ΝΟΜΟΣ 2013 ΦΕΚ Α` 28/27.2.1992

Αποδοχή τροποποιήσεων του Κεφαλαίου Ι του Παραρτήματος της διεθνούς σύμβασης “περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση, 1974” και άλλες σχετικές διατάξεις.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο Νόμο που ψήφισε η βουλή:

Άρθρο 1
Γίνονται αποδεκτές οι τροποποιήσεις του Κεφαλαίου του του παραρτήματος της διεθνούς σύμβασης περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση 1974 που υιοθετήθηκαν στο Λονδίνο, στο διεθνή ναυτιλιακό οργανισμό:

α) την 9.11.1988 με την απόφαση 1 της διάσκεψης των συμβαλλόμενων κρατών στη διεθνή σύμβαση περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση. 1974`, για το παγκόσμιο ναυτιλιακό σύστημα κινδύνου και ασφαλείας και

β) την 10.11 .1988 με απόφαση της διάσκεψης των συμβαλλόμενων κρατών στο `Πρωτόκολλο 1978, του αφορώντος εις την διεθνή σύμβασιν περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση, 1974` για το παγκόσμιο ναυτιλιακό σύστημα κινδύνου κι ασφαλείας.

Το κείμενο των τροποποιήσεων αυτών, κωδικοποιημένο σε πρωτότυπο στην αγγλική και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα έχει ως εξής;

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1

ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΜΕΡΟΣ Β

ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ

Κανονισμός 7

Επιθεωρήσεις επιβατηγών πλοίων

Στη δεύτερη πρόταση των παραγράφων (β)(ί) και (β)(ιί) οι λέξεις ραδιοεγκατάσταση, αι ραδιοτηλεγραφικαί εγκαταστάσεις των μετά κινητήρας σωσιβίων λέμβων, οι φορηταί ραδιοτηλεγραφικαί συσκευαί των μέσων, τα σωστικά μέσα, τα μέσα προστασίας εντοπισμού και σβέσεως πυρκαϊάς. το ραντάρ. η ηχοβολιστική συσκευή. η γυροσκοπική πυξίς. οι κλίμακες πλοηγών, οι μηχανικοί ανελκυστήρες πλοηγών και τα λοιπά εφόδια` αντικαθίστανται από τις λέξεις. Οι ραδιοεγκαταστάσεις περιλαμόνομένων και εκείνων που χρησιμοποιούνται στα σωστικά μέσα, η πυροπροστασία, τα συστήματα και οι συσκευές πυρασφαλείας, τα σωστικά μέσα και διατάξεις, ο εξοπλισμός ναυσιπλοΐας του πλοίου, οι ναυτικές εκδόσεις, τα μέσα επιβίβασης πλοηγών και ο λοιπός εξοπλισμός

Κανονισμός 8

Επιθεώρηση σωστικών μέσων και λοιπού εξοπλισμού φορτηγών πλοίων

Στην παράγραφο (α) οι υπάρχουσες λέξεις τα σωσίβια μέσα, εκτός της ραδιοτηπέγραφικής εγκαταστάσεως της μηχανοκινήτου σωσιβίου λέμβου ή της φορητής ραδιοσυσκευής σωσιβίου σχεδίας, η ηχοβολιστική συσκευή, η γυροπυξίδα, ο πυροσκοπικός εξαρτισμός και το σύστημα αδρανούς αερίου των φορτηγών πλοίων`, αντικαθίστανται από:

τα σωστικά μέσα και διατάξεις (με εξαίρεση τις ραδιοεγκαταστάσεις) οι συσκευές ναυσιπλοίας του πλοίου, τα συστήματα και οι συσκευές πυρασφαλείας και το σύστημα διεθνούς αερίου φορτηγών πλοίων ολικής χωρητικότητας 500 κ.ο.χ. και άνω`.

Κανονισμός 9

Ο υπάρχων τίτλος του κανονισμού αντικαθίσταται από: `Επιθεωρήσεις ραδιοεγκαταστάσεων φορτηγών πλοίων` Το υπάρχον κείμενο αντικαθίσταται από: Οι ραδιοεγκαταστάσεις των φορτηγών πλοίων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που χρησιμοποιούνται στα σωστικά μέσα, για τα οποία εφαρμ6ζονται τα κεφάλαια ΙΙΙ και IV θα υπόκεινται σε αρχική και μεταγενέστερες επιθεωρήσεις, όπως προβλέπεται Μα τα επιβατηγά πλοία στον κανονισμό 7 αυτού του κεφαλαίου`.

Κανονισμός 10

Επιθεωρήσεις σκάφους, μηχανής και εξοπλισμού φορτηγών πλοίων

Στην παράγραφο (α) οι υπάρχουσες λέξεις των

Πιστοποιητικών Ασφαλείας Ραδιοτηλεγραφίας Φορτηγού Πλοίου ή Πιστοποιητικών Ασφαλείας Ραδιοτηλεφωνίας Φορτηγού Πλοίου` αντικαθίστανται από των πιστοποιητικών ασφάλειας ραδιοεπικοινωνιών φορτηγού πλοίου.

