ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΑΝΥΠΟΒΟΛΩΝ ΑΠΔ ΟΙΚΟΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ

(Αριθ. Πρωτ. Γ99/1/15/24.1.2003)1. Εισαