ΝΟΜΟΣ ΥΠ` ΑΡΙΘ. 2220ΦΕΚ 110/06.07.1994
Κύρωση των τροποποιήσεων, που υιοθετήθηκαν την 7η Νοεμβρίου 1991 και την 4η Νοεμβρίου 1993 από τη Συνέλευση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (Δ.Ν.Ο. – Ι.Μ.Ο.) στη Διεθνή Σύμβαση “Περί Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού”, που υπογράφηκε στη Γενεύη την 6η Μαρτίου 1948, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει μεταγενέστερα.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Κυρώνονται και έχουν την ισχύ, που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 τουΣυντάγματος, οι τροποποιήσεις που υιοθετήθηκαν την 7η Νοεμβρίου 1991και την 4η Νοεμβρίου 1993 από τη Συνέλευση του Διεθνούς ΝαυτιλιακούΟργανισμού, στη Διεθνή Σύμβαση Περί Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού,όπως αυτή κυρώθηκε με το ν.δ. 1287/1949 (ΦΕΚ 294 Α`) και τροποποιήθηκεμεταγενέστερα με τους νόμους 546/1977 (ΦΕΚ 52 Α) και 1146/1981 (ΦΕΚ 109Α) και των οποίων τα κείμενα σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σεμετάφραση στην ελληνική έχουν ως εξής:
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ(Θεσμοθέτηση της Επιτροπής Διευκόλυνσης)
Άρθρο 11
Το κείμενο αντικαθίσταται ως εξής:
`Ο Οργανισμός αποτελείται από τη Συνέλευση, το Συμβούλιο, τηνΕπιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας, τη Νομική Επιτροπή, την ΕπιτροπήΠροστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, την Επιτροπή Τεχνικής Συνεργασίας,την Επιτροπή Διευκόλυνσης και όσα βοηθητικά όργανα ο Οργανισμός μπορεί,οποτεδήποτε κρίνει αναγκαία, να ιδρύσει, καθώς και τη Γραμματεία.
Άρθρο 15
Το κείμενο της παραγράφου (1) αντικαθίσταται ως εξής:
“(1) Να αποφασίζει σχετικά με τη σύγκληση οποιωνδήποτε ΔιεθνώνΔιασκέψεων ή ακολουθώντας οποιαδήποτε άλλη κατάλληλη διαδικασία νααποφασίζει για την υιοθέτηση Διεθνών Συμβάσεων ή τροποποιήσεωνοποιωνδήποτε Διεθνών Συμβάσεων, που έχουν καταρτισθεί από την ΕπιτροπήΝαυτικής Ασφάλειας, τη Νομική Επιτροπή, την Επιτροπή ΠροστασίαςΘαλάσσιου Περιβάλλοντος, την Επιτροπή Τεχνικής Συνεργασίας, τηνΕπιτροπή Διευκόλυνσης ή από άλλα όργανα του Οργανισμού.
Άρθρο 21
Το κείμενο αντικαθίσταται ως εξής:
“(α) Το Συμβούλιο θα εξετάζει το σχέδιο προγράμματος εργασίας και τιςπροβλέψεις του προϋπολογισμού, που θα καταρτίζονται από το ΓενικόΓραμματέα, σύμφωνα με τις προτάσεις της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας,της Νομικής Επιτροπής, της Επιτροπής Προστασίας ΘαλάσσιουΠεριβάλλοντος, της Επιτροπής Τεχνικής Συνεργασίας, της ΕπιτροπήςΔιευκόλυνσης και των άλλων οργάνων του Οργανισμού και, λαμβάνοντας,αυτά υπόψη της, θα καταρτίζει και θα υποβάλλει στη Συνέλευση τοπρόγραμμα εργασίας και τον προϋπολογισμό του Οργανισμού, έχοντας υπόψητο γενικότερο ενδιαφέρον και τις προτεραιότητες του Οργανισμού.
(β) Το Συμβούλιο θα δέχεται τις εκθέσεις, προτάσεις και συστάσεις τηςΕπιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας, της Νομικής Επιτροπής, της ΕπιτροπήςΠροστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, της Επιτροπής Τεχνικής Συνεργασίας, της Επιτροπής Διευκόλυνσης και των άλλων οργάνων τουΟργανισμού και θα τις διαβιβάζει στη Συνέλευση και, όταν ή Συνέλευσηδεν συνεδριάζει, στα Μέλη για ενημέρωση μαζί με τα σχόλια και τιςσυστάσεις του Συμβουλίου.
(γ) Θέματα, που εμπίπτουν στους σκοπούς των άρθρων 28, 33, 38, 43 και48 θα εξετάζονται από το Συμβούλιο μόνο μετά τη διατύπωση των απόψεωντης Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας, της Νομικής Επιτροπής, της ΕπιτροπήςΠροστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, της Επιτροπής Τεχνικής Συνεργασίαςή της Επιτροπής Διευκόλυνσης, ανάλογα με την περίπτωση.
