ΠΡΟΣΟΧΗ!! Έχει καταργηθεί από την 08/02/1999 με την Παρ.1 Άρθρο 29 ΝΟΜΟΣ 2682/1999

Νόμος 363 ΦΕΚ Α ΄152/22.6.1976
Περί διαρρυθμίσεως των επί των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως επιβαλλομένων φόρων.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Ψηφισάμενοι ομοφώνως μετά της Βουλής, απεφασίσαμε

Άρθρον 1
Ειδικός φόρος καταναλώσεως επί εισαγομένων επιβατικών αυτοκινήτων.

1. Αμαξα αυτοκίνητοι διά την μεταφοράν προσώπων της δασμολογικής κλάσεως 8702 Α2 εξαιρέσει των ασθενοφόρων και νεκροφόρων, εισαγόμεναι εκ της αλλοδαπής υποβάλλονται εις ειδικόν φόρον καταναλώσεως επί τη βάσει του κυλινδρισμού του κινητήρος και της κατά τας διατάξεις της παρ.3 του παρόντος διαμορφουμένης φορολογητέας αξίας αυτών ως ακολούθως:
α) με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι και 1200 κυβικά εκατοστά δρχ. 20 για κάθε κυβικό εκατοστό. Με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι και 1800 κυβικά εκατοστά δρχ. 26 για κάθε κυβικό εκατοστό. Με κυλινδρισμό κινητήρα πάνω από 1800 κυβικά εκατοστά δρχ. 38 για κάθε κυβικό εκατοστό. Το συνολικό ποσό του φόρου αυτού δεν μπορεί να υπερβεί τις 100.000 δραχμές. Οι συντελεστές φόρου που ορίζονται στο προηγούμενο εδάφιο για κάθε κυβικό εκατοστό, προκειμένου για αυτοκίνητα με κινητήρα περιστρεφόμενων εμβόλων (WΑΝΚΕΙ) αυξάνονται κατά πενήντα στα εκατό(50%).
Σημ.: όπως το εδάφιο α` της παρ. 1 του άρθρου 1,όπως είχε συμπληρωθεί με την παρ.1 του άρθρου 23 του Ν.1473/1984 (Α 127),αντικαταστάθηκε με το άρθρο 43 του Ν. 1676/1986 (Α` 204).

β. Ο κατά τα ανωτέρω προκύπτων ειδικός φόρος καταναλώσεως προσαυξάνεται κατά 4% ανά χιλίας (1.000) δραχμάς φορολογητέας αξίας, πέραν της τοιαύτης των 25.000 δραχμών.

2. Σημ.: όπως η παρ. 2 του άρθρου 1 καταργήθηκε με το άρθρο 2 του Ν.1906/1990 (ΦΕΚ Α 157)

3. Η κατά τας διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου φορολογητέα αξία διαμορφούται εκ της αθροίσεως των κάτωθι στοιχείων :
α) Της τιμής χονδρικής πωλήσεως υπό του κατασκευαστού οίκου (NET FRANGO USINE) του αυτοκινήτου, μη δυναμένης να αφίσταται του 25% της τιμής λιανικής πωλήσεως (LIST PRIGE) αυτού εν τη χώρα κατασκευής, μετά αφαίρεσιν των βαρυνουσών τούτο εν αυτή φορολογικών επιβαρύνσεων.
Για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα λαμβάνεται η πιο πάνω τιμή χονδρικής και λιανικής πώλησης του χρόνου κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στη διεθνή αγορά.Από τη τιμή χονδρικής πώλησης μετά τη σύγκρισή της με την τιμή λιανικής πώλησης και την ενδεχόμενη προσαρμογή της,εκπίπτει λόγω φθοράς από τη συνήθη χρήση ,ποσοστό 5% για κάθε χρόνο χρήσης που δεν μπορεί να υπερβεί το 20%.Σε περίπτωση που το αυτοκίνητο φέρει βλάβη ή φθορά που δεν οφείλεται στη συνήθη χρήση μπορεί να εκπίπτει επιπλέον και μόνο μια φορά ποσοστό μέχρι 5% κατά ανώτατο όριο.
Προκειμένου περί αυτοκινήτων εισαγομένων εκ χωρών, εις το εσωτερικόν των οποίων αι τιμαί δεν διαμορφούται υπό συνθήκας πλήρους συναγωνισμού αλλά καθορίζονται υπό του Κράτους,διά τον έλεγχον της κανονικότητος της τιμής χονδρικής πωλήσεως,λαμβάνεταιυπύόψιν η τιμή λιανικής πωλήσεως του πλέον συγγενούς τύπου αυτοκινήτου του κυκλοφορούντος εις τας χώρας της Δυτικής Ευρώπης, μειουμένης αναλόγως των υφισταμένων τυχόν ποιοτικών διαφορών, κατά ποσοστόνοριζόμενον, κατά περίπτωσιν, υπό του αρμοδίου οργάνου της παραγρ. 2 του άρθρου 6 του Ν. 363/1976.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294) ,με την παρ. 2 του άρθρ.24 Ν. 1473/1984 (Α 127) και με το άρθρου 13 παρ. 1 του Ν. 1914/1990 (Α` 178). Ισχύς της διάταξης από 8.11.1990.

