ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3924 ΦΕΚ Α 39/9.3.2011

Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης (Memorandum of Understanding) μεταξύ τουΥπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του ΥπουργείουΆμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας που αφορά στη συνεργασία εντός τουΠολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών της Αθήνας(ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ – AMSCC) και της Τεχνικής Συμφωνίας (Technical Arrangement)μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και τουΥπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας σχετικά με την εφαρμογή τουΜνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της ΕλληνικήςΔημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας πουαφορά στη συνεργασία εντός του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου ΣτρατηγικώνΘαλασσίων Μεταφορών της Αθήνας (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ – AMSCC).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Κυρώνονται και έχουν την ισχύ, που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, το Μνημόνιο Κατανόησης (Memorandum of Understanding) μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας που αφορά στη συνεργασία εντός του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών της Αθήνας (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ – AMSCC) και η Τεχνική Συμφωνία (Technical Arrangement) μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας σχετικά με την εφαρμογή του ως άνω Μνημονίου Κατανόησης, που υπογράφηκαν στην Αθήνα, στις 18 Νοεμβρίου 2008, των οποίων το κείμενο, σε πρωτότυπο στην αγγλική και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα, έχει ως εξής:

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ (MOU) ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ-AMSCC) ΠΡΟΟΙΜΙΟ

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και το Υπουργείο Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας, εφεξής αναφερόμενα ως “Συμμέτοχοι”,

ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ τη μεγάλη σημασία της ανάπτυξης περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ τους, στον τομέα των δραστηριοτήτων στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών,

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΣ την έλλειψη δυνατοτήτων στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών, ειδικά για τις δυνάμεις ταχείας ανάπτυξης,

ΕΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ την έννοια της διασφάλισης και βελτίωσης της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των μετακινήσεων στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών,

ΑΠΟΣΚΟΠΩΝΤΑΣ στην ανάπτυξη εθνικών ή πολυεθνικών δυνάμεων σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ/της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων πολυεθνικών φορέων, σε αποστολές και σε ασκήσεις, μέσω της συνεργασίας και ειδικά μέσω του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Θαλασσίων Μεταφορών της Αθήνας (εφεξής αναφερόμενου ως “AMSCC”),

ΕΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ τις διατάξεις της Συμφωνίας μεταξύ των Συμμετεχόντων στη Βορειοατλαντική Συμμαχία (NATO), σχετικά με το Καθεστώς των δυνάμεων τους (“NATO SOFA”), η οποία υπεγράφη στο Λονδίνο, στις 19 Ιουνίου 1951 και των ισχυόντων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΑΣ την απόφαση της Ελληνικής Δημοκρατίας να φιλοξενήσει και να λειτουργήσει το AMSCC και την πρόθεση του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας να χρησιμοποιήσει τις δυνατότητες του, καθώς επίσης και να υποστηρίξει τις λειτουργίες του AMSCC,

Έχουν καταλήξει στην ακόλουθη συμφωνία:
Άρθρο 1
ΣΚΟΠΟΣ

1. Σκοπός του παρόντος Μνημονίου Κατανόησης (εφεξής αναφερόμενου ως “ΜΚ”) είναι να θεσπιστούν οι διαδικασίες για την εφαρμογή της συνεργασίας μεταξύ των Συμμέτοχων, εντός του AMSCC, το οποίο εκπροσωπείται, εντός του παρόντος ΜΚ, από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας.

2. Το παρόν ΜΚ και η συναφής Τεχνική Συμφωνία (εφεξής αναφερόμενη ως “ΤΣ”), προορίζονται να χρησιμεύσουν ως βάση για το σχεδιασμό και την υλοποίηση στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών.
Άρθρο 2
ΣΤΟΧΟΣ

1. Στόχος του παρόντος ΜΚ είναι η παροχή υπηρεσιών από το AMSCC, προκειμένου να υποστηρίξει το Σλοβάκο Συμμέτοχο στην κάλυψη των ελλείψεων του σε στρατηγικές θαλάσσιες μεταφορές, με ιδιαίτερη μέριμνα για εκείνες οι οποίες προκύπτουν από την ανάγκη ταχείας ανάπτυξης δυνάμεων σε επιχειρήσεις/ αποστολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης/ του NATO ή άλλων πολυεθνικών φορέων, οι οποίες διεξάγονται υπό την εντολή των Ηνωμένων Εθνών ή/και ασκήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης/ του NATO.

2. Αντικειμενικός σκοπός του παρόντος Μ Κ είναι να διευκολυνθεί η παροχή υπηρεσιών από το AMSCC προς το Σλοβάκο Συμμέτοχο. Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν τις υπηρεσίες βάσει συμβάσεων, την παρακολούθηση των σκαφών που ναυλώνονται σύμφωνα με το παρόν ΜΚ, το συντονισμό και τη συνεργασία στον τομέα των δυνατοτήτων θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ των Συμμέτοχων.

3. Όσον αφορά στον πολύμορφο χαρακτήρα των παρεχομένων άπό το AMSCC υπηρεσιών (χερσαίες μεταφορές, εναέριες μεταφορές και συνδυασμένες μεταφορές), μια ειδική Τεχνική Συμφωνία (ΤΣ), συναφής με το παρόν ΜΚ και αποσκοπούσα στο να χρησιμεύσει ως βάση για το σχεδιασμό, το συντονισμό και την υλοποίηση των παραπάνω στρατηγικών μεταφορών (εκτός των θαλασσίων), δύναται να συναφθεί μεταξύ των Συμμέτοχων.
Άρθρο 3
ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

1. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν αντίκεινται σε οποιεσδήποτε διαφορετικές διατάξεις του παρόντος ΜΚ, οι διατάξεις της NATO SOFA, των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οποιωνδήποτε άλλων συναφών συμφωνιών, οι οποίες ισχύουν μεταξύ των Συμμέτοχων, θα διέπουν όλες τις δραστηριότητες οι οποίες διεξάγονται σύμφωνα με το παρόν ΜΚ.

2. To AMSCC εδρεύει στο Ελληνικό Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, στην Αθήνα. Η Ελληνική Δημοκρατία αναφέρεται εφεξής ως “Φιλοξενούν Έθνος (ΦΕ)”.

