Ίδρυση Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.)Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2013
Αριθμ. Πρωτ.070/9

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΑΠΛ/ΣΗΣ ΔΙΑΔ/ΣΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Ταχ. Δ/νση : Μενάνδρου 41 – 43
Ταχ. Κώδικας: 104 37 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες : Ε. Μακράκη
Τηλέφωνο : 210-52.26.226
FAX : 210-52.22.994
E-mail : dieforga @ ika . gr

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ Αριθμ.: 55

Θ Ε Μ Α : «Ίδρυση Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.)».

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις του άρθρου 101 του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ167/τ.Α΄/23.7.2013) με τις οποίες ιδρύθηκε στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.).

1. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΕΑΟ

Σκοπός του ΚΕΑΟ είναι:

α) η είσπραξη των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών οφειλών των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας,

β) η δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων των οφειλετών των Ασφαλιστικών Οργανισμών (μητρώο οφειλετών), που θα περιλαμβάνει το ύψος των οφειλόμενων ποσών, την αιτία και τη χρονική περίοδο που ανάγονται, την τήρηση στατιστικών στοιχείων και αναλύσεων,

γ) η μελέτη, επεξεργασία και υποβολή προτάσεων για νομοθετικές ρυθμίσεις στο αρμόδιο καθ’ ύλην Υπουργείο,

δ) ο σχεδιασμός και η εκτέλεση δράσεων για την επίτευξη του σκοπού του Κ.Ε.Α.Ο.

Σε πρώτη φάση στο ΚΕΑΟ διαβιβάζονται οι ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και του ΟΑΕΕ και μεταγενέστερα οι αντίστοιχες οφειλές του ΟΓΑ και του ΕΤΑΑ. Οι οφειλές που διαβιβάζονται πρέπει να είναι μη ρυθμισμένες και άνω των € 5.000 (κύρια οφειλή και τυχόν επιβαρύνσεις). Το ίδιο ισχύει και για τις οφειλές που κατέστησαν απαιτητές λόγω μη τήρησης προηγούμενων ρυθμίσεων.

Οι λοιπές οφειλές παραμένουν στους οικείους φορείς και εξακολουθούν να εισπράττονται από αυτούς.

2. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΕΑΟ

Το ΚΕΑΟ λειτουργεί με οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια, και εποπτεύεται από τον Διοικητή του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ή από Υποδιοικητή, κατόπιν εκχώρησης της αρμοδιότητας αυτής.

Οι υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο. διακρίνονται σε κεντρική και περιφερειακές.

Α. Η κεντρική υπηρεσία διαρθρώνεται σε έξι (6) Διευθύνσεις:

α) Διεύθυνση Μητρώου Οφειλετών, με αρμοδιότητα τη βεβαίωση κάθε είδους οφειλής με την απόδοση μοναδικού αριθμού, τη δημιουργία και τήρηση του ηλεκτρονικού Ενιαίου Μητρώου Οφειλετών.

β) Διεύθυνση Διακανονισμού Οφειλών, με αρμοδιότητα την υπαγωγή σε διακανονισμό των οφειλών και την παρακολούθηση της διαδικασίας εξόφλησης αυτών.

γ) Διεύθυνση Ανάλυσης και Αξιολόγησης κινδύνου, με αρμοδιότητα τον καθορισμό κριτηρίων για το διαχωρισμό των οφειλών σε άμεσα εισπράξιμες και επισφαλείς, των στοιχείων δεικτών απόδοσης, τη συλλογή και αξιοποίηση πληροφοριών για τα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις των οφειλετών από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, το Διατραπεζικό Σύστημα και από κάθε άλλη πηγή, με σκοπό την πιστοληπτική αξιολόγηση των οφειλετών.

δ) Διεύθυνση Αναγκαστικών Μέτρων Είσπραξης και Νομικής Υποστήριξης, με αρμοδιότητα την έκδοση παραγγελιών κατασχέσεων, τη διενέργεια πλειστηριασμών και την εγγραφή υποθηκών σε περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών, τη διενέργεια κάθε ενέργειας σχετικής με τις αρμοδιότητες Ταμείων Είσπραξης Εσόδων και των ταμειακών υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, την παρακολούθηση της δικαστικής επίλυσης των υποθέσεων και την παροχή απόψεων στα δικαστήρια.