β) Της τιμής του τυχόν προαιρετικού (EXTRA) εξοπλισμού του αυτοκινήτου.
γ) Ενός ποσοστού προσαύξησης 21% του αθροίσματος των παραπάνω α και β` στοιχείων, προκειμένου περί εισαγωγής επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράζονται απευθείας από το εργοστάσιο κατασκευής, ανεξάρτητα αν ο αγοραστής είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος ή διανομέας ή έμπορος αυτοκινήτων. Στις λοιπές εισαγωγές αυτοκινήτων το ποσοστό προσαύξησης των παραπάνω στοιχείων α και β` καθορίζεται σε 23,2%”.
Τα παραπάνω ποσοστά προσαύξησης εφαρμόζονται ανάλογα και για τη διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας επιβολής του ειδικού φόρου κατανάλωοης των εγχωρίως παραγόμενων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα ποσοστά αυτά υπολογίζονται επί της εργοστασιακής τιμής και της τιμής του τυχόν προαιρετικού εξοπλισμού χωρίς τις δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις και πριν το συνυπολογισμό σ` αυτήν του ναύλου των εισαγόμενων μερών, εξαρτημάτων και λοιπών υλικών, που χρησιμοποιήθηκαν στην παραγωγή των αυτοκινήτων.
Σημ.: όπως το εδάφ. γ`αντικαταστάθηκε  με το άρθρο 35 του Ν.1591/1986 (Α 50) (
δ. Από ένα ποσοστό προσαύξησης των ανωτέρω στοιχείων α και β`, 7% που αντιπροσωπεύει τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη Χώρα. Το ποσοστό αυτό για αντοκίνητα υπερπόντιων χωρών ορίζεται σε 25%.
Σημ.: όπως το δ` εδάφιο το οποίο είχε προστεθεί με το πρώτο άρθρο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294), αντικαταστάθηκε  με την παρ.1 του άρθρου 7 του Ν.1223/1981 (ΦΕΚ Α 340)(ισχύς από 3-3-1981).