3. Ο συντονισμός που αναφέρεται στο παρόν ΜΚ θα εφαρμόζεται στις στρατιωτικές δυνατότητες και τα εμπορικά ναυλωμένα μέσα θαλάσσιων μεταφορών, σε παγκόσμια βάση, τόσο για επιχειρησιακούς όσο και για μη επιχειρησιακούς σκοπούς, συμπεριλαμβάνοντας, αλλά όχι περιοριστικά, ασκήσεις, αποστολές και επιχειρήσεις σε περιόδους ειρήνης, κρίσεων και συγκρούσεων (π.χ. αποστολές ανθρωπιστικής βοηθείας, εκκένωσης και διάσωσης), καθώς επίσης και απρόβλεπτα ενδεχόμενα και καταστάσεις ανάγκης.

4. Οι Συμμέτοχοι διατηρούν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν άλλα μέσα για ανάπτυξη δυνάμεων, εναλλακτικά εκείνων που προβλέπονται στο παρόν ΜΚ.

5. To AMSCC διατηρεί το δικαίωμα να μην προχωρήσει σε ενέργειες για ένα αίτημα θαλάσσιας μεταφοράς, εάν αυτό επιβάλλεται από λόγους εθνικής ασφάλειας. To AMSCC θα ενημερώνει το Σλοβάκο Συμμέτοχο, εγγράφως, για τους λόγους για τους οποίους δεν θα προχωρήσει σε ενέργειες για τη διεκπεραίωση ενός τέτοιου αιτήματος θαλάσσιας μεταφοράς, όχι αργότερα από δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την επίδοση, στο AMSCC, του αρχικού αιτήματος για θαλάσσια μεταφορά.

6. Περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες ναύλωσης, τα αιτήματα για ναύλωση, τις συμβατικές πτυχές, τη χρησιμοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας, τη χρήση επικοινωνιών, την παρακολούθηση των σκαφών και τις γενικές πληροφορίες, θα διατυπωθούν σε μια ΤΣ.

7. Ο Έλληνας Συμμέτοχος διατηρεί το δικαίωμα του να συνάψει ΜΚ ή άλλες συμφωνίες με άλλους διεθνείς οργανισμούς ή έθνη όσον αφορά στη συνεργασία με το AMSCC.
Άρθρο 4
ΕΥΘΥΝΕΣ

Για τους σκοπούς του παρόντος Μ Κ:

1. To AMSCC: α. To AMSCC είναι υπεύθυνο για τη συγκέντρωση στοιχείων, σχετικά με τις δυνατότητες στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών των αιτούντων Συμμέτοχων, καθώς επίσης και τις διαθέσιμες εμπορικά ναυλωμένες δυνατότητες θαλάσσιων μεταφορών, σε παγκόσμιο επίπεδο.

β. To AMSCC είναι περαιτέρω υπεύθυνο για τη συγκέντρωση στοιχείων σχετικά με τις απαιτήσεις στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών, με σκοπό την αντιμετώπιση οποιασδήποτε ανάγκης ή έλλειψης, οποτεδήποτε αυτές προκύψουν.

γ. Με βάση τα συγκεντρωθέντα στοιχεία και κατόπιν (υποβολής) αιτήματος, το AMSCC θα παρέχει συμβουλές ως προς τον τρόπο κατά τον οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικότερα οι δυνατότητες στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών.

δ. Μετά την υποβολή ενός αιτήματος, το AMSCC θα προβαίνει σε ενέργειες, οι οποίες υπόκεινται στην τελική έγκριση του αιτούντος Συμμέτοχου, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για μέσα και υπηρεσίες.

ε. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ναύλωσης και την ενεργοποίηση της σύμβασης μεταξύ του αιτούντος Συμμέτοχου και του πλοιοκτήτη, ο αιτών Συμμέτοχος θα είναι υπεύθυνος όσον αφορά στη σύμβαση, ενώ το AMSCC θα είναι υπεύθυνο για την παρακολούθηση και το συντονισμό των εξασφαλισθέντων μέσων και υπηρεσιών.

στ. To AMSCC είναι υπεύθυνο για την παροχή προς τον άλλο Συμμέτοχο, όλων των απαραίτητων δεδομένων σχετικά με τις απαιτήσεις στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών και τη διαθέσιμη χωρητικότητα. ζ. Περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες ναύλωσης, τα αιτήματα ναύλωσης, την πληρωμή των μέσων, την παρακολούθηση των σκαφών και τη διαχείριση της διαθέσιμης χωρητικότητας, θα συμπεριληφθούν στην επακόλουθη ΤΣ.

2. Το Φιλοξενούν `ESvoc (ΦΕ):

α. Παρέχει την απαραίτητη υποστήριξη, αναφορικά με τους πόρους, μέσα, υπηρεσίες και εγκαταστάσεις, για την ενδεδειγμένη λειτουργία του AMSCC.

β. Έχει προσδιορίσει τις αρμόδιες πολιτικές και στρατιωτικές αρχές του, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την υποστήριξη των λειτουργιών του AMSCC.

γ. Προσφέρει στον άλλο Συμμέτοχο την προαιρετική δυνατότητα συμμετοχής ενός αξιωματικού – συνδέσμου στο AMSCC, όποτε αυτό απαιτείται, κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης μιας επιχείρησης ή/κα/ μιας άσκησης. Επιπρόσθετα, το ΦΕ προσφέρει επίσης στον άλλο Συμμέτοχο μια θέση στο AMSCC, σε διετή εκ περιτροπής βάση, οποτεδήποτε κάποια θέση είναι διαθέσιμη.
Άρθρο 5
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

1. Όλες οι εθνικές διαβαθμισμένες πληροφορίες, οι οποίες παρέχονται ή παράγονται σύμφωνα με το παρόν ΜΚ, θα αποθηκεύονται, διαχειρίζονται, διαβιβάζονται και διασφαλίζονται από τους Συμμέτοχους, σύμφωνα με τη Συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Σλοβακίας και της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας σχετικά με την Προστασία των Ανταλλασσόμενων Διαβαθμισμένων Πληροφοριών, η οποία υπεγράφη στις 27 Ιουνίου 2005, στη Μπρατισλάβα.

2. Όλες οι διαβαθμισμένες πληροφορίες του NATO/της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες παρέχονται ή δημιουργούνται σύμφωνα με το παρόν ΜΚ, θα αποθηκεύονται, διαχειρίζονται, διαβιβάζονται και διασφαλίζονται από τους Συμμέτοχους σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διαδικασίες ασφαλείας του NATO και/ή της Ευρωπαϊκής Ένωσης (κατά περίπτωση).

3. Κάθε Συμμέτοχος θα λαμβάνει όλα τα νόμιμα μέτρα, τα οποία είναι διαθέσιμα σε αυτό, προκειμένου να αποφύγει την αποδέσμευση κάθε πληροφορίας που ανταλλάσσεται εμπιστευτικά, εκτός αν ο άλλος Συμμέτοχος συναινεί σε μια τέτοια αποδέσμευση.

4. Οι επισκέψεις στις εγκαταστάσεις του AMSCC θα ρυθμίζονται σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Άρθρο 6
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

1. Η προμήθεια και όλες οι επιχειρησιακές δραστηριότητες (σύμφωνα με την παράγραφο 1 του Άρθρου 4) παρέχονται από το AMSCC, χωρίς επιβάρυνση του άλλου Συμμέτοχου.

2. Τα λειτουργικά έξοδα του AMSCC χρηματοδοτούνται από την Ελληνική Δημοκρατία.

3. Ο αιτών Συμμέτοχος θα είναι υπεύθυνος για την άμεση πληρωμή όλων των εξόδων ναύλωσης στον πλοιοκτήτη, σε σχέση με τη σύμβαση και όλων των εξόδων που προκύπτουν από την υλοποίηση της σύμβασης.

4. Ο αιτών Συμμέτοχος θα επιβαρύνεται με όλες τις δαπάνες οι οποίες προκύπτουν από τη συμμετοχή του προσωπικού του στο AMSCC. Περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με τις προαναφερθείσες δαπάνες θα διευκρινίζονται στην ΤΣ.
Άρθρο 7
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ

1. To AMSCC και οι λοιπές συνεργαζόμενες Ελληνικές Αρχές δεν φέρουν καμία ευθύνη για ..την υλοποίηση των συμβάσεων οι οποίες υπογράφονται στα πλαίσια του παρόντος ΜΚ, ή για οποιαδήποτε μοιραία περιστατικά, τραυματισμούς ή ζημίες προκληθούν στο προσωπικό ή τα περιουσιακά στοιχεία του αιτούντος Συμμέτοχου, κατά τη διάρκεια μεταφοράς, που απορρέει από τις συμβάσεις αυτές.

2. Οι απαιτήσεις και οι νομικές ευθύνες οι οποίες προκύπτουν από, ή συνέχονται με την υλοποίηση του παρόντος ΜΚ, θα επιλύονται σύμφωνα με το Άρθρο VIII της NATO SOFA.
Άρθρο 8
ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

1. Οποιαδήποτε διαφορά σχετικά με την ερμηνεία ή την υλοποίηση του παρόντος ΜΚ θα επιλύεται μόνο μέσω διαβουλεύσεων μεταξύ των Συμμέτοχων και δεν θα παραπέμπεται, προς επίλυση, σε εθνικό ή διεθνές δικαστήριο ή σε οποιοδήποτε άλλο τρίτο Μέρος.

2. Σε περίπτωση αντίφασης (“σύγκρουσης”) μεταξύ των διατάξεων του παρόντος ΜΚ ή των επικουρικών εγγράφων τα οποία σχετίζονται με αυτό και των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας των Συμμέτοχων, θα υπερισχύουν οι διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας. Οι Συμμέτοχοι θα ενημερώνουν ο ένας τον άλλο για τις “συγκρούσεις” αυτές.
Άρθρο 9
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Το παρόν ΜΚ μπορεί να τροποποιηθεί οποτεδήποτε, εγγράφως, με αμοιβαία συναίνεση των Συμμέτοχων. Οι τροποποιήσεις θα τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με την παράγραφο 1 του Άρθρου 10.
Άρθρο 10
ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ

1. Το παρόν ΜΚ θα τεθεί σε ισχύ μετά την υπογραφή από αμφότερους τους Συμμέτοχους και μετά την ανταλλαγή γραπτών γνωστοποιήσεων ότι οι συναφείς εσωτερικές διαδικασίες τους, για τη θέση του ΜΚ σε ισχύ, έχουν ολοκληρωθεί. Θα παραμείνει σε ισχύ έως ότου οι Συμμέτοχοι αποφασίσουν διαφορετικά.

2. Το παρόν ΜΚ μπορεί να τερματισθεί οποτεδήποτε, με αμοιβαία γραπτή συναίνεση των Συμμέτοχων.

3. Η εφαρμογή του παρόντος ΜΚ εξαρτάται από την υπογραφή της συναφούς ΤΣ.

4. Οποιοδήποτε από τους Συμμέτοχους μπορεί να ζητήσει τον τερματισμό του παρόντος ΜΚ, αποστέλλοντας μία γραπτή ειδοποίηση στον άλλο Συμμέτοχο. Στην περίπτωση αυτή, ο τερματισμός του ΜΚ θα επέρχεται έξι μήνες μετά την ημερομηνία επίδοσης της ειδοποίησης, ή μετά την ολοκλήρωση οποιωνδήποτε συμβάσεων έχουν υπογράφει στα πλαίσια του παρόντος ΜΚ, οποιοδήποτε από αυτά συμβεί μεταγενέστερα. Μετά την ημερομηνία επίδοσης της ειδοποίησης, δεν θα υπογραφεί καμία νέα σύμβαση, στα πλαίσια του παρόντος ΜΚ.

5. Ανεξάρτητα από τον τερματισμό του παρόντος ΜΚ, τα Άρθρα 5, 6 και 7 θα παραμείνουν σε ισχύ και θα εφαρμόζονται, έως ότου διευθετηθούν οριστικά όλες οι υποχρεώσεις οι οποίες αναφέρονται σε αυτά. Συντάχθηκε σε δύο πρωτότυπα, μόνο στην αγγλική γλώσσα, ένα για κάθε Συμμέτοχο.

Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2008 Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2008

ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ

Ευάγγελος – Βασίλειος Ι. ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ Jaroslav BASKA Υπουργός Εθνικής Άμυνας

Υπουργός Άμυνας
Συμφωνία

ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ (MOU) ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ-AMSCC) ΠΡΟΟΙΜΙΟ Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και το Υπουργείο Αμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας, εφεξής αναφερόμενα ως “Συμμέτοχοι”: ΕΠΙΘΥΜΩΝΤΑΣ να ενισχύσουν την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα των αντίστοιχων δυνάμεων τους, μέσω της κοινής χρήσης των δυνατοτήτων Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών, ΕΠΙΔΙΩΚΟΝΤΑΣ να καθορίσουν τους βασικούς μηχανισμούς για την κατάλληλη παροχή δυνατοτήτων Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών, ΕΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ το “Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας, που αφορά στη συνεργασία εντός του Πολυεθνικού Συντονιστικού Κέντρου Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών της Αθήνας (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ-AMSCC)”, εφεξής αναφερόμενο ως το “ΜΚ”, το οποίο υπεγράφη στην Αθήνα, στις 18 Νοεμβρίου 2008. Έχουν καταλήξει στην ακόλουθη συνεννόηση:

ΑΡΘΡΟ 1

ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της παρούσας Τεχνικής Συμφωνίας (ΤΣ) είναι να διατυπωθούν οι επιπρόσθετες ρυθμίσεις και διαδικασίες, οι οποίες θα ισχύουν κατά τη συνεργασία των Συμμέτοχων με το AMSCC. Οι διατάξεις οι οποίες ήδη συμπεριλαμβάνονται στο Μ Κ θα εφαρμόζονται και στην παρούσα ΤΣ και τα σχετικά Παραρτήματα της. Τα Παραρτήματα της παρούσας ΤΣ, από το “Α” έως το “Η”, ρυθμίζουν συγκεκριμένους όρους, οι οποίοι πρέπει να εφαρμόζονται κατά τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τα Παραρτήματα αυτά (εκτός του Παραρτήματος “Β”) συνιστούν αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας ΤΣ. Άλλα Παραρτήματα μπορούν να προστεθούν μετά από αμοιβαία γραπτή συναίνεση.

ΑΡΘΡΟ 2

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Τα οικονομικά ζητήματα τα οποία αφορούν στη χρήση των δυνατοτήτων και υπηρεσιών του AMSCC, όπως αυτές αναφέρονται στο Άρθρο 6 του συναφούς ΜΚ, καθορίζονται στο Παράρτημα “Α” της παρούσας ΤΣ.

ΑΡΘΡΟ 3

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ. ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΛΩΣΗΣ

1. Οι Σύνδεσμοι Επικοινωνίας (ΣυνΕπ) για τις διαδικασίες παραγγελίας για μεταφορά καθορίζονται στο Παράρτημα “Β” της παρούσας ΤΣ. Κάθε αίτημα για δυνατότητα θαλάσσιας μεταφοράς θα υποβάλλεται από τον ΣυνΕπ του αιτούντος Συμμέτοχου προς το AMSCC, για λεπτομερή αξιολόγηση.

2. Το αίτημα για θαλάσσια μεταφορά θα υποβάλλεται σύμφωνα με την έντυπη φόρμα η οποία καθορίζεται στο Παράρτημα “Γ”. To AMSCC δύναται να παρέξει επιπλέον έντυπα, όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο, προκειμένου να διευκολυνθεί ο αιτών Συμμέτοχος στη συμπλήρωση του αιτήματος για θαλάσσια μεταφορά.

3. To AMSCC, μέσω της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Κρατικών Μεταφορών (ΔΘΚΜ) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας της Ελληνικής Δημοκρατίας (ΥΕΝΑΝΠ), θα διενεργεί διαγωνισμούς, όπως αυτοί περιγράφονται στο` Παράρτημα “Δ”, προκειμένου να εξευρεθούν τα απαιτούμενα μέσα, σύμφωνα με οποιεσδήποτε δεδομένες απαιτήσεις του αιτούντος Συμμέτοχου, οι οποίες θα σχετίζονται με το αίτημα.

4. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών διαγωνισμού, οι συμβάσεις μίσθωσης (ναυλοσύμφωνα) θα εγκρίνονται και θα υπογράφονται στην αγγλική, από τους αντιπροσώπους του αιτούντος Συμμέτοχου, απευθείας με τον πλοιοκτήτη. Ένα αντίγραφο κάθε σύμβασης μίσθωσης (ναυλοσύμφωνου) θα παρέχεται από τον αιτούντα Συμμέτοχο στο AMSCC, για χρήση παρακολούθησης (του ναυλωθέντος σκάφους).

5. Ο αιτών Συμμέτοχος είναι ο ναυλωτής του σκάφους (ή των σκαφών) και είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση των όρων του ναυλοσύμφωνου (καλή εκτέλεση). Ο αιτών Συμμέτοχος, μετά την καλή εκτέλεση του ναυλοσύμφωνου, θα εξοφλεί απευθείας τον πλοιοκτήτη. To AMSCC θα παρακολουθεί το ναυλωθέν σκάφος (ή σκάφη), για λογαριασμό του ναυλωτή του σκάφους (ή των σκαφών).

6. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τους όρους συμβάσεων και τη χρησιμοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας καθορίζονται στο Παράρτημα “Ε” της παρούσας ΤΣ.

ΑΡΘΡΟ 4

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (ΣΕ)

1. Μια Συμβουλευτική Επιτροπή (ΣΕ), θα συσταθεί με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των Κυβερνήσεων/Υπουργείων Άμυνας/Διεθνών Οργανισμών που έχουν υπογράψει ένα συναφές ΜΚ, για συνεργασία με το AMSCC στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

2. Η ΣΕ θα διευρύνεται με τη συνεργασία επιπλέον Κυβερνήσεων/Υπουργείων Άμυνας/Διεθνών Οργανισμών με το AMSCC.

3. Η ΣΕ θα ευθύνεται για την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στις δραστηριότητες και τις επιδιώξεις που σχετίζονται με την παροχή δυνατοτήτων θαλάσσιων μεταφορών.

4. Οι συνεδριάσεις της ΣΕ θα λαμβάνουν χώρα στις εγκαταστάσεις του AMSCC, κατόπιν αιτήματος οποιωνδήποτε εκ των προαναφερομένων Κυβερνήσεων/ Υπουργείων Άμυνας/Διεθνών Οργανισμών. Θα προεδρεύοντα) από το Διοικητή του AMSCC και όλες οι αποφάσεις θα λαμβάνονται με ομοφωνία.

ΑΡΘΡΟ 5

ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΔΡΩΣΗ TOY AMSCC

Οι διαδικασίες σχετικά με τη συνεισφορά στην επάνδρωση παρατίθενται λεπτομερώς στο Παράρτημα “ΣΤ”, μαζί με ένα οργανόγραμμα του AMSCC, με διακριτούς ρόλους και καθήκοντα, καθώς επίσης και τις συγκεκριμένες θέσεις για τους αντιπροσώπους όλων των Κυβερνήσεων/Υπουργείων Άμυνας/Διεθνών Οργανισμών που συνεργάζονται με το AMSCC.

