ΝΟΜΟΣ 2021 Α 36 /4.3.1992

Ταμείο διαχείρισης πιστώσεων για την εκτέλεση αρχαιολογικών έργων και άλλες διατάξεις.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο Νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Άρθρο 1
Σημ.: όπως το άρθρο 1 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 παρ.1 Ν.3711/2008, ΦΕΚ Α 224/5.11.2008.

1. Συνιστάται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με έδρα την Αθήνα υπό την επωνυμία “Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων.” Έργο του Ταμείου είναι η διαχείριση των κάθε είδους πιστώσεων για τα έργα:

α) Συντήρηση μνημείων Ακροπόλεως,

β) Συντήρηση Ναού Επικουρείου Απόλλωνος στις Βάσσες Φιγαλείας,

γ) Συντήρηση μνημείων Ασκληπιείου Επιδαύρου,

δ) Στερέωση και αναστήλωση Ακροπόλεως Λίνδου,

ε) Στερέωση και αναστήλωση μνημείων της νότιας κλιτύος Ακροπόλεως,

στ) Συντήρηση μνημείων Δήλου,

ζ) Αναστήλωση μνημείων Μυστρά,

η) Συντήρηση φρουρίου Πύλου,

θ) Συντήρηση τοιχογραφιών Ιλίου Μελάθρου, τα οποία ως την 31.12.1991 υπήγοντο στη διαχείριση της “εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας”, καθώς και για όσα έργα υπαχθούν σε αυτό, βάσει του άρθρου 7 του παρόντος νόμου.

2. Το Ταμείο μπορεί να διαχειρίζεται πιστώσεις και κονδύλια που διατίθενται από οποιαδήποτε πηγή για τη διεξαγωγή προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, εξειδίκευσης, εκπαίδευσης και απασχόλησης ανέργων, στους τομείς έργων αρμοδιότητας του ή του Υπουργείου Πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτό, το Ταμείο συνεργάζεται με τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), στα προγράμματα του οποίου μπορεί να υπάγεται, καθώς και με κάθε άλλον αρμόδιο φορέα.

3. Το Ταμείο μπορεί να διαχειρίζεται πιστώσεις και κονδύλια που διατίθενται από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων κατόπιν αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου του, για την εκτέλεση έργων που εμπίπτουν στους σκοπούς των περιπτώσεων του β` εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 736/1977 (ΦΕΚ 316 Α`) και των διατάξεων του ν. 3028/2002, όπως αυτό εκάστοτε ισχύει. Η ανάθεση, η εκτέλεση, η διαχείριση και ο έλεγχος των έργων αυτών γίνονται σύμφωνα με όσα προβλέπει ο παρών νόμος, ο Κανονισμός Λειτουργίας και η εν γένει νομοθεσία που διέπει το Ταμείο

Άρθρο 2

1. Το Ταμείο δεν υπάγεται στον δημόσιο τομέα και λειτουργεί και διαχειρίζεται τις πιστώσεις κατά τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου, εξαιρείται των διατάξεων του δημοσίου λογιστικού και υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο του Κράτους, που ασκείται από τον Υπουργό Πολιτισμού.

2. α) Συνιστώνται στο Ταμείο δεκαοκτώ (18) θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 σύμφωνα με την υπ` αριθμ. 43150/9.12.2005 απόφαση του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού. Ο καθορισμός του αριθμού θέσεων ανά ειδικότητα και εκπαιδευτική βαθμίδα θα γίνει με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου οι ανωτέρω θέσεις κατανέμονται στην κεντρική υπηρεσία του Ταμείου και στα έργα των οποίων τις πιστώσεις διαχειρίζεται. Με όμοια απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου οι θέσεις αυτές μπορούν να ανακατανέμονται.

β) Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού ρυθμίζεται κάθε άλλη λεπτομέρεια σχετική με την εφαρμογή των διατάξεων αυτών.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 13 παρ.2 και 3 Ν.3711/2008,ΦΕΚ Α 224/5.11.2008.

