ΝΟΜΟΣ ΥΠ` ΑΡΙΘ. 3245 (ΦΕΚ Α` 110/16.6.2004)

Κατάργηση ειδικής εισφοράς επί των συντάξεων του Δημοσίου και των άλλων ασφαλιστικών φορέων και άλλες διατάξεις. (Διόρθ.σφαλμ. στο ΦΕΚ 121 Α/5.7.2004)

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο 1

1. Η ειδική μηναία εισφορά υπέρ του Δημοσίου, που θεσπίστηκε με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 20 του Ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α`), όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του Ν. 2592/1998 (ΦΕΚ 254 Α`) και τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του Ν. 3234/2004 (ΦΕΚ 52 Α`) καθώς και η ειδική εισφορά υπέρ Λογαριασμού Αλληλεγγύης Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (Λ.Α.Φ.Κ.Α.) που θεσπίστηκε με τις διατάξεις του άρθρου 60 του Ν. 2084/1992, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 25 παρ. 3 του Ν. 2556/1997 (ΦΕΚ 270 Α`) και 39 του Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ 258 Α`) και τροποποιήθηκαν με τη διάταξη της παραγράφου 8 του άρθρου 4 του Ν. 3029/2002 (ΦΕΚ 160 Α`), καταργούνται από 1ης Ιουλίου 2004.

2. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων έχουν εφαρμογή και για τις συντάξεις των υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ. που διέπονται από το ίδιο με τους δημόσιους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς είτε αυτές βαρύνουν το Δημόσιο είτε τους οικείους φορείς, καθώς και για τις συντάξεις των σιδηροδρομικών υπαλλήλων και των υπαλλήλων των ασφαλιστικών ταμείων του προσωπικού των σιδηροδρομικών δικτύων, που διέπονται από το καθεστώς του Ν.Δ. 3395/1955 (ΦΕΚ 276 Α`).
Άρθρο 2
Κίνητρα για την ανανέωση των κυκλοφορούντων δικύκλων

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 24 Ν.3333/2005, ΦΕΚ Α 91/12.4.2005.

1. Το τέλος της ταξινόμησης που έχει καταβληθεί ή καταβάλλεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις κατά τον τελωνισμό καινούργιων δικύκλων μοτοσικλετών νέας τεχνολογίας με παλινδρομικό εμβολοφόρο κινητήρα της δασμολογικής κλάσης ΕΧ8711 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας επιστρέφεται με τη διαδικασία των αχρεωστήτω καταβληθέντων στους δικαιούχους, εφόσον τίθενται σε κυκλοφορία σε αντικατάσταση μοτοσικλετών που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι το έτος 1994 ή μοτοποδηλάτων που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι το έτος 1996 και οι οποίες αποσύρονται οριστικά από την κυκλοφορία και καταστρέφονται. Επίσης απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας εις το διηνεκές αν έχουν κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 300 κυβικά εκατοστά και για πέντε ημερολογιακά έτη αν έχουν μεγαλύτερο κυλινδρισμό κινητήρα.
Ειδικά τα μοτοποδήλατα νέας τεχνολογίας που τίθενται σε κυκλοφορία σε αντικατάσταση αποσυρθέντος δικύκλου, κατά τα ανωτέρω, απαλλάσσονται εις το διηνεκές και από την υποχρέωση καταβολής των τελών κυκλοφορίας και των πάσης φύσεως τελών κατά την προβλεπόμενη κατ` έτος αναθεώρηση της άδειας κυκλοφορίας τους.
Ως πρώτο έτος κυκλοφορίας για τη μη καταβολή τελών θεωρείται το έτος κατά το οποίο εκδόθηκε η άδεια κυκλοφορίας του καινούργιου δικύκλου.
Η επιστροφή του τέλους ταξινόμησης και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας ή τα τέλη αναθεώρησης της άδειας κυκλοφορίας του μοτοποδηλάτου παρέχονται ανεξάρτητα από τον κυλινδρισμό του κινητήρα της αποσυρόμενης μοτοσικλέτας ή μοτοποδηλάτου.

2. Ως δίκυκλα νέας τεχνολογίας, μοτοσικλέτες ή μοτοποδήλατα, κατά την παράγραφο 1, νοούνται τα δίκυκλα που πληρούν εκ κατασκευής την οδηγία 2002/51/ΕΚ σε ό,τι αφορά στις εκπομπές καυσαερίων ή νεότερη αν αυτή εν τω μεταξύ καταστεί υποχρεωτική για την αρχική ταξινόμηση καινούργιων δικύκλων.

3. Τα αποσυρόμενα δίκυκλα, μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα πρέπει να φέρουν το βασικό λειτουργικό εξοπλισμό τους (πλαίσιο, κινητήρα, έστω και αν ο κινητήρας τους δεν λειτουργεί, τροχούς, ελαστικά) και να έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας από το έτος 2004 και μέχρι το έτος της απόσυρσης. Ειδικά για τα προς απόσυρση μοτοποδήλατα αναθεωρείται η άδεια κυκλοφορίας τους ατελώς και χωρίς τον έλεγχο ύπαρξης ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Αν το προς απόσυρση δίκυκλο στερείται άδειας κυκλοφορίας ή πινακίδας, λόγω απώλειας ή φθοράς, εκδίδεται ατελώς νέα άδεια κυκλοφορίας για απόσυρση ή βεβαίωση υποβολής δικαιολογητικών για έκδοση πινακίδας κυκλοφορίας, αντίστοιχα.