ε) Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης και Διοικητικής Υποστήριξης, Με αρμοδιότητα την κατάρτιση προϋπολογισμού, την κατανομή των πιστώσεων του, την παρακολούθηση της εκτέλεσης του, την κατάταξη των εσόδων και δαπανών στους οικείους κωδικούς, την εκκαθάριση και πληρωμή των δαπανών, την τήρηση και ενημέρωση των λογιστικών βιβλίων, την κατάρτιση του ετήσιου ισολογισμού-απολογισμού, τη λογιστική παρακολούθηση των καταθέσεων – αποθεματικών και ταμειακής διαχείρισης, τη διακίνηση της αλληλογραφίας και την τήρηση αρχείου, τη διαχείριση θεμάτων κατάστασης του προσωπικού, ο χειρισμός κάθε άλλου θέματος διοικητικής ή γραμματειακής φύσης που αφορά στη λειτουργία του Κ.Ε.Α.Ο.

στ) Διεύθυνση Πληροφορικής, με αρμοδιότητα τον εξοπλισμό και τη διαχείριση των πληροφοριακών συστημάτων.

Β. Περιφερειακές υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο. αποτελούν τα Ταμεία Είσπραξης Εσόδων και οι ταμειακές υπηρεσίες των υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

3. ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ

Η οργανωτική διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των επιμέρους τμημάτων του Κ.Ε.Α.Ο. θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 101 του ν.4172/2013.

Με τη διάταξη αυτή, προβλέπεται η ρύθμιση πολλών θεμάτων που αφορούν το Κ.Ε.Α.Ο. με αποφάσεις του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται θέματα οργάνωσης και αρμοδιοτήτων των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης που εμπίπτουν στους σκοπούς του ΚΕΑΟ, αλλά και ειδικότερα θέματα διαδικασιών.

4. ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΚΕΑΟ

Των υπηρεσιών του Κ.Ε.Α.Ο. προΐσταται Συντονιστής τα προσόντα και οι υποχρεώσεις του οποίου καθορίζονται λεπτομερώς στις κοινοποιούμενες διατάξεις.

Προκειμένου να συντονιστούν όλες οι δράσεις που είναι αναγκαίες για την εκκίνηση της λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο., να καταγραφούν οι διαδικασίες και να επιλυθούν τα σχετικά ζητήματα, με την Α.Π.Ο28/7/9-9-2013 απόφαση του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας, η οποία ξεκίνησε το έργο της στις εγκαταστάσεις της Κεντρικής Υπηρεσίας του ΚΕΑΟ.

Ο κωδικός αριθμός του Κ.Ε.Α.Ο. είναι (444).

Η Κεντρική υπηρεσία του ΚΕΑΟ στεγάζεται στο κτίριο της οδού Πειραιώς 28 (Τ.Κ.10437-ΑΘΗΝΑ).

Τα τηλέφωνα επικοινωνίας και fax είναι:

1. Τηλεφωνικό Κέντρο: 210-52.91.701-708
2. 3ος Όροφος : 210-52.91.731-748
3. 4ος Όροφος : 210-52.91.709-730 & 210-52.91.749
4. 5ος Όροφος : 210-52.91.750-799
5. FAX : 210-52.91.735 & 210.52.91.744

Η διάρθρωση των διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Κ.Ε.Α.Ο., οι ειδικότερες αρμοδιότητες των επιμέρους τμημάτων της, καθώς και οι αρμοδιότητες των Ταμείων Είσπραξης Εσόδων και των ταμειακών υπηρεσιών των Υποκαταστημάτων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ως περιφερειακών υπηρεσιών του ΚΕΑΟ) για τις οφειλές που θα μεταβιβαστούν στο Κ.Ε.Α.Ο. θα κοινοποιηθούν με νεώτερη εγκύκλιο μετά την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.

H ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΛΟΥΡΙΔΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