Άρθρο 25
Το κείμενο της παραγράφου (β) αντικαθίσταται ως εξής :
“(β) Λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του μέρους ΧVΙ και τις σχέσειςπου τηρούνται μεταξύ των αντίστοιχων Επιτροπών των άρθρων 28, 33, 38,43 και 48 και άλλων οργάνων, το Συμβούλιο στο διάστημα μεταξύ τωνσυνόδων της Συνέλευσης θα είναι υπεύθυνο για τις σχέσεις με τους άλλουςΟργανισμούς”.
ΜΕΡΟΣ ΧΙ
Προστίθεται νέο κείμενο ως εξής:
`ΕπιτροπήΔιευκόλυνσης
Άρθρο 47
Η Επιτροπή Διευκόλυνσης απαρτίζεται από όλα τα Μέλη.
Άρθρο 48
Η Επιτροπή Διευκόλυνσης θα εξετάζει κάθε θέμα που εμπίπτει στουςσκοπούς του Οργανισμού και αναφέρεται στη διευκόλυνση της διεθνούςναυτιλιακής κίνησης και ειδικότερα:
α) Εκτελεί τις αρμοδιότητες που ανατίθενται ή μπορεί να ανατεθούνστον Οργανισμό από ή με διεθνείς συμβάσεις που αναφέρονται στηδιευκόλυνση της διεθνούς ναυτιλιακής κυκλοφορίας, ιδιαίτερα όσον αφοράτην υιοθέτηση και τροποποίηση μέτρων ή άλλων διατάξεων, όπωςκαθορίζονται σε αυτές τις συμβάσεις.
β) Λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του Άρθρου 25, η ΕπιτροπήΔιευκόλυνσης, ύστερα από αίτηση της Συνέλευσης ή του Συμβουλίου, ή εάναυτή κρίνει ότι τέτοια ενέργεια είναι χρήσιμη για το συμφέρον τωνεργασιών της θα διατηρεί τόσο στενές σχέσεις με άλλους οργανισμούς, πουνα μπορούν να προωθήσουν τους σκοπούς του Οργανισμού.
Άρθρο 49
Η Επιτροπή Διευκόλυνσης θα υποβάλλει στο Συμβούλιο:
(α) Συστάσεις και οδηγίες που καταρτίσθηκαν από την Επιτροπή.
(β) `Έκθεση για τις εργασίες της Επιτροπής από την τελευταία σύνοδοτου Συμβουλίου.
Άρθρο 50
Η Επιτροπή Διευκόλυνσης θα συνέρχεται τουλάχιστον μια φορά το χρόνο.Εκλέγει το Προεδρείο της μια φορά το χρόνο και υιοθετεί τους κανόνεςδιαδικασίας της.
Άρθρο 51
Παρά την ύπαρξη τυχόν αντίθετης ρύθμισης στην παρούσα Σύμβαση, αλλάμε την επιφύλαξη των διατάξεων του Άρθρου 47, η επιτροπή Διευκόλυνσης,όταν ασκεί καθήκοντα που της έχουν ανατεθεί από ή με οποιαδήποτε διεθνήσύμβαση ή άλλο όργανο, θα συμμορφώνεται με τις σχετικές διατάξεις τηςεν λόγω σύμβασης ή οργάνου, ιδιαίτερα όσον αφορά τους κανόνες πουδιέπουν τη διαδικασία που πρόκειται να ακολουθηθεί.
Άρθρο 56 (αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 61)
Το κείμενο αντικαθίσταται ως εξής:
Οποιοδήποτε Μέλος δεν εκπληρώνει τις οικονομικές του υποχρεώσειςπρος τον Οργανισμό σε διάστημα ενός έτους από την ημερομηνία κατά τηνοποία κατέστησαν απαιτητές, δεν θα έχει δικαίωμα ψήφου στη Συνέλευση,στο Συμβούλιο, στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας, στη Νομική Επιτροπή,στην Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, στην Επιτροπή Τεχνικής Συνεργασίας ή στην Επιτροπή Διευκόλυνσης, εκτός αν η Συνέλευσηαποφασίσει κατά τη διακριτική της ευχέρεια την άρση εφαρμογής της ενλόγω διάταξης.
Άρθρο 57 (αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 62)
Το κείμενο αντικαθίσταται ως εξής:
`Εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά στη Σύμβαση ή σε οποιαδήποτε άλληΔιεθνή Συμφωνία, με την οποία ανατίθενται καθήκοντα στη Συνέλευση, στοΣυμβούλιο, στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας, στη Νομική Επιτροπή, στηνΕπιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, στην Επιτροπή ΤεχνικήςΣυνεργασίας ή την Επιτροπή Διευκόλυνσης, οι παρακάτω διατάξεις θαεφαρμόζονται κατά την ψηφοφορία σε αυτά τα όργανα:
(α) Κάθε Μέλος διαθέτει μια ψήφο.
(β) Οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφία των παρόντων καιψηφιζόντων Μελών και για τις αποφάσεις, όπου απαιτείται πλειοψηφία 2/3,κατά πλειοψηφία των 2/3 των παρόντων Μελών.