Άρθρο 3
Σκοπός του Ταμείου είναι η διαχείριση των διατιθέμενων πιστώσεων και πόρων αυτού για την εκτέλεση των προγραμμάτων συντήρησης των μνημείων στα αναφερόμενα στο άρθρο 1 έργα. Ειδικότερα το Ταμείο σύμφωνα με τις προτάσεις των επιστημονικών επιτροπών των άρθρων 95 και 96 του π.δ. 941/1977, όπως τροποποιήθηκαν με τις υπουργικές αποφάσεις ΥΠΠΕ/ΔΙΟΙΚ/ Α4/Φ83/76197/27.1.80 και ΥΠ.ΠΟ./ΔΙΟΙΚ/Α4/Φ83/11086/8.3.88 αντίστοιχα, ομάδων εργασίας που προβλέπουν οι υπουργικές αποφάσεις – ΥΠΠΕ/ΑΡΧ/Α1/ ΦΟ4/15349/517/1984, ΥΠΠΕ/ΑΡΧ/Α1/ΦΟ4/39563/1368/19.7.84 – ΥΠΠΕ/ΑΡΧ/Α1/ Φ22/8682/310/15.2.85, ΥΠ.ΠΟ./ΔΙΟΙΚ/Α3/Φ70/6968/18.2.1987, – ΥΠ.ΠΟ./ ΑΡΧ/Α1/ΦΟ1/12300/568/16.3.1990 – ΥΠΠΕ/ΑΡΧ/Β1/Φ30/26593/1100/14.9.84 και οικείων Εφορειών των Αρχ/των προσλαμβάνει το απαιτούμενο προσωπικό, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, προκηρύσσει τους αναγκαίους για την εκτέλεση των έργων διαγωνισμούς, κατακυρώνει το αποτέλεσμα αυτών, υπογράφει συμβάσεις και εγκρίνει κάθε άλλη αναγκαία δαπάνη για την εκτέλεση των έργων και την λειτουργία του Ταμείου.

Οι ως άνω επιστημονικές επιτροπές, ομάδες εργασίας και Εφορείες των Αρχαιοτήτων συγκεντρώνουν και υποβάλλουν δια των υπό του Υπουργείου Πολιτισμού οριζομένων υπολόγων διαχειριστών των πιστώσεων, στο Ταμείο τα δικαιολογητικά δαπανών αυτών στο τέλος του οικονομικού έτους. Ο έλεγχος της διαχείρισις των εκτελούμενων έργων γίνεται από το λογιστήριο του Ταμείου, εντός εξαμήνου από της διαβιβάσεως σ` αυτό των ανωτέρω δικαιολογητικών από το Ταμείο και εγκρίνεται από τον Υπουργό Πολιτισμού.

Το άρθρο 77 του ν. 1943/1991 μπορεί να εφαρμόζεται και εν προκειμένω.

“Συνιστάται στο Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για την εκτέλεση αρχαιολογικών έργων θέση Διευθυντή, την οποία καταλαμβάνει αποσπασμένος υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού κλάδου ΠΕ με εικοσαετή τουλάχιστον προϋπηρεσία. Ο Διευθυντής προΐσταται των τμημάτων της Γραμματείας και του Λογιστηρίου. Παρακολουθεί την κίνηση, υπογράφει τα έγγραφα που απαιτούνται για την παρακολούθηση και εκτέλεση των αποφάσεων του Δ.Σ., την κίνηση των λογαριασμών που αφορούν στη διαχείριση των πιστώσεων των έργων, εποπτεύει και ελέγχει οποτεδήποτε τους υπολόγους – διαχειριστές των έργων του Ταμείου και ενημερώνει σχετικά το Δ.Σ. τακτικά κάθε εξάμηνο και έκτακτα, όταν κρίνει τούτο αναγκαίο ή του ζητηθεί από το Δ.Σ..”

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.13 β άρθρ.7 Ν.2557/1997 Α 271.

Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν υπό την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 8 του άρθρου 4 του παρόντος νόμου.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με την παρ.13 ζ` άρθρ.7 Ν.2557/1997 Α 271.

Άρθρο 4

1. “Το Ταμείο διοικείται από 7μελές Συμβούλιο με τριετή θητεία, που διορίζεται μετά από γνώμη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ίδια απόφαση ορίζεται και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.`

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με την παρ.13 γ άρθρ.7 Ν.2557/1997 Α 271.

2) Το Ταμείο εκπροσωπείται δικαστικώς και εξωδίκως από τον πρόεδρο ή τον αναπληρωτή του.

3) Τον πρόεδρο του συμβουλίου απουσιάζοντα ή κωλυόμενο αναπληροί ένας των ανωτέρω κατά σειρά αναφερομένων Γεν. Διευθυντών και εν ελλείψει Γεν. Δ/ντών ένας των ανωτέρω κατά σειρά αναφερόμενων διευθυντών.

4) Οι αποφάσεις λαμβάνονται κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του προέδρου. Το Δ.Σ. ευρίσκεται σε απαρτία όταν παρίστανται τουλάχιστον 5 μέλη. Όταν συζητείται θέμα προσωπικού καλείται να παραστεί, άνευ ψήφου, εκπρόσωπος του συλλόγου, που εκπροσωπεί τους εργαζομένους στα συγκεκριμένα έργα.

5) Το Δ.Σ. επικουρείται από προσωπικό απασχολούμενο στη γραμματεία και το λογιστήριο. “Το προσωπικό αυτό αποτελείται από υπαλλήλους του Υπουργείου Πολιτισμού ειδικά αποσπασμένους και ενισχύεται ανάλογα από ιδιώτες που προσλαμβάνονται με σύμβαση έργου “ή εργασίας”, ο αριθμός των οποίων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των έργων, των οποίων η διαχείριση έχει ανατεθεί στο ταμείο, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 7 του ν. 2021/1992. Η πρόσληψη γίνεται με απόφαση του Δ.Σ. του Ταμείου, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2190/1994, το άρθρο 81 του ν.1958/1991 και το π.δ. 99/1992.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με την παρ.13 δ άρθρ.7 Ν.2557/1997 Α 271 και οι λέξεις “ή εργασίας” προστέθηκαν με την παρ.26α άρθρ.19 Ν.2947/2001

Η απόσπαση γίνεται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού για ορισμένο χρόνο και μπορεί να ανανεούται με όμοια απόφαση, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. του Ταμείου, ο χρόνος δε αυτής θεωρείται ότι διανύεται στην υπηρεσία από την οποία αποσπάται ο υπάλληλος ως προς όλες τις συνέπειες.

6. Συστήνεται μία (1) θέση Νομικού Συμβούλου με σχέση έμμισθης εντολής και με πάγια αντιμισθία, στην οποία προσλαμβάνεται Δικηγόρος παρ` Αρείω Πάγω, ο οποίος προΐσταται του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του Ταμείου, για την παροχή νομικών συμβουλών και γνωμοδοτήσεων, όπως και για την επιμέλεια, παρακολούθηση και διεκπεραίωση των πάσης φύσεως δικαστικών και εξώδικων υποθέσεων του Ταμείου. Ο Νομικός Σύμβουλος προσλαμβάνεται με απόφαση του ΔΣ, το οποίο και παρέχει προς αυτόν κάθε σχετική εντολή και πληρεξουσιότητα. Το Ταμείο για τη νομική του εξυπηρέτηση μπορεί να προσλαμβάνει με απόφαση του ΔΣ έξι (6) δικηγόρους είτε με πάγια αντιμισθία είτε για ορισμένη υπόθεση. Οι αμοιβές του Νομικού Συμβούλου και των δικηγόρων ορίζονται με απόφαση του ΔΣ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Το Ταμείο απολαμβάνει όλων των διαδικαστικών και ουσιαστικών προνομίων του Δημοσίου.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 13 παρ.4 Ν.3711/2008, ΦΕΚ Α 224/5.11.2008.

7.α) Στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου χορηγείται μηνιαία αποζημίωση, η οποία καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

β) Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου χορηγείται κατά συνεδρίαση αποζημίωση που βαρύνει τις πιστώσεις των έργων και καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Πολιτισμού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με όμοια απόφαση καθορίζεται η κατά συνεδρίαση αποζημίωση των εισηγητών και του γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 13 παρ.5 Ν.3711/2008, ΦΕΚ Α 224/5.11.2008.

8.”Τα θέματα της οργάνωσης, λειτουργίας και διαχείρισης των πιστώσεων του Ταμείου, της διάρθρωσης και των αρμοδιοτήτων των οργανικών μονάδων των Υπηρεσιών του, των προϊσταμένων τους και της αναπλήρωσης αυτών, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια ρυθμίζονται με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Ταμείου, που εκδίδεται κατόπιν γνώμης του Διοικητικού Συμβουλίου, εγκρίνεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.”

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 13 παρ.6 Ν.3711/2008,ΦΕΚ Α 224/5.11.2008.

Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού καθορίζονται τα σχετικά με τη συγκρότηση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες των επιστημονικών επιτροπών η ομάδων εργασίας, τις σχέσεις των επιστημονικών επιτροπών ή ομάδων εργασίας με τις υπηρεσιακές μονάδες και τα συλλογικά όργανα του Υπουργείου Πολιτισμού, τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης των αρχαιολογικών έργων που εμπίπτουν στα άρθρα 1 και 7 του νόμου αυτού, τον τρόπο διαχείρισης των πιστώσεων που διατίθενται για το καθένα από αυτό σε ετήσια βάση μέσω του ταμείου, όπως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.13 στ` άρθρ.7 Ν.2557/1997 Α 271

Άρθρο 5
Η εργασιακή σχέση των απασχολουμένων στα αναφερόμενα στο άρθρο 1 έργα με την “Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία” δεν λύεται αλλά συνεχίζεται με το Ταμείο, το οποίο υπεισέρχεται αυτοδικαίως από την 1.1.1992 στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της “Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας” έναντι των εργαζομένων. Επίσης το Ταμείο αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις της “Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας”, που προκύπτουν από τις κοινές αποφάσεις των Υπουργών Πολιτισμού και Εργασίας ΥΠ.ΠΟ./ΓΝΟΣ/9090/28.2.91 και ΥΠ.ΠΟ./ΓΝΟΣ/2726/5.11.90, καθώς και κάθε υποχρέωση προς τρίτους ή δικαίωμα έναντι αυτών της “Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρείας”, που απορρέει από συμβάσεις για την εξυπηρέτηση των έργων, που είχε συνάψει ή “Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία.

Άρθρο 6
Από της ισχύος του νόμου αυτού μεταφέρονται αυτοδικαίως από το λογαριασμό της “Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας” στο λογαριασμό του Ταμείου όλα τα υπόλοιπα των λογαριασμών χρηματοδοτήσεως των αναφερόμενων στο άρθρο 1 έργων, που θα υπάρχουν αδιάθετα την 31.12.1991. Στον ίδιο λογαριασμό του Ταμείου κατατίθενται στο εξής όλες οι σχετικές με τα έργα αυτά χρηματοδοτήσεις.

Άρθρο 7

1. Ο Υπουργός Πολιτισμού μπορεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να αναθέτει με απόφασή του στο Ταμείο τη διαχείριση χρηματοδοτήσεων και άλλων σύνθετων και διεπιστημονικού χαρακτήρα μεγάλων αρχαιολογικών έργων συντηρήσεως μνημείων ως και αξιόλογων αρχαιολογικών προγραμμάτων.

2. Τα έργα συντήρησης και αναστήλωσης που εκτελούνται στον ιερό Βράχο της Ακρόπολης και τελούν υπό την επιστημονική ευθύνη της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, καθώς και τα έργα συντήρησης που εκτελούνται στο Άγιο Όρος από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού χαρακτηρίζονται ως πρότυπα. Ο τρόπος οργάνωσής τους, οι εργασιακές σχέσεις, ο τρόπος πρόσληψης, οι ειδικότητες, οι δαπάνες μετακίνησης εκτός έδρας και οι πάσης φύσεως πρόσθετες παροχές του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή που απασχολείται με συμβάσεις έργου, η προμήθεια υλικών και υπηρεσιών, καθώς και οτιδήποτε αφορά στη διοίκηση και διαχείρισή τους, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια ορίζεται κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, με προεδρικά διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Πολιτισμού.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με την παρ.13 η` άρθρ.7 Ν.2557/1997 Α 271.

Άρθρο 8
Το Ταμείο διαλύεται για σπουδαίο λόγο με απόφαση του Δ.Σ., η οποία εγκρίνεται από τον Υπουργό Πολιτισμού και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται και τα της εκκαθαρίσεως του Ταμείου, η περιουσία του οποίου περιέρχεται στο Υπουργείο Πολιτισμού. Το Υπουργείο Πολιτισμού υποκαθίσταται στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του Ταμείου.

Άρθρο 9
Οι προσλήψεις του ωρομίσθιου προσωπικού του Υπουργείου Πολιτισμού, που έγιναν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 81 του ν. 1958/1991 (ΦΕΚ 122 Α`), και πριν από την έκδοση του προβλεπομένου, στην παρ. 4 του ίδιου άρθρου προεδρικού διατάγματος, είναι νόμιμες και επάγονται πλήρη αποτελέσματα.