ΑΡΘΡΟ 6

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΛΩΘΕΝΤΩΝ ΣΚΑΦΩΝ

Οι αρχές και διαδικασίες οι οποίες πρόκειται να εφαρμοσθούν από τις συμμετέχουσες ναυτιλιακές εταιρίες, τον αιτούντα Συμμέτοχο και το AMSCC, προκειμένου να παρακολουθηθούν τα ναυλωθεντα μέσα, ορίζονται ειδικώς στο Παράρτημα “Ζ”. Το προαναφερθέν καθήκον/υποχρέωση πρέπει να επιτευχθεί με εκτεταμένη χρήση των εμπορικών τρόπων επικοινωνίας (τηλέφωνο, Inmarsat, τηλεομοιότυπο, τηλέτυπο, ψηφιακά – ηλεκτρονικά κ.λπ.), καθώς επίσης και με τα υφιστάμενα στρατιωτικά συστήματα, σύμφωνα με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ/της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΑΡΘΡΟ 7

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Κάθε Συμμέτοχος μπορεί να ζητήσει τροποποιήσεις στην παρούσα ΤΣ, οποτεδήποτε. Οποιαδήποτε τέτοια τροποποίηση, εκτός από αλλαγές στο Παράρτημα “Β”, θα τίθεται σε ισχύ μετά την υπογραφή της από αμφότερους τους Συμμέτοχους και μετά από γραπτή γνωστοποίηση μεταξύ των Συμμέτοχων, με την οποία θα ενημερώνουν εκατέρωθεν για την ολοκλήρωση των συναφών εσωτερικών διαδικασιών τους.

ΑΡΘΡΟ 8

ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΙ

1. Η παρούσα ΤΣ θα τεθεί σε ισχύ μετά την υπογραφή της από αμφότερους τους Συμμέτοχους και μετά τη γραπτή γνωστοποίηση από τό Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας, ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εσωτερικές διαδικασίες, οι οποίες απαιτούνται για τη θέση της ΤΣ σε ισχύ, αλλά όχι πριν την ημερομηνία κατά την οποία θα τεθεί σε ισχύ το ΜΚ. Θα παραμένει σε ισχύ για όσο χρονικό διάστημα παραμένει σε ισχύ το ΜΚ, ή έως ότου οι Συμμέτοχοι αποφασίσουν διαφορετικά.

2. Η παρούσα ΤΣ μπορεί να τερματισθεί ή να αναθεωρηθεί με αμοιβαία γραπτή συναίνεση των Συμμέτοχων, οποτεδήποτε. Στην περίπτωση αυτή, ο τερματισμός της παρούσας ΤΣ θα επέρχεται μετά την ολοκλήρωση υλοποίησης οποιωνδήποτε συμβάσεων έχουν υπογραφεί στα πλαίσια του ΜΚ. Συντάχθηκε σε δύο πρωτότυπα, μόνο στην αγγλική γλώσσα, ένα για κάθε Συμμέτοχο.

Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2008 Αθήνα, 18 Νοεμβρίου 2008

ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ Ευάγγελος – Βασίλειος Ι. ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ Jaroslav BASKA Υπουργός Εθνικής Άμυνας Υπουργός Άμυνας ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ:

Παράρτημα Α:

Οικονομικά Θέματα

Παράρτημα Β: Σύνδεσμοι Επικοινωνίας

ΠαράρτημαΓ: Αίτημα για θαλάσσια μεταφορά

Παράρτημα Δ: Διαδικασίες Ναύλωσης

Παράρτημα Ε: Όροι συμβάσεων και Χρησιμοποίηση της Διαθέσιμης Χωρητικότητας

Παράρτημα ΣΤ:Θέματα Επάνδρωσης

Παράρτημα Ζ: Επικοινωνίες, Παρακολούθηση και Γενικές Πληροφορίες

Παράρτημα Η: Ορολογία

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Α”

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

1. Τα λειτουργικά έξοδα του AMSCC χρηματοδοτούνται από το Φιλοξενούν Έθνος (ΦΕ), όπως αναφέρεται στην παράγραφο 2 του Άρθρου 6 του ΜΚ. Ο λειτουργικός προϋπολογισμός του AMSCC υπολογίζεται σε ΕΥΡΩ. 2. Πέραν της υποστήριξης, η οποία παρατίθεται λεπτομερώς στο ΜΚ, το ΦΕ θα παρέχει χωρίς καμία επιβάρυνση (του Σλοβάκου Συμμέτοχου): α. Ασφάλεια. β. Τα απαιτούμενα δελτία ταυτότητας, άδειες εισόδου και άδειες εξαρτωμένων μελών. γ. Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η οποία παρέχεται σε επίπεδο Ελληνικού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ). δ. Οδοντιατρική περίθαλψη, η οποία παρέχεται σε επίπεδο ΓΕΕΘΑ. ε. Ελέγχους και προφυλάξεις υγιεινής και ασφάλειας. στ. Πυροπροστασία. ζ. Μέριμνα για επικοινωνία μέσω των στρατιωτικών δικτύων. η. Έντυπα και στρατιωτικές εκδόσεις του ΦΕ. 3. Υποστήριξη .παρεχομένη από το ΦΕ: α. Διευκολύνσεις (στο χώρο εργασίας): (1) Συντήρηση χώρου γραφείων. (2) Επιμέρους υπηρεσίες για τους χώρους γραφείων του AMSCC. (3) Παροχές (από Οργανισμούς κοινής ωφέλειας), οι οποίες συμπεριλαμβάνουν ηλεκτρικό ρεύμα, φυσκό αέριο, ύδρευση και αποχέτευση. (4) Καθαριότητα γραφείων, η οποία συμπεριλαμβάνει και παράθυρα, ανακύκλωση, καταπολέμηση παρασίτων και (καθαριότητα) κάδων απορριμμάτων. β. Εξοπλισμός: (1) Δυνατότητα αποθήκευσης. (2) Παροχή και συντήρηση επίπλωσης ασφάλειας. (3) Παροχή και συντήρηση φωτοαντιγραφικών μέσων. (4) Εξοπλισμός γραφείου. (5) Υπηρεσίες αναπαραγωγής εγγράφων και φωτογράφησης. (6) Παροχή και συντήρηση τηλεφώνων και συσκευών τηλεομοιοτυπίας. (7) Παροχή και συντήρηση εξοπλισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών, γ. Υλικά και διοικητικές δαπάνες: (1) Αναλώσιμες προμήθειες γραφείου, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν χαρτί, τόνερ (για εκτυπωτές λέιζερ) και ανταλλακτικά με μελάνι εκτυπωτών. (2) Δαπάνες επικοινωνίας εμπορικών συστημάτων, συμπεριλαμβανόμενων και ταχυδρομικών τελών για το ταχυδρομείο του AMSCC και τη σύνδεση με το Διαδίκτυο. (3) Δαπάνες ταξιδιού, εξαιρουμένων των επιδομάτων διαμονής, σε διατεταγμένη υπηρεσία του AMSCC. (4) Εκπαιδευτικές σειρές μαθημάτων του ΦΕ, οι οποίες απαιτούνται για τη λειτουργία του AMSCC. (5) Περιοδικές εκδόσεις. (6) Δημόσιες σχέσεις/πληροφορίες. 4. Η ακόλουθη υποστήριξη θα παρέχεται προς το προσωπικό του αιτούντος Συμμέτοχου, το οποίο θα τοποθετείται στο AMSCC, σύμφωνα με το εθνικό του δίκαιο και κανονισμούς, χωρίς αποζημίωση από τον προϋπολογισμό του AMSCC: α. Πληρωμές και επιδόματα. β. Οικιακές διευκολύνσεις. γ. Επιδόματα διαμονής (εκτός έδρας). δ. Προκαταρκτική εκπαίδευση (πριν την ανάληψη υπηρεσίας), συμπεριλαμβανόμενων και των σειρών εκπαιδευτικών μαθημάτων του NATO. ε. Εθνικά μέτρα εκπαίδευσης (σειρές εκπαιδευτικών μαθημάτων σταδιοδρομίας/τακτική επιμόρφωση). στ. Διοίκηση προσωπικού. ζ. Μακροχρόνια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. η. Μακροχρόνια οδοντιατρική περίθαλψη. θ. Εξειδικευμένο (επαγγελματία) για ιατρική και οδοντιατρική περίθαλψη. ι. Έξοδα μετακινήσεων από και προς τα οικιακά καταλύματα. ια. Ταχυδρομικά τέλη για τις εθνικές υποθέσεις. ιβ. Δαπάνες επικοινωνίας για τις εθνικές υποθέσεις.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Β”