(γ) Για τους σκοπούς της Σύμβασης, η φράση “Μέλη παρόντα καιψηφίζοντα” σημαίνει τα παρόντα Μέλη και ψηφίζοντα υπέρ ή κατά. Μέλη πουαπέχουν από την ψηφοφορία θεωρούνται ως “μη ψηφίζοντα”.
Επακόλουθες τροποποιήσεις
`Άρθρα 5, 6 και 7
Οι παραπομπές στο Άρθρο 71 αντικαθίστανται από παραπομπές στο Άρθρο 76.
Άρθρο 8
Η παραπομπή στο Άρθρο 72 αντικαθίσταται από παραπομπή στο Άρθρο 77.
Άρθρο 15
Η παραπομπή στην παράγραφο (9) στο Μέρος ΧΙΙ αντικαθίσταται απόπαραπομπή στο Μέρος ΧΙΙΙ.
Άρθρο 25
Η παραπομπή στην παράγραφο (α) στο Μέρος ΧV αντικαθίσταται απόπαραπομπή στο Μέρος ΧVΙ.
ΜΕΡΗ ΧΙ έως ΧΧ
Τα Μέρη ΧΙ έως ΧΧ αριθμούνται εκ νέου σαν Μέρη ΧΙΙ έως ΧΧΙ.
`Άρθρα 47 έως 77
Τα `Άρθρα 47 έως 77 αριθμούνται εκ νέου σαν `Άρθρα 52 έως 82.
Το Άρθρο 66 αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 71
Η παραπομπή στο Άρθρο 73 αντικαθίσταται από παραπομπή στο Άρθρο 78.
Προσάρτημα ΙΙ
Η παραπομπή στην επικεφαλίδα του Άρθρου 65 αντικαθίσταται απόπαραπομπή στο Άρθρο 70.
Τα `Άρθρα 67 και 68 αριθμούνται εκ νέου σαν Άρθρα 72 και 73αντίστοιχα.
Οι παραπομπές στο Άρθρο 66 αντικαθίστανται από παραπομπές στο Άρθρο 71.
Το Άρθρο 70 αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 75.
Η παραπομπή στο Άρθρο 69 αντικαθίσταται από παραπομπή στο Άρθρο 74.
Το Άρθρο 72 αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 77.
Η παραπομπή στην παράγραφο (εΙ) του Άρθρου 71 αντικαθίσταται απόπαραπομπή στο Άρθρο 76.
Το Άρθρο 73 αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 78.
Η παραπομπή στην παράγραφο (β) στο Άρθρο 72 αντικαθίσταται απόπαραπομπή στο Άρθρο 77,
Το Άρθρο 74 αριθμείται εκ νέου σαν Άρθρο 79.
Η παραπομπή στο Άρθρο 71 αντικαθίσταται από παραπομπή στο Άρθρο 76.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
ΜΕΡΟΣ VΙ
Το Συμβούλιο
Άρθρο 16
Το κείμενο του Άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:
“Το Συμβούλιο αποτελείται από σαράντα μέλη, που εκλέγονται από τηΣυνέλευση”.
Άρθρο 17
Το κείμενο του Άρθρου 17 αντικαθίσταται ως εξής:
“Κατά την εκλογή των Μελών του Συμβουλίου, η Συνέλευση θα τηρεί ταπαρακάτω κριτήρια:
(α) Δέκα θα είναι Κράτη, που έχουν το μέγιστο ενδιαφέρον στην παροχήδιεθνών θαλάσσιων υπηρεσιών.
(β) Δέκα θα είναι Κράτη, που έχουν το μέγιστο ενδιαφέρον στο διεθνέςδια θαλάσσης μεταφερόμενο εμπόριο.
(γ) Είκοσι θα είναι Κράτη, που δεν εκλέγονται σύμφωνα με τις ανωτέρω(α) και (β) παραγράφους, έχουν ειδικό ενδιαφέρον στις θαλάσσιεςμεταφορές ή τη ναυσιπλοΐα και των οποίων η εκλογή στο Συμβούλιο θαεξασφαλίζει την αντιπροσώπευση όλων των μεγαλύτερων γεωγραφικώνπεριοχών του κόσμου.
Άρθρο 19 (β)
Το κείμενο του Άρθρου 19 (β) αντικαθίσταται ως εξής:
“(β) Είκοσι έξι Μέλη τού Συμβουλίου θα αποτελούν απαρτία.

Η ισχύς αυτού του νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδατης Κυβερνήσεως και των τροποποιήσεων που κυρώνονται σύμφωνα με ταπροβλεπόμενα στο άρθρο 66 της Διεθνούς Σύμβασης “Περί Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού”.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα τηςΚυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 5 Ιουλίου 1994

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΝ ΤΟΝ ΕΠΙ ΤΩΝ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΑΝΑΠΛ. ΥΠΟΥΡΓΟΣΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Θ. ΠΑΓΚΑΛΟΣΓ. ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΣ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους

Αθήνα, 6 Ιουλίου 1994

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Γ. ΚΟΥΒΕΛΑΚΗΣ