Άρθρο 10
Στο εδάφιο α` του άρθρου 2 της σύμβασης για την ίδρυση Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και Προσυμφώνου Δωρεάς, που κυρώθηκε με το άρθρο 10 του ν. 1198/1981 (ΦΕΚ 238 Α`) στην 4η σειρά μετά τη λέξη “μουσικής” προστίθεται η φράση “η διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων”.

Άρθρο 11
Το επίδομα, που προβλέπεται από το άρθρο 12 του ν. 1586/1986 “Βαθμολογική διάρθρωση των θέσεων του Δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοικήσεως και άλλες διατάξεις” (ΦΕΚ 37 Α`), καταβάλλεται και στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του Υπουργείου Πολιτισμού, για το οποίο δεν έχει ακόμη εκδοθεί νέος οργανισμός, σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 5 του ν. 1558/1985 “Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα” (ΦΕΚ 137 Α`).

Άρθρο 12
Εκκαθάριση νομικού προσώπου “Οργανωτική και Εκτελεστική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων 1991”

1. Η συνέχιση και ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του διαλυθέντος με την απόφαση 32862/4.10.1991 (ΕτΚ Β` 818/7.10.1991) του Υπουργού Πολιτισμού νομικού προσώπου με την επωνυμία “Οργανωτική και Εκτελεστική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων 1991” γίνεται εφεξής από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, στην οποία και παραδίδεται εντός δύο (2) μηνών από τη δημοσίευσή του νόμου αυτού η περιουσία και το πάσης φύσεως αρχείο και ταμείο της άνω Επιτροπής.

2. Το προϊόν της εκκαθάρισης περιέρχεται στο Ελληνικό Δημόσιο (Γενικής Γραμματεία Αθλητισμού), το οποίο καθίσταται διάδοχος του ανωτέρω νομικού προσώπου στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του. Εκκρεμείς δίκες του διαλυθέντος νομικού προσώπου συνεχίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο.

3. Το προσωπικό που με οποιαδήποτε σχέση διατηρήθηκε, μετά την 31.7.91 και μέχρι την έκδοση της απόφασης της παρ. 3 του άρθρου 86 του ν. 1943/1991, λογίζεται ότι νομίμως απασχολήθηκε κατά το χρονικό αυτό διάστημα και απολύεται χωρίς αποζημίωση μέσα στη προθεσμία, που ορίζεται στην παρ. 1 για την παράδοση της περιουσίας, του αρχείου και του ταμείου της Επιτροπής.

4. Κατά τα λοιπά ισχύει η διάταξη του άρθρου 86 του ν. 1943/1991.

Άρθρο 13
Ρύθμιση των χρεών προς το Δημόσιο των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών

1. Χρέη προς το Δημόσιο, από κάθε αιτία, των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών (Π.Α.Ε.) και των ερασιτεχνικών σωματείων αυτών, που έχουν βεβαιωθεί για είσπραξη στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.), μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος νόμου, δύναται να καταβληθούν σε εξήντα (60) ίσες μηνιαίες δόσεις μαζί με τις οφειλόμενες μέχρι την ίδια ημερομηνία προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, με εξαίρεση τα χρέη από Φ.Π.Α. που μπορούν να καταβάλλονται σε ενενήντα (90) ίσεως μηνιαίες δόσεις.

Στη ρύθμιση αυτή δύναται να υπαχθούν και τα χρέη προς το Δημόσιο της παραπάνω κατηγορίας οφειλετών, που θα βεβαιωθούν, είτε από φορολογικούς ελέγχους, είτε κατ` εφαρμογή της υπουργικής απόφασης 1076235/4875/20.8.91, η οποία μπορεί στην περίπτωση αυτή να εφαρμοστεί ανάλογα, είτε από άλλη αιτία, από την επομένη της έναρξης ισχύος του παρόντος και μέχρι 30 Ιουνίου 1992.

2. Το ποσό της δόσης, σε καθεμία από τις παραπάνω ρυθμίσεις, δεν μπορεί να είναι μικρότερο του ποσού των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) δραχμών, μειουμένου αναλόγως του αριθμού των δόσεων.

3. Προϋπόθεση για την υπαγωγή στη ρύθμιση αυτή είναι η κατάθεση αίτησης στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. εντός προθεσμίας ενός (1) μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος, εκτός των Π.Α.Ε., οι οποίες δεν έχουν βεβαιωμένα χρέη προς τα Δημόσιο κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι οποίες πρέπει να καταθέσουν τη σχετική αίτηση εντός ενός (1) μήνα από την βεβαίωση της οφειλής και το αργότερο μέχρι 10 Ιουλίου 1992.