4. Η παραλαβή των αποσυρόμενων δικύκλων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων γίνεται από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού και εναλλακτικά για τους νομούς όπου δεν υπάρχουν υποκαταστήματα του Ο.Δ.Δ.Υ. και από τις οικείες Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Ειδικά δε για τα μοτοποδήλατα η παραλαβή γίνεται και από τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η καταστροφή των αποσυρόμενων δικύκλων και η διάθεση των υλικών πραγματοποιείται από τον Ο.Δ.Δ.Υ., σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα απόσυρσης, βάσει του αριθμού των παραλαμβανόμενων από καθεμία από αυτές δικύκλων μοτοσικλετών ή μοτοποδηλάτων.

5. Για την παροχή των κινήτρων που καθορίζονται στο άρθρο αυτό, η απόσυρση του παλαιού δικύκλου και η θέση σε κυκλοφορία του νέου πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 31.12.2009.

6. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Δημόσιας Τάξης και Μεταφορών και Επικοινωνιών θα καθορισθεί η διαδικασία απόσυρσης των δικύκλων μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, η διαδικασία παραλαβής των προς απόσυρση δικύκλων, η διαδικασία επιστροφής του τέλους ταξινόμησης και τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά για να τύχουν οι ενδιαφερόμενοι της προβλεπόμενης επιστροφής του τέλους ταξινόμησης, της απαλλαγής από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ή τα τέλη αναθεώρησης των αδειών κυκλοφορίας των μοτοποδηλάτων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

7. Το τέλος ταξινόμησης που έχει καταβληθεί κατά τον τελωνισμό δικύκλων μοτοσικλετών νέας τεχνολογίας κατά την έννοια της παραγράφου 2 επιστρέφεται στις εμπορικές επιχειρήσεις με την τήρηση της διαδικασίας που καθορίζεται στο άρθρο αυτό, εφόσον δεν έχουν πωληθεί και ταξινομηθεί στο όνομα ιδιωτών.

8. Καινούργιες δίκυκλες μοτοσικλέτες νέας τεχνολογίας, κατά την έννοια της παραγράφου 2 του παρόντος, με παλινδρομικό εμβολοφόρο κινητήρα της δασμολογικής κλάσης 8711 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, που έχουν παραληφθεί με απαλλαγή του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου 124 του Ν. 2960/2001 τέλους ταξινόμησης, υπόκεινται στις διατάξεις του παρόντος, εφόσον εντός τριών (3) μηνών από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καταβάλουν το οφειλόμενο τέλος ταξινόμησης.

Άρθρο 3

Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 14 του άρθρου 12 του π.δ 186/1992 (ΦΕΚ 84 Α) αντικαθίσταται ως εξής:
“Εξαιρετικά, για τις κατά το ανωτέρω εδάφιο παροχές, σε πελάτες στους οποίους το δικαίωμα λήψης υπηρεσιών αποκτήθηκε στο έτος 2003, το τιμολόγιο για την απαιτητή αμοιβή εκδίδεται το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2004.”
Άρθρο 4
Διαπίστευση των Δημοσίων ΚΤΕΟ

Η παράγραφος 4 του άρθρου 37 του Ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α) αντικαθίσταται ως εξής:
“4. Τα Δημόσια ΚΤΕΟ διαπιστεύονται από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης ή άλλο φορέα διαπίστευσης Κράτους Μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2005. Με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί για ένα επιπλέον εξάμηνο.”
Άρθρο 5

Εγκρίνεται με αλλαγή της υφιστάμενης χρήσης τους η λειτουργική ενοποίηση με τους χώρους του Μεγάρου της Βουλής και για την εξυπηρέτηση των αναγκών της των κτισμάτων που βρίσκονται στην πρασιά του οικοδομικού τετραγώνου 132 του ρυμοτομικού σχεδίου της Αθήνας, όπως αναθεωρήθηκε με το β.δ/μα της 1.12.1948 (ΦΕΚ 313 Α), τα οποία είναι δημόσια κτήματα με αριθμούς καταχώρισης ΒΚ 226 μέχρι και ΒΚ 236 και εμπίπτουν εντός του περιγράμματος του προαυλίου χώρου του Μεγάρου της Βουλής, όπως έχει εγκριθεί η οριοθέτηση του με το άρθρο τρίτο του Ν. 2274/1994 (ΦΕΚ 237 Α`).
Άρθρο 6
Εναρξη ισχύος

Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από της δημοσιεύσεώς του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, πλην του άρθρου 1 του οποίου η ισχύς αρχίζει από την 1η Ιουλίου 2004.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 14 Ιουνίου 2004

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΟIΚΟΝΟΜIΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟIΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Γ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ Π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΙΧ. ΛΙΑΠΗΣ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους

Αθήνα, 15 Ιουνίου 2004

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ Α. ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