας, βάσει του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής, ο κατάλογος των δικαιούχων του παρόντος προγράμματος (με αναφορά στην ονομασία της πράξης και στο ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που χορηγείται στην πράξη) θα δημοσιοποιηθεί στην ιστοσελίδα www.espa.gr.

Άρθρο 13

Τελικές διατάξεις

Λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος, εξειδικεύονται περαιτέρω με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2010

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ
ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΡΝΑΟΥΤΑΚΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