4. Η καταβολή των δόσεων εξυπηρετείται με παρακράτηση του ποσού κάθε δόσης από την κρατική επιχορήγηση, που καταβάλλεται κάθε μήνα στις Π.Α.Ε. και τα ερασιτεχνικά σωματεία. Η παρακράτηση θα ενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού βάσει εγγράφων των αρμοδίων δημόσιων οικονομικών υπηρεσιών.

Σε περίπτωση που η παρακρατούμενη επιχορήγηση δεν καλύπτει το ποσό της οφειλομένης δόσης η διαφορά καταβάλλεται υποχρεωτικά από την Π.Α.Ε. ή το σωματείο στην αρμόδια Δ.Υ.Ο.. Η παράλειψη καταβολής από την Π.Α.Ε. ή το σωματείο του επί πλέον ποσού προς κάλυψη του συνολικού ποσού (2) συνεχών δόσεων συνεπάγεται την απώλεια του ευεργετήματος της ρύθμισης και το υπόλοιπο του χρέους καθίσταται εφάπαξ απαιτητό, υπολογιζομένων των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με βάση τα στοιχεία της βεβαίωσης.

Η πρώτη δόση (παρακρατηθέν ποσό και τυχόν επί πλέον διαφορά) θα καταβληθεί μέχρι την τελευταία εργάσιμη, για τις δημόσιες υπηρεσίες, ημέρα του μεθεπομένου μήνα από την ισχύ του παρόντος, και οι υπόλοιπες την τελευταία εργάσιμη των επομένων μηνών, εκτός των Π.Α.Ε., που θα υπαχθούν στη ρύθμιση αυτή μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, που η πρώτη δόση θα καταβληθεί μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα, μέσα στον οποίο υποβλήθηκε η σχετική αίτηση.

Το ποσό και ο αριθμός των οφειλόμενων δόσεων θα αναπροσαρμοστεί με την προσθήκη του συνολικού ποσού των χρεών, που θα βεβαιωθούν μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος και μέχρι 30 Ιουνίου 1992. Η αναπροσαρμογή αυτή θα αρχίσει από την πρώτη δόση, που πρέπει να καταβληθεί μετά την βεβαίωση αυτών.

5. Η επιχορήγηση κατά το μέρος, που αναλογεί στο ποσό κάθε δόσης, όπως αυτό θα προσδιοριστεί, καθώς και η τυχόν επί πλέον διαφορά, που καταβάλλεται από τις Π.Α.Ε. για τη συμπλήρωση του ποσού της δόσης είναι ακατάσχετες και υποχρεωτικά εκχωρητέες στο Δημόσιο και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η ρύθμιση.

6. Τυχόν ληφθέντα μέτρα προς είσπραξη η διασφάλιση των ρυθμιζόμενων οφειλών εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την εξόφλησή τους. Εξαιρετικά και εφόσον τηρείται η ρύθμιση, αναστέλλεται εκ μέρους του Δημοσίου η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί των ακινήτων και κινητών, η κατάσχεση “εις χείρας” τρίτων, καθώς και η προβλεπομένη από το άρθρο 25 του ν. 1882/1990 ποινική δίωξη.

7. Με την παρούσα ρύθμιση δεν θίγονται φορολογικές ή άλλες ρυθμίσεις, που προβλέπουν την υποχρεωτική καταβολή οφειλής για τη διενέργεια ορισμένων πράξεων.

8. Η παραγραφή των ρυθμιζόμενων χρεών αναστέλλεται για ολόκληρο το χρονικό διάστημα της ρύθμισης, ανεξάρτητα αν αυτή τηρηθεί ή όχι και δεν συμπληρώνεται, πριν παρέλθει ένα (1) εξάμηνο μετά τη λήξη της ρύθμισης.

Άρθρο 14
Εξυγίανση Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιριών

1. Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρείες (Π.Α.Ε.), των οποίων το σύνολο των οφειλών είναι τουλάχιστον διπλάσιο του εταιρικού κεφαλαίου και οι οποίες λόγω οικονομικών δυσχερειών περιέρχονται σε υπερημερία περί την πληρωμή χρέους τους, μπορούν, αντί να ανακληθεί η άδεια λειτουργίας τους ή να κηρυχθούν σε κατάσταση πτώχευσης, να υπαχθούν στις ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου, σύμφωνα με τις διατάξεις των επομένων παραγράφων.