4. Ο κατά την παράγραφον 1 επιβαλλόμενος ειδικός φόρος καταναλώσεως, υπολογίζεται κατά τας διατάξεις της παραγράφου ταύτης, ως ίσχυε προ της αντικαταστάσεώς της διά της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της από 4.7.1979 πράξεως ημών, προκειμένου περί επιβατικών αυτοκινήτων :
α) Τα οποία εισάγονται υπό επαγγελματιών αυτοκινητιστών, ίνα τεθούν υπύ αυτών εις κυκλοφορίαν εις δημοσίας χρήσεως.
β) Τα οποία έως και της 3ης Ιουλίου 1979 :
αα) Είχον κομισθεί εις την χώραν και ευρίσκοντο ως αποκείμενα, είτε εις τελωνειακούς χώρους, είτε επί των μεταφορικών μέσων, είτε εν διαμετακομίσει εις το εσωτερικόν.
ββ) Είχον αγορασθεί υπό των προσώπων των αναφερομένων εις τας διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 1 του Νόμου 363/1976, ως η παράγραφος αύτη αριθμείται διά της παρούσης και του άρθρου 2 του Νόμου 827/1978 και συντρέχουν κατά τον τελωνισμόν των, οι υπό των διατάξεων τούτων οριζόμενοι οροί και προϋποθέσεις υπαγωγής των εις μειωμένονφόρον καταναλώσεως.
γγ) Είχον αγορασθεί και τεθεί εις κυκλοφορίαν εις το εξωτερικόν, υπό δημοσίων υπαλλήλων υπηρετούντων εις την αλλοδαπήν.
δδ) Είχον παραδοθεί υπό το καθεστώς των Α.Ν. 89/1967 και 378/1968, εφύ όσον ο τελωνισμός αυτών λάβει χώραν εντός της υπό της παρ. 2 του άρθρου 37 του Νόμου 814/1978 οριζομένης προθεσμίας.
εε) Είχον αγορασθεί επί καταβολή ολοκλήρου του τιμήματος διύ ανοίγματος πιστώσεως μέσω Τραπέζης.
στ) Είχονεισαχθή εις την Χώραν και παραδοθή υπό το καθεστώς της ελευθέρας χρήσεως, εφ όσον οι κατοχοί αυτών είχον εκδηλώσει την πρόθεσιν του εκτελωνισμού των, διά της εκδόσεως αναγκαίων διά τον τελωνισμόν δικαιολογητικών (πιστοποιητικά κυκλοφορίας, φορολογικής ενημερότητος, μετοικεσίας κλπ.), προ της 4.7.1979.
ζζ) Είχοναγορασθή, διύ ιδίου συναλλάγματος, υπό Ελλήνων ναυτικών – πληρωμάτων εμπορικών πλοίων, ή κατείχοντο υπό προσώπων εργοζομένων, ή μετεκπαιδευομένων εις το εξωτερικόν πέραν του έτους, ως και υπό αποφοιτησάντων Ελλήνων σπουδαστών εξωτερικού, εφύ όσον άπαντα τα ανωτέρω πρόσωπα, πλην των ναυτικών, επανακάμπτουν οριστικώς εις την Χώραν.
Σημ.: όπως οι περ. στ`καιζζ` προστέθηκαν με το άρθρο δεύτερο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294)

Σημ.: όπως η παρ 4 προστέθηκε από την παρ.2 της Π.Ν.Π της 19/19 Ιουλίου 1979 η οποία κυρώθηκε με τον Ν.1003/1979 (ΦΕΚ Α 294).

5. Αι υπό των κειμένων διατάξεων οριζόμεναιπροθεσμίαι διά τον εκτελωνισμόν και την κήρυξιν ως αζητήτων των εισαγομένων επιβατικών αυτοκινήτων, παρατείνονται επί δίμηνον, προκειμένου περί των αυτοκινήτων των κομισθέντων εις την χώραν μέχρι και της 3ης Ιουλίου 1979 ή ευρισκομένων υπό μεταφοράν κατά την αυτήν ημερομηνίαν. Επί πιστώσει του τιμήματος των αυτοκινήτων τούτων υπό των πωλητών ο διακανονισμός της αξίας αυτών επιτρέπεται να ενεργήται εντός προθεσμίας έως δώδεκα μηνών από της αφιξεώς των εις την Χώραν.
Σημ.: όπως η παρ 5 προστέθηκε από την παρ.2 της Π.Ν.Π της 19/19 Ιουλίου 1979 η οποία κυρώθηκε με τον Ν.1003/1979 (ΦΕΚ Α 294).

6. Αμαξαι ηλεκτροκίνητοι δια την μεταφοράν προσώπων της δασμολογικής κλάσεως 87.02 Α2β, εισαγόμεναι εκ της αλλοδαπής υποβάλλονται εις ειδικόνφόρον καταναλώσεως εκ δραχμών τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ανά μονάδα φορολογησίμουιπποδυναμέως. Ο ούτοπροκύπτων ειδικός φόρος καταναλώσεως προσαυξάνεται κατά 2% ανά χιλίας (1.000) δραχμάς δασμολογητέας αξίας, πέραν της τοιαύτης των εκατόν χιλιάδων.