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Οι Σύνδεσμοι Επικοινωνίας είναι οι ακόλουθοι:

1. Φιλοξενούν Εθνος: Διοικητής AMSCC Στρατόπεδο Παπάγου 15569 Χολαργός Αθήνα, Ελληνική Δημοκρατία Τηλέφωνα: +30-210-657-1737 +30-210-657-1700 Τηλεομοιοτυπία: +30-210-657-1790 Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: amscc.ops@otenet.gr

2. Σλοβάκος Συμμέτοχος: Υπουργείο Άμυνας της Δημοκρατίας της Σλοβακίας Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων της Δημοκρατίας της Σλοβακίας Επιτελείο Διοικητικής Μέριμνας (J4) Κλάδος Συντονισμού και Σχεδιασμού Μετακινήσεων και Μεταφορών Kutuzovova 8 SK – 83247 Μπρατισλάβα, Δημοκρατία της Σλοβακίας Τηλέφωνο: +421 -960-313 029 Τηλεομοιοτυπία: +421-960-313 037 Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: mtcc@mil.sk

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Γ”

ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ

1. Οι Σύνδεσμοι Επικοινωνίας (ΣυνΕπ) του αιτούντος Συμμέτοχου παρέχουν στο AMSCC πλήρη στοιχεία επί των απαιτήσεων τους. Το αίτημα περιλαμβάνει, γενικά, τις ακόλουθες πληροφορίες: α. Δρομολόγιο. (1) Λιμένα Επιβίβασης. (2) Λιμένα Αποβίβασης. (3) Περιορισμοί στην αναμενόμενη πορεία. β. Χρονικό διάστημα για την εκτέλεση της σύμβασης (κατά περίπτωση). γ. Αιτιολογία για τη διαδικασία του επείγοντος, προκειμένου να δικαιολογηθούν διαπραγματεύσεις στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή πρόχειρος εθνικός διαγωνισμός. δ. Επιβάτες (Συνοδεία ή/και Τεχνικό Προσωπικό): αριθμός και βαθμοί. Απαιτήσεις για σίτιση/διαμονή/λοιπές υπηρεσίες. ε. Φορτίο: (1) Μήκος σε μέτρα. (2) Τύπος φορτίου – περιοριστικοί παράγοντες για το σκάφος, οι οποίοι πρέπει να δηλωθούν (εύρος ράμπας, ύψος καταστρώματος και μέγιστη αντοχή καταστρώματος, δυνατότητες – αντοχή ράμπας φόρτωσης, παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για εμπορευματοκιβώτια/ψυγεία). Ο αναλυτικός κατάλογος του εξοπλισμού που πρόκειται να μεταφερθεί, με συγκεκριμένα βάρη και διαστάσεις, πρέπει να ακολουθεί αμέσως μόλις καταστεί διαθέσιμος. (3) Όγκος/Διαστάσεις. (4) Ακριβή στοιχεία του επικίνδυνου υλικού, το οποίο θα περιλαμβάνεται στο φορτίο, κατηγορία κινδύνου, ποσότητα/καθαρό βάρος εκρηκτικών υλών, κατά περίπτωση. (5) Αναλυτική αξία του φορτίου, για τις διαδικασίες που αφορούν τους πλοιοκτήτες (όπως ασφάλιση). (6) Νωρίτερη και απώτατη δυνατή ημερομηνία/ώρα φόρτωσης. (7) Απαιτουμένη ή/και απώτατη ημερομηνία παράδοσης ή ελάχιστη ταχύτητα του σκάφους. (8) Ποιος ευθύνεται για τη φόρτωση/εκφόρτωση του σκάφους. (9) Ποιος ευθύνεται για την πρόσδεση/ασφάλιση του φορτίου. (10)Εξειδικευμένες επισημάνσεις. στ. Εκτιμώμενο ποσό της σύμβασης. ζ. Σχέδιο σύμβασης, το οποίο να περιλαμβάνει τεχνικούς όρους και όρους της σύμβασης, εάν αυτό είναι δυνατό.

2. Τα αιτήματα θα πρέπει να υποβάλλονται κατά προτίμηση μέσω συσκευής τηλεομοιοτυπίας, ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην αγγλική (γλώσσα) και η λήψη θα επιβεβαιώνεται μέσω των ίδιων μέσων επικοινωνίας.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Δ”

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΝΑΥΛΩΣΗΣ

Οποιοδήποτε αίτημα για δυνατότητα θαλάσσιας μεταφοράς θα υποβάλλεται από τον αιτούντα Συμμέτοχο (ναυλωτή), μέσω των εγκεκριμένων διαύλων επικοινωνίας, προς το AMSCC, για λεπτομερή αξιολόγηση. Στη συνέχεια, το αίτημα για σκάφη θα προωθείται στη Διεύθυνση Θαλάσσιων Κρατικών Μεταφορών (ΔΘΚΜ) του Ελληνικού Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝΑΝΠ). Η προμήθεια, για λογαριασμό του αιτούντος Συμμέτοχου (ναυλωτή) θα πραγματοποιείται από τη ΔΘΚΜ, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία ή τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τέσσερις διαφορετικές διαδικασίες ναύλωσης, μέσω της ΔΘΚΜ, περιγράφονται στη συνέχεια. Οι πρώτες δύο είναι σύμφωνες με την εθνική νομοθεσία του ΦΕ, η οποία έχει εναρμονισθεί με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι άλλες δύο θα λαμβάνουν χώρα σύμφωνα με τις αντίστοιχες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία.