2. Η υπαγωγή στις ρυθμίσεις του παρόντος άρθρου γίνεται με απόφαση του αρμοδίου για θέματα αθλητισμού υπουργού, που εκδίδεται ύστερα από ακρόαση της οικείας Π.Α.Ε. και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

3. Η κατά την προηγούμενη παράγραφο απόφαση εκδίδεται εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Διαπιστωθεί ύψος οφειλών διπλάσιο, τουλάχιστον, του εταιρικού κεφαλαίου και υπερημερία περί την πληρωμή του χρέους.

β) Η προς τον Υπουργό αίτηση υποβληθεί από:

αα) την Π.Α.Ε. ή

ββ) τράπεζα ή ν.π.δ.δ., που έχουν ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις κατά της Π.Α.Ε. ή

γγ) τους λοιπούς πιστωτές, που εκπροσωπούν το 20 % τουλάχιστον του συνόλου των κατά της Π.Α.Ε. απαιτήσεων, όπως αυτές εμφανίζονται στα βιβλία της Π.Α.Ε.

δδ) την εποπτεύουσα Αρχή (Γενική Γραμματεία Αθλητισμού).

4. Με απόφαση της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου μπορεί να ορίζονται:

α) Ο διορισμός διοίκησης της Π.Α.Ε. για ορισμένο χρόνο, η θητεία των μελών της οποίας μπορεί να διακόπτεται ή και να ανανεώνεται. Ο διορισμός γίνεται με απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου της έδρας της Π.Α.Ε. κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας, ύστερα από αίτηση του αρμοδίου για θέματα αθλητισμού υπουργού.

β) Η ρύθμιση των υποχρεώσεων της Π.Α.Ε., κατά τρόπο που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητά της, δηλαδή

αα) αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου με νέες εισφορές ή και με μετοχοποίηση:

ι) υφιστάμενων υποχρεώσεων προς τράπεζες και

ιι) των χρηματικών ποσών της παραγράφου 10 του παρόντος άρθρου,

ββ) αναδιάρθρωση υφισταμένων υποχρεώσεων.

γ) Η εκκαθάριση κατά τους ορισμούς της παραγράφου 12 του παρόντος άρθρου.

5. Από την επόμενη της ημέρας της υποβολής της κατά την παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου αίτησης προς τον Υπουργό απαγορεύεται η αναγκαστική εκτέλεση, η λήψη παντός ασφαλιστικού μέτρου, καθώς και η κήρυξη πτώχευσης λόγω οφειλών, που έχουν γεννηθεί πριν από την υποβολή της αίτησης, η δε τυχόν αρξαμένη διαδικασία εκτέλεσης αναστέλλεται. Η ανωτέρω απαγόρευση αίρεται αν ο Υπουργός κρίνει την αίτηση απαράδεκτη.

6. Στη διοίκηση της Π.Α.Ε. διορίζονται πρόσωπα μέτοχοι ή μη, της Π.Α.Ε., ή μέλη του ιδρυτικού αυτής αθλητικού σωματείου, ευρύτερου κοινωνικού κύρους.

7. Με τη δημοσίευση της διορίζουσας τη νέα διοίκηση της Π.Α.Ε., απόφασης παύει η εξουσία των οργάνων διοίκησης της Π.Α.Ε.. Η Γ.Σ. των μετόχων διατηρείται, αλλά δεν μπορεί να αποφασίζει την ανάκληση της διοίκησης, που διορίζει το δικαστήριο.

8. Η διοριζόμενη κατά τις διατάξεις του παρόντος διοίκηση ασκεί όλες τις κατά το καταστατικό της οικείας Π.Α.Ε. αρμοδιότητες του Δ.Σ. της εταιρείας, που είναι αναγκαίες για τη συνέχιση και λειτουργία της Π.Α.Ε., ιδία δε και κατ` απόλυτη προτεραιότητα:

α) Προβαίνει σε σύνταξη απογραφής και ισολογισμού της Π.Α.Ε. και διαπιστώνει την καθαρή θέση αυτής.