Σημ.: όπως αναριθμήθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294).

7. Τα κατά τας διατάξεις:
1) Του άρθρου 2 του Ν. 2778/1974 “περί τελωνισμού ειδών ατομικής χρήσεως και επίπλων μετατιθεμένων Ελλήνων διπλωματικών και προξενικών υπαλλήλων”,
2) του άρθρου 17 του Ν.Δ. 2544/1953 “περί τελωνισμού ειδών ατομικής χρήσεως επιβατών κ.λ.π.”, ως τούτο αντικατεστάθη δια του άρθρου 6 του Α.Ν. 156/1967 “περί ρυθμίσεως δασμολογικών τινων θεμάτων κ.λ.π.λ” και
3) του άρθρου 12 του Ν.Δ. 2544/1953, ως τούτο αντικατεστάθη δια του άρθρου 5 του Α.Ν. 156/1967, εισαγόμενα υπό των εν αυταίς αναφερομένων προσώπων επιβατικά αυτοκίνητα, υποβάλλονται εις το τρίτον του υπό των παραγρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου προβλεπομένου κατά περίπτωσιν ειδικού φόρου καταναλώσεως. Εις το αυτό ποσόν ειδικόν φόρου υποβάλλονται και τα εισαγόμενα επιβατικά αυτοκίνητα υπότ ων απελαυνομένων, επαναπατριζομένων και προσφύγων ομογενών.

Σημ.: όπως αναριθμήθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294).

8. Τα κατά τας διατάξεις του παρόντος άρθρου υποκείμενα εις φόρον καταναλώσεως αυτοκίνητα, απαλλάσονται, πάντων των επ` ευκαιρία της εισαγωγής εισπραττομένων φόρων τελών, εισφορών ή δικαιωμάτων, υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων, εξαιρέσει των δασμών.

Σημ.: όπως αναριθμήθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294).

9. Εκ του εισπραττομένου κατά τας διατάξεις του παρόντος άρθρου ειδικού φόρου καταναλώσεως, ποσοστόν εξ 8% αποδίδεται εις τον Οργανισμόν Γεωργικών Ασφαλίσεων και εξ 1% εις τους δικαιούχους του Ν.Δ. 3883/1958 “περί μειώσεως της προσθέτου φορολογίας του Α.Ν. 788/1948 κ.λ.π.”. Ωσαύτως εκ του εισπραττομένου ως άνω φόρου, επί των τελωνιζομένων εις την περιοχήν της Δωδεκανήσου αυτοκινήτων, ποσοστόν εκ 4% αποδίδεται υπέρ των Δήμων και Κοινοτήτων της περιοχής ταύτης.
Σημ.: όπως αναριθμήθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 1003/1979 (ΦΕΚ Α 294).

Άρθρον 2
Ειδικός φόρος καταναλώσεως επί των εν τη ημεδαπή κατασκευαζομένων επιβατικών αυτοκινήτων.
Σημ.: όπως το άρθρο 2 εκτός από τα ποσοστά που αναφέρονται στην παρ. 3,καταργήθηκε από το άρθρο 11 του Ν. 1573/1985 ΦΕΚ Α 201 με την επιφύλαξη της παρ.2 του άρθρ.8 του αυτού Νόμου 1573/1985.

1. Εις τον κατά το προηγούμενονάρθρονειδικόνφόρον καταναλώσεως υπάγονται υπό τας αυτάς διακρίσεις και τα εν τη ημεδαπή κατασκευαζόμενα, διασκευαζόμενα ή συναρμολογούμενα επιβατικά αυτοκίνητα.