1. Ανοικτός διαγωνισμός: Σύμφωνα με τη νομοθεσία του ΦΕ, οποιοσδήποτε διαγωνισμός γνωστοποιείται ευρέως μέσω των εθνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης (σε τουλάχιστον τρεις εφημερίδες) και στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, τουλάχιστον 10 ημέρες πριν λάβει χώρα ο εν λόγω διαγωνισμός.

2. Πρόχειρος διαγωνισμός: Η διαδικασία αυτή χρησιμοποιείται σε καταστάσεις ανάγκης, όταν πρέπει να αναληφθεί δράση άμεσα. Για το λόγο αυτό, αυτό πρέπει να δικαιολογείται από τον αιτούντα Συμμέτοχο. Στην περίπτωση αυτή, η ανακοίνωση περιορίζεται στο Ναυτιλιακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ), τις Ελληνικές Ναυτιλιακές Ενώσεις και στο διαδικτυακό τόπο του Ελληνικού Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Η διαδικασία αυτή απαιτεί ανακοίνωση τουλάχιστον 3 ημέρες πριν λάβει χώρα ο εν λόγω διαγωνισμός.

3. Διαγωνισμός με βάση τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Σύμφωνα με τις αντίστοιχες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία.

4. Διαπραγματεύσεις στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Σύμφωνα με τις αντίστοιχες Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες έχουν ενσωματωθεί στην Ελληνική νομοθεσία.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Ε”

ΟΡΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

1. Τεχνικοί όροι και συμβατικές ρήτρες: Οι τεχνικοί όροι και οι συμβατικές ρήτρες θα διασαφηνίζονται στο σχέδιο σύμβασης, το οποίο δύναται να επισυναφθεί στο αίτημα για θαλάσσια μεταφορά (Παράρτημα “Γ”).

2. Όροι πληρωμής: Η πληρωμή πρέπει να γίνεται από τον αιτούντα Συμμέτοχο, χωρίς καμία ανάμειξη του AMSCC, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.

3. Υλοποίηση των συυβάσεων μίσθωσης (ναύλωσης): Ο αιτών Συμμέτοχος είναι υπεύθυνος για την υλοποίηση των συμβάσεων ναύλωσης και για όλες τις δαπάνες και τις απαιτήσεις οι οποίες θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της σύμβασης.

4. Ασφάλεια του σκάφους: Ο Κυβερνήτης/Πλοίαρχος του σκάφους είναι η ανώτατη αρχή για οποιοδήποτε ζήτημα το οποίο μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια του σκάφους.

5. Στοίβαξα και μεταφορά επικίνδυνων φορτίων: Η στοίβαξη και μεταφορά επικίνδυνων φορτίων θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τους ακόλουθους κανονισμούς, κατά περίπτωση: α. Τους Διεθνείς Θαλάσσιους Κανονισμούς για τα Επικίνδυνα Εμπορεύματα (συμπεριλαμβανόμενων και των κανονισμών επικίνδυνων εμπορευμάτων του σκάφους) ή τους εθνικούς κανονισμούς, εάν αυτοί είναι πιο περιοριστικοί. β. Τις Εκδόσεις Τυποποίησης του NATO (π.χ. STANAG 4441 “Εγχειρίδιο Αρχών Ασφαλείας του NATO για τη Μεταφορά Στρατιωτικών Πυρομαχικών και Εκρηκτικών Υλών”).

6. Χρησιμοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας: α. Ο αιτών Συμμέτοχος διατηρεί το δικαίωμα να προσφέρει τη διαθέσιμη χωρητικότητα των ναυλωθέντων για λογαριασμό του σκαφών σε άλλους συνεργάτες, για επιχειρήσεις του NATO/της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων πολυεθνικών φορέων, οι οποίες διεξάγονται υπό την εντολή των Ηνωμένων Εθνών ή/και για ασκήσεις, έναντι αποζημίωσης. β. Σε περίπτωση προσφοράς διαθέσιμης χωρητικότητας, η διαχείριση θα αναλαμβάνεται από το AMSCC. γ. Οι Συμμέτοχοι θα ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με τη διαθέσιμη χωρητικότητα των σκαφών.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “ΣΤ”

ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΝΔΡΩΣΗΣ

1. Ο κατάλογος επάνδρωσης του AMSCC αποτελείται συνολικά από 22 άτομα προσωπικό. Το ΦΕ διατηρεί μόνιμα το δικαίωμα να τροποποιεί το Οργανόγραμμα το οποίο αναφέρεται στην Προσθήκη “1” του παρόντος Παραρτήματος και τον αριθμό του προσωπικού του AMSCC. To ΦΕ διατηρεί μόνιμα το δικαίωμα να καλύπτει τη θέση του Διοικητού του AMSCC, του Συμβούλου του Διοικητού AMSCC (αξιωματικός του Ελληνικού Λιμενικού Σώματος) και τις θέσεις του Κλάδου Υποστήριξης.

2. Οι υπόλοιπες θέσεις μπορούν να προσφερθούν στις Κυβερνήσεις/ Υπουργεία Άμυνας/Διεθνείς Οργανισμούς που συμμετέχουν στο AMSCC, υπό τον όρο ότι θα τις αιτηθούν και εφόσον το αίτημα τους εγκριθεί από το ΦΕ.

3. Η κανονική διάρκεια τοποθέτησης για οποιαδήποτε θέση στο AMSCC είναι 3 έτη. Μια επικάλυψη τριών εβδομάδων με τον προκάτοχο (της θέσης) είναι σημαντική, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή μεταβίβαση καθηκόντων. Ο διορισμός προσωπικού το οποίο ενδέχεται να συνταξιοδοτηθεί ή να προαχθεί κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του στο AMSCC θα πρέπει να αποφεύγεται.