Κανονισμός 12

`Έκδοση πιστοποιητικών

Στην παράγραφο (α) το υπάρχον κείμενο των υποπαραγράφων (ίν) και (ν) αποκαθίσταται από:

(ίν) Πιστοποιητικό. το οποίο ονομάζεται πιστοποιητικό ασφάλειας ραδιοεπικοινωνιών φορτηγού πλοίου, θα εκδίδεται Με φορτηγό πλοίο το οποίο συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του κεφαλαίου IV και τις οποιοσδήποτε άλλες σχετικές απαιτήσεις των Γικρόντων κανονισμών

Το πιστοποιητικό ασφάλειας επιβατηγού πλοίου, το πιστοποιητικό ασφαλείας εξαερισμού φορτηγού πλοίου και πιστοποιητικό ασφάλειας ραδιοεπικοινωνιών φορτηγού Πλοίου, που μνημονεύονται στις υποπαράγραφους (ί), (ιίί) και (ίν), θα συμπληρώνονται από πίνακα εξοπλισμού, όπως υιοθετήθηκε από τη διάσκεψη των Συμβαλλόμενων κρατών στη διεθνή σύμβαση Μα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, 1974, Μα το παγκόσμιο ναυτιλιακό σύστημα κινδύνου και ασφάλειας, 1988, με την απόφαση 2 όπως αυτή ενδέχεται να τροποποιηθεί`.

Στην παράγραφο (α)(νίί) πι υπάρχουσες λέξεις `Πιστοποιητικά Ασφαλείας Ραδιοτηλεγραφίας Φορτηγού Πλοίου, Πιστοποιητικά Ασφαλείας Ραδιοτηλεφωνίας Φορτηγού Πλοίου`,αντικαθίστανται από πιστοποιητικά ασφάλειας ραδιοεπικοινωνιών φορτηγού πλοίου`.

Η υπάρχουσα παράγραφος (β) αντικαθίσταται από: (β) Παρα τις οποιεσδήποτε άλλες διατάξεις της παρούσας Σύμβασης, κάθε πιστοποιητικό που εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις της Σύμβασης και το οποίο ισχύει την 1η Φεβρουαρίου 1992, θα παραμείνει σε ισχύ μέχρι τη λήξη του`.

Κανονισμός 14

Διάρκεια και ισχύς πιστοποιητικών

Στην παράγραφο (γ) οι υπάρχουσες λέξεις `Πιστοποιητικό Ασίας Ραδιοτηλεγραφίας Φορτηγού Πλοίου ή Πιστοποιητικό Ασφαλείας Ραδιοτηλεφωνίας Φορτηγού Πλοίου` αντικαθίστανται από πιστοποιητικό ασφάλειας ραδιοεπικοινωνιών φορτηγού πλοίου`.

Άρθρο 2
Έκδοση υπουργικών αποφάσεων

1. Με απαιάσεις του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορούν να ρυθμίζονται, οι λεπτομέρειες Μα την εφαρμογή του κεφαλαίου ΙV της Διεθνούς Συμβάσεως περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση, 1974`, όπως ισχύει κάθε φορά, θέματα σχετικά με την έκδοση αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας σταθμών ραδιοεπικοινωνιών των εμπορικών πλοίων, καθώς επίσης και τα της επέκτασης εφαρμογή των διατάξεων του κεφαλαίου Ιν της προαναφερθείσης διεθνούς σύμβασης και σε μη υπόχρεα από την σύμβαση αυτή πλοία.

2. Συστάσεις ή οδηγίες του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού ή και άλλων διεθνών οργανισμών, που αφορούν θέματα ναυτικής ασφάλειας ή προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, οι οποίες υιοθετούνται και ήθενται σε κυκλοφορία, σύμφωνα με τις διέπουσες τον οικείο οργανισμό διατάξεις, μπορούν να γίνονται ανεκτές Μα εφαρμογή εν όλω ή εν μέρει με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας χωρίς ν’ απαιτείται η δημοσίευση των κειμένων τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρο 3
Καταβολή εισφοράς
(1) Κάθε χρόνο καταβάλλεται εισφορά για συμμετοχή της Ελλάδος στη Συμφωνία Μα το δορυφορικό σύστημα έρευνας και διάσωσης με την ιδιότητα χώρας που το χρησιμοποιεί.

Το ύψος της εισφοράς καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

(3) Η εισφορά καταβάλλεται από το οικονομικό έτος 1992.

Άρθρο 4
Ισχύς
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από της δημοσιεύσεώς του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η εφαρμογή των τροποποιήσεων, που μενονται αποδεκτές με τον παρόντα νόμο, αρχίζει την 1-2-1992.

Παρατείνουμε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως Νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 20 Φεβρουαρίου 1992

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΝ ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑΣ ΙΩ. ΠΑΛΑΙΟΚΡΑΣΣΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΡ. ΠΑΥΛΙΔΗΣ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η μεγάλη σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 1992

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Μ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