2. Πάντα τα θέματα τα αφορώντα εις την υποβολήν της δηλώσεως, την επαλήθευσιν των επιδοθεισών δηλώσεων, την βεβαίωσιν και είσπραξιν του εν παραγράφω 1 του παρόντος άρθρου φόρου, περιλαμβανομένων και των αφορώντων εις τας προσαυξήσεις, την παραγραφήν του δικαιώματος του Δημοσίου, την άσκησιν προσφυγών και ενδίκων μέσων και εν γένει εις την διαδικασίαν βεβαιώσεως του φόρου, διέπονται υπό ισχυουσών εκάστοτε διατάξεων εις την φορολογίαν κύκλου εργασιών.

3. Δια την εφαρμογήν του παρόντος άρθρου ως δασμολογητέα αξία λαμβάνεται η τιμή πωλήσεως των ειδών τούτων υπό των κατασκευαστών, διασκευαστών ή των ενεργούντων την συναρμολόγησιναυτών,μειωμένη κατά 50% εφόσον η εν τω εσωτερικώ προστιθεμένη αξία εις το κόστος του αυτοκινήτου υπερβαίνει το 25% άλλως η τιμή πωλήσεως,μειούται κατά 30%.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τιμή πώλησης ο φόρος θα υπολογίζεται στη τεμαρκτήαξία.Ωςτεμαρκτή αξία θεωρείται η τιμή πώλησης όμοιων επιβατικών αυτοκινήτων και αν δεν υπάρχει τέτοια τιμή,η φορολογητέα αξία τους,όπως διαμορφώνεται για τα εισαγόμενα απότο εξωτερικό.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 10 του άρθρ.22 του Ν.1473/1984 (Α 127).

4. Τα ακαθάριστα έσοδα των βιομηχανικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων τα προερχόμενα εκ πωλήσεως επιβατικών αυτοκινήτων, περί ων το παρόν άρθρον, απαλλάσσονται του φόρου κύκλου εργασιών του προβλεπομένου υπό του εδαφίου α` του άρθρου 1 του Α.Ν. 660/1937 “περί του φόρου επί του κύκλου εργασιών”. Ομοίως αι λόγω πωλήσεως μεταβιβάσεις των αυτοκινήτων τούτων υπό των εν λόγω επιχειρήσεων απαλάσσονται των υπό του Ν.Δ. 1146/1972 “περί του τρόπου μεταβιβάσεως εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί αυτοκινήτων οχημάτων και μοτοσυκλεττών” προβλεπομένων τελών χαρτοσήμου.

Άρθρον 3
Εφ` άπαξ πρόσθετον ειδικόν τέλος επιβατικών αυτοκινήτων και αυτοκινήτων ποδηλάτων ιδιωτικής χρήσεως.

1. Για επιβατικά αυτοκίνητα, που τίθενται το πρώτο σε κυκλοφορία ως ιδιωτικής χρήσης, το κατά την παράγραφο 7 του άρθρου 15 του ν. 2367/1953, όπως ισχύει, εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος ορίζεται ως ποσοστό επι της φορολογητέας αξίας αυτών, ως ακολούθως:
α) Κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 1200 κυβικά εκατοστά σε 8 %,
β) κυλινδρισμού κινητήρα από 1201 μέχρι και 1800 κυβικά εκατοστά σε 12% και
γ) κυλινδρισμούκινητηρα από 1801 κυβικά εκατοστά και πάνω σε 16%.
Ως φορολογητέα αξία για την επιβολή του εφάπαξ πρόσθετου ειδικού τέλους των προηγούμενων περιπτώσεων α`, β` και γ` λαμβάνεται εκεινη που διαμορφώνεται για την επιβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης του ίδιου αυτοκινήτου.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 4 της Π.Ν.Π.της 18/18-5-1977,αντικαταστάθηκε  πάλι από την παρ.7 άρθρ.2 Ν.2187/1994 (Α 16)