4. Διορισμός μόνιμου προσωπικού α. Ο διορισμός θα γίνεται κατόπιν διαβουλεύσεων μεταξύ των Συμμέτοχων. β. Ο αιτών Συμμέτοχος θα αποστέλλει στο ΦΕ μια “Επιστολή Προθέσεως Διορισμού”, η οποία θα περιλαμβάνει: (1) Ονοματεπώνυμο – βαθμό (2) Βιογραφικό σημείωμα (3) Χρονικό διάστημα τοποθέτησης. γ. Εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από τη λήψη της Επιστολής Προθέσεως Διορισμού, ο Έλληνας Συμμέτοχος θα δίνει απάντηση σχετικά με την αποδοχή (ή όχι) του διορισμού. δ. Μια εβδομάδα μετά την ολοκλήρωση της ανταλλαγής των επιστολών, το προσωπικό του αιτούντος Συμμέτοχου μπορεί να παρουσιαστεί στο AMSCC.

ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ: Προσθήκη “1”: Οργανόγραμμα AMSCC

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Ζ”

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ. ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

1. Συμβατικές Ρήτρες σχετικά u£ την παρακολούθηση: α. Προκειμένου το AMSCC να ασκήσει τα καθήκοντα του για την παρακολούθηση των μέσων, οι ακόλουθες πληροφορίες πρέπει να παρέχονται από το χειριστή, τον πράκτορα ή τον πλοίαρχο του σκάφους, πριν από τον απόπλου: (1) Προσδιορισμός ταυτότητας του σκάφους [επωνυμία, κωδικός αναγνώρισης πλοίου, αριθμός προσδιορισμού ταυτότητας ΙΜΟ (Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού) ή αριθμός MMSI (Ταυτότητα Ναυτιλιακής Κινητής Υπηρεσίας – Maritime Mobile Service Identity)]. (2) Επωνυμία, συντονισμός με τον αξιωματικό ασφαλείας του σκάφους και τον αξιωματικό ασφαλείας της εταιρείας. (3) Κατάλογος πληρώματος και συνολικός αριθμός επιβαίνοντος στο σκάφος προσωπικού. (4) Εκτιμώμενος χρόνος απόπλου από το λιμένα επιβίβασης και εκτιμώμενος χρόνος άφιξης στο λιμένα αποβίβασης. β. Ο πλοίαρχος του σκάφους πρέπει να εκπέμπει, κάθε είκοσι τέσσερις ώρες, χρονικό διάστημα μειούμενο ανάλογα, εάν το επιβάλλουν συγκεκριμένες επιχειρησιακές ανάγκες, ένα σήμα προς το AMSCC, με σκοπό την ενημέρωση σχετικά με τη θέση του σκάφους, την κατάσταση του φορτίου και την εκτιμώμενη ημερομηνία/ώρα άφιξης στον επόμενο λιμένα. Ο πλοίαρχος έχει επίσης την υποχρέωση να αναφέρει, με κάθε πρόσφορο μέσο, στο AMSCC οποιοδήποτε συμβάν ή ατύχημα, το οποίο έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια του σκάφους, οποιοδήποτε συμβάν ή ατύχημα θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της φόρτωσης, ή οποιαδήποτε κατάσταση είναι πιθανό να οδηγήσει σε ρύπανση της θάλασσας.

2. Πληροφορίες νια τα Ναολωθέντα Σκάφη οι οποίες αποστέλλονται από το AMSCC: To AMSCC θα παρέχει στον αιτούντα Συμμέτοχο όλες τις σχετικές πληροφορίες για το/α ναυλωθέν/τα σκάφος/η (επωνυμία, εθνικότητα, διεθνή επωνυμία νηολόγησης και κωδικό αναγνώρισης πλοίου, εκτιμώμενη ημερομηνία αναχώρησης/άφιξης, θέση, κατάσταση του φορτίου, ημερομηνίες/ώρες εκτιμώμενης διέλευσης από συγκεκριμένα υποδεικνυόμενα σημεία, ταχύτητα, διαθέσιμα συστήματα τηλεπικοινωνιών, στοιχεία του πλοιάρχου, τηλέφωνο/ τηλεομοιότυπο/ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κ.λπ.) και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία απαιτηθεί.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ “Η”

ΟΡΟΛΟΓΙΑ

Οι όροι που χρησιμοποιούνται στην παρούσα ΤΣ καθορίζονται όπως παρακάτω:

1. Παρακολούθηση: α. Η παρακολούθηση του δρομολογίου του σκάφους, χρησιμοποιώντας τις καθημερινές αναφορές που παρέχονται από τον πλοίαρχο του σκάφους, ο οποίος θα διασφαλίζει ότι το ταξίδι συνεχίζεται χωρίς οποιοδήποτε πρόβλημα το οποίο έχει επιπτώσεις στην ασφάλεια του σκάφους και του φορτίου. β. Η διασύνδεση του σκάφους και του ναυλωτή με τα συμμαχικά έθνη ή τους συναφείς διεθνείς οργανισμούς (π.χ. Ηνωμένα Έθνη, NATO ή Ευρωπαϊκή Ένωση), που είναι αρμόδια για την παροχή οποιωνδήποτε πληροφοριών ή/και πιθανής δύναμης προστασίας κατά τη διάρκεια της θαλάσσιας διέλευσης από την περίοδο ελλιμενισμού μέχρι την ολοκλήρωση του δρομολογίου του σκάφους.

2. Φορτίο: Αυτό μπορεί να αποτελείται από αεροσκάφη, οχήματα, όπλα, οπλικά συστήματα ή άλλο φορτίο, συμπεριλαμβανόμενων και επικίνδυνων, καθώς και επιβλαβών εμπορευμάτων τα οποία χρηματοδοτούνται για μετακίνηση από τον αιτούντα Συμμέτοχο.

3. EΠΙΒΑΤΕΣ Το προσωπικό το οποίο είναι εξουσιοδοτημένο για επιβίβαση στο σκάφος.

4. Διαχείριση διαθέσιμης χωρητικότητας: Σχεδιασμός, πρόταση βέλτιστης χρήσης.

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και του Μνημονίου Κατανόησης και της Τεχνικής Συμφωνίας που κυρώνονται από την πλήρωση των προϋποθέσεων της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του Μνημονίου Κατανόησης και της παραγράφου 1 του άρθρου 8 της Τεχνικής Συμφωνίας.

Τα Παραρτήματα που μπορούν να προστεθούν σύμφωνα με το άρθρο 1 της Τεχνικής Συμφωνίας τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 7 αυτής.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 3 Μαρτίου 2011

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ

ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

Ε. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ

ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ, ΝΗΣΩΝ ΚΑΙ ΑΛΙΕΙΑΣ

ΙΩ. ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 4 Μαρτίου 2011

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