β) Καλεί, μέσα σε προθεσμία ενός (1) μήνα, τους πιστωτές της Π.Α.Ε., με πρόσκληση, που δημοσιεύεται σε δύο ημερήσιες εφημερίδες, όπως υποβάλουν μέσα σε 15 ημέρες τα δικαιόγραφά τους με σημείωση των αξιούμενων από αυτούς ποσών. Με τη λήξη της ανωτέρω προθεσμίας η διοίκηση καλεί τη Γ.Σ. των μετόχων για να εκφράσει τις απόψεις της επί των δηλώσεων των πιστωτών. Αν υπάρχει αμφισβήτηση ως προς την ύπαρξη ή το μέγεθος κάποιας οφειλής, αποφαίνεται προσωρινά επ` αυτής, ύστερα από αίτηση της διοίκησης, το μονομελές πρωτοδικείο κατά την διαδικασία των άρθρων 682 επ. του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης η προσωρινή διοίκηση μπορεί να προέρχεται σε συμβιβασμό με τους πιστωτές της Π.Α.Ε.

9. Για το σκοπό της ανταπόκρισης της Π.Α.Ε. στις υποχρεώσεις της προς τους πιστωτές της και τις λοιπές ανάγκες λειτουργίας της, η Γ.Σ. των μετόχων αυτής αποφασίζει, ύστερα από πρόταση της προσωρινής διοίκησης αυτής, ανάλογη αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου, κατά παρέκκλιση από τις ισχύουσες για τις ανώνυμες εταιρίες διατάξεις. Η καταβολή της εισφοράς επιτρέπεται να γίνει και με συμψηφισμό χρηματικών ποσών, που ήδη έχουν καταβληθεί στην Π.Α.Ε. για οποιαδήποτε αιτία. Οι παλαιοί μέτοχοι διατηρούν το δικαίωμα προτίμησης.

10. Επιτρέπεται η εκ μέρους μετόχων ή τρίτων καταβολή χρηματικών ποσών στην Π.Α.Ε., για την αντιμετώπιση κάθε είδους λειτουργικών της δαπανών, καθώς και δαπανών για την εξόφληση υποχρεώσεών της προς τους πιστωτές, τα οποία και μετοχοποιούνται εξ ολοκλήρου κατά την πρώτη μετά την καταβολή αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου της εταιρίας.

Η διοίκηση της εταιρίας προκειμένου να επιτύχει τέτοιες καταβολές απευθύνεται πρώτα στους μετόχους της εταιρίας κατά λόγο συμμετοχής τους, στο εταιρικό κεφάλαιο.

11. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών του παρόντος άρθρου και ιδία την πραγματοποίηση της αύξησης του εταιρικού κεφαλαίου, η προσωρινή διοίκηση συγκαλεί τη Γ.Σ. των μετόχων και για την εκλογή διοικητικού συμβουλίου οπότε τερματίζεται το έργο αυτής και αίρονται οι απαγορεύσεις της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου.

12. Επίσης αίρονται οι απαγορεύσεις της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου και η Π.Α.Ε. τίθεται υπό εκκαθάριση, κατά τις ισχύουσες για τις ανώνυμες εταιρίες διατάξεις, ανακαλούμενης της άδειας συστάσεως αυτής, στην περίπτωση άρνησης της Γ.Σ. των μετόχων της Π.Α.Ε. να αποφασίσουν την κατά τις διατάξεις του παρόντος αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου με συνέπεια την αδυναμία αυτής να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της προς τους πιστωτές και στις ανάγκες συνέχισης της λειτουργίας της.

Άρθρο 15
Οι θέσεις μορφωτικών συμβούλων Αρχών της Εξωτερικής Υπηρεσίας, που προβλέπονται από την παρ. 2 του άρθρου 62 του ν. 419/1976, όπως αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 14 του ν. 1933/1991, αυξάνονται κατά 1. Η θέση αυτή συνιστάται στη Πρεσβεία Μαδρίτης.

Άρθρο 16
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, πλην των διατάξεων των άρθρων 1 έως 8 αυτού, των οποίων η ισχύς αρχίζει από την 1.1.1992.

Παραγγέλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως Νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 3 Μαρτίου 1992

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Σ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΙΩ. ΠΑΛΑΙΟΚΡΑΣΣΑΣ ΑΝΝΑ ΨΑΡΟΥΔΑ – ΜΠΕΝΑΚΗ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 4 Μαρτίου 1992

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Μ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