2. Το κατά την προηγουμένηνπαράγραφονπροκύπτον ποσόν του εφ` άπαξ προσθέτου ειδικού τέλους δεν δύναται να είναι κατώτερον των είκοσι πέντε χιλιάδων (25.000) δρχ. “Σε περίπτωση αντικατάστασης κινητήρα αυτοκινήτου με κινητήρα μεγαλύτερου κυλινδρισμού, εφ` όσον η αντικατάσταση λαμβάνει χώρα εντός τριετίας από την έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας, το κατά την προηγούμενη παράγραφο εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος επανυπολογίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του νέου κινητήρα και καταβάλλεται η διαφορά κατά την έκδοση της νέας άδειας, με βάση τις διατάξεις, που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της άδειας αυτής.
Σε περίπτωση αντικατάστασης κινητήρα αυτοκινήτου προσώπων, που απαλλάχτηκαν από το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος, με κινητήρα μεγαλύτερου κυλινδρισμού από το όριο, που προβλέπεται για την απαλλαγή, ανεξάρτητα από το χρόνο αντικατάστασης, καταβάλλεται ολόκληρο το εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος με βάση τις διατάξεις που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της νέας άδειας κυκλοφορίας.
Όσοι προβαίνουν σε αντικατάσταση κινητήρα αυτοκινήτου, προκειμένου να τους εκδοθεί νέα άδεια κυκλοφορίας, οφείλουν να προσκομίσουν τα σχετικά φορολογικά στοιχεία, που εκδόθηκαν για την αγορά ή τοποθέτηση του κινητήρα.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 22 παρ. 1 του ν. 1882/1990 ΦΕΚ Α 43

3. Επί των αυτοκινήτων ποδηλάτων (σκούτερ,μοτοσυκλεττών) ιδιωτικής χρήσεως, των τιθεμένων το πρώτον εις κυκλοφορίαν επιβάλλεται εφάπαξ πρόσθετονειδικόν τέλος, επί τη βάσει του κυλινδρισμού του κινητήρος αυτών, οριζόμενον ως ακολούθως:
α) Μέχρι και τετρακοσίων (400) κυβικών εκατοστών εις δραχμάς τριάκοντα (30) ανά κυβικόνεκατοστόν και
β) Διά τα αυτοκίνητα ποδήλατα (μοτοσυκλέτται) άνω των τετρακοσίων (400) κυβικών εκατοστών ορίζεται ως κάτωθι:
αα) Μέχρι και τετρακοσίων (400) κυβικών εκατοστών εις δραχμάς τριάκοντα (30) ανά κυβικόνεκατοστόν και
ββ) Δια τα πέραν των τετρακοσίων (400) κυβικών εκατοστών εις δραχμάς τεσσαράκοντα (40) ανά κυβικόνεκατοστόν. Το ούτω προκύπτον ποσόν του εφάπαξ προσθέτου ειδικού τέλους δεν δύναται να είναι κατώτερον των δύο χιλιάδων πεντακοσίων (2500) δραχμών.
γ) Η διάταξις της προηγουμένης περιπτ.β` δεν έχει εφαρμογήν δια τα τρίκυκλα επιβατικά αυτοκίνητα (μοτοσυκλέτται) κλειστού ή ανοικτού αμαξώματος.
Σημ.: όπως ηπερ.γ`προστέθηκε με το άρθρο τρίτο του Ν.625/1977
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε από από το άρθρο 4 της Π.Ν.Π. της 18/18-5-1977.

4. Ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα, τιθέμενα το πρώτον εις κυκλοφορίαν ως ιδιωτικής χρήσεως, υποβάλλονται εις εφ` άπαξ πρόσθετον ειδικός τέλος, ίσον προς το δεκαπλάσιον των οριζομένων δι` αυτά τελών κυκλοφορίας ενός εξαμήνου. “5. Αυτοκίνητα οχήματα με μόνιμο κλειστό ομάξωμα ωφέλιμου φορτίου μέχρι ενός (1) τόννου, τα οποία τίθενται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία ως φορτηγά ιδιωτικής χρήσης, υποβόλλονται στο οριζόμενο από τις παραγράφους 1 και 2 εφάπαξ πρόσθετο ειδικό τέλος των επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτική χρήσης.
Η διάταξη αυτή δεν ισχύει για όσα αυτοκίνητα είχαν κατατεθεί παραστατικά τελωνισμού μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 1996.

Ως αυτοκίνητο όχημα με μόνιμο κλειστό αμάξωμα νοείται όχι μόνο αυτό που εκ κατασκευής το αμάξωμά του είναι κλειστό, αλλά κι αυτό που προκύπτει με την προσθήκη στο αμάξωμα ανοικτού φορτηγού καλύμματος από άκαμπτα στερεά υλικά ανεξάρτητα αν αφαιρείται εύκολα ή δύσκολα ή αν το πίσω μέρος του αμαξώματος παραμένει ανοικτό.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.10 άρθρ.15 Ν.2386/1996 (Α 43) καιμε την παρ.6 άρθρ.4 Ν.2443/1996

6. Τα υπό του Δημοσίου εκποιούμενα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα ποδήλατα (σκούτερ, μοτοσυκλέται), τα οποία τίθενται υπό των αγοραστών εις κυκλοφορίαν ως ιδιωτικής χρήσεως, υποβάλλονται εις εφ` άπαξ πρόσθετονειδικόν τέλος ίσον προς τα κατά περίπτωσιν τέλη κυκλοφορίας ενός εξαμήνου.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 61 του Ν. 814/1978 (Α 144).

7. Επιβατικά αυτοκίνητα, άτινα, μετά πάροδον πενταετίας από της κυκλοφορίας των εν Ελλάδι ως δημοσίας χρήσεως, αποχαρακτηρίζονται και κυκλοφορούν ως ιδιωτικής χρήσεως, υποβάλλονται εις το ήμισυ του υπό της παραγράφου 1 του παρόντος οριζομένου εφ` άπαξ προσθέτου ειδικού τέλους, εάν δε ο αποχαρακτηρισμός τούτων λάβηχώραν μετά πάροδον δεκαετίας υποβάλλονται εις εφ` άπαξ πρόσθετονειδικόν τέλος ίσον προς τα κατά περίπτωσιν τέλη κυκλοφορίας ενός εξαμήνου.
Σημ.: όπως προστέθηκε με την παρ.3 του άρθρου 61 του Ν.814/1978 1978 (Α 144).

8. Του εφάπαξ πρόσθετου ειδικού τέλους εξαιρούνται:
α) Τα οχήματα που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο.
β) Τα εκποιούμενα από το Δημόσιο φορτηγά αυτοκίνητα.
γ) Τα οχήματα που βόσει των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 2367/1953 (ΦΕΚ 82 Α`). όπως ισχύει ή διατάξεων μεταγενέστερων νόμων έχουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, εφόσον για τα οχήματα αυτά οι κατοχοί τους απαλλάσσονται και από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ή όταν αυτά δεν υπόκεινται στο φόρο αυτόν.
δ)Τα τρίκυκλα αυτοκίνητα ποδήλατα που χρησιμοποιούνται για μεταφορές.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.3 του άρθρου 61 του Ν.814/1978 1978 (Α 144) και με την παρ.14 άρθρ.15 Ν.2386/1996 (Α 43).

Άρθρον 4
Κυλινδρισμός κινητήρος.
Ο κατά τας διατάξεις των άρθρων 1, 2 και 3 του παρόντος νόμου λαμβανόμενος κυλινδρισμός του κινητήρος δια τον υπολογισόν του ειδικού φόρου καταναλώσεως και εφ` άπαξ προσθέτου ειδικού τέλους, δεν δύναται να είναι κατώτερος του καθοριζομένου υπό του εργοστασίου κατασκευής και περιλαμβανομένου εις τα διεθνή περί αυτοκινήτων έντυπα τεχνικών προδιαγραφών δια τον συγκεκριμένον τύπον αυτοκινήτου.

Άρθρον 5
Τέλη κυκλοφορίας ηλεκτροκινήτων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως.

1. Τα ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτική χρήσεως υπόκεινται εις τα κατά τας ισχυούσας διατάξεις επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας επί των αντιστοίχων βενζινοκινήτων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως.

2. Δια τον υπολογισμόν των τελών κυκλοφορίας των ηλεκτροκινήτων επιβατικών αυτοκινήτων, η φορολογήσιμος ισχύς καθορίζεται ίση προς το εν τρίτον (1/3) της ονομαστικής ισχύος του ηλεκτροκινητήρος αυτών. Κλάσμα ισχύος μεγαλύτερον ή ίσον του ημίσεως ίππου λογίζεται ως ακέραιος ίππος ισχύος, κατώτερον δε τούτου δεν λαμβάνεται υπ` όψιν.

Άρθρον 6
Ρύθμισις διαδικαστικών θεμάτων.

1. Δι` αποφάσεως του Υπουργού των Οικονομικών δημοσιευομένης δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως δύνανται να ορίζωνται:
α) τα προσακτέα υπό των εισαγωγέων στοιχεία ή έγγραφα αναγκαία ή πρόσφορα δια τον καθορισμόν της δασμολογητέας αξίας και του κυλινδρισμού του κινητήρος των υπ` αυτών εισαγομένων αυτοκινήτων,
β) αι αναγκαίαιδιαδικασίαι ή διατυπώσεις δια την εφαρμογήν του παρόντος νόμου.

2. Δια της ανωτέρω υπουργικής αποφάσεως, δύναται να συνιστάται ειδικόνόργανον δια τον έλεγχον της κανονικότητος των υπό το στοιχείον α` οριζομένων δικαιολογητικών.

Άρθρον 7
Καταργούμεναι διατάξεις.

1. Από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος καταργούνται:
α) Το άρθρον 6 του Ν.Δ. 2541/1953 “περί αναπροσαρμογής του δασμού ενίων κλάσεων του τελωνειακού Δασμολογίου Εισαγωγής και άλλων τινών διατάξεων”, ως αντικατεστάθη δια του άρθρου 4 του Ν.Δ. 2635/1953.
β) Το Ν.Δ. 341/1974 “περί διαρρυθμίσεως του φόρου πολυτελείας επιβατικών αυτοκινήτων”.
γ) Η υπ` αριθ. 173/1962 πράξις του Υπουργικού Συμβουλίου “περί διαρρυθμίσεως του εφ` άπαξ προσθέτου ειδικού τέλους επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως το πρώτον τιθεμένων εις κυκλοφορίαν εν Ελλάδι”, ως αύτη εκυρώθη, ετροποποιήθη και συνεπληρώθημεταγενεστέρως.
δ) Το άρθρον 2 του Ν. 4288/1963 “περί κυρώσεως της υπ`αριθ. 173/ 1962 πράξεως του Υπουργικού Συμβουλίου”.
ε) Η παράγραφος του άρθρου 3 του Ν.Δ. 3829/1958 “περί φορολογικών μέτρων αποσκοπούντων εις τον περιορισμόν της καταναλώσεως ειδικών τινων πολυτελείας”, ως ισχύει και στ) η παράγραφος 3 του άρθρου 2 του Ν.Δ. 4535/1966 “περί τροποποιήσεως φορολογικών τινων διατάξεων”.

2. Ωσαύτως από της ισχύος του παρόντος διαγράφονται εκ του πίνακος των ειδών της περιπτώσεως Ζ` της παραγρ. 1 του άρθρου 11 του Νόμου 4169/1961 “περί Γεωργικών Κοινωνικών Ασφαλίσεων” αι “Αυτοκίνητοι άμαξαι συνήθεις επιβατικαί εκ της δασμολογικής κλάσεως 8702Α1γ αρχικής αξίας άνω των 1.800 δολλαρίων FRANCO USINE”.

Άρθρον 8
Η ισχύος του παρόντος άρχεται από της επομένης της δημοσιεύσεώς του δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, πλην των διατάξεων του άρθρου 1, των υπό στοιχ. α και β περιπτώσεων της παραγρ. 1 του άρθρου 7, ως και της παραγράφου 2 του αυτού άρθρου, ων η ισχύς άρχεται από της 8ης Ιουνίου 1976.

Ο παρών νόμος ψηφισθείς υπό της Βουλής και παρ΄ Ημών σήμερον κυρωθείς, δημοσιευθήτω διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και εκτελεσθήτω ως νόμος του Κράτους.

Εν Αθήναις τη 22 Ιουνίου 1976

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΤΣΑΤΣΟΣ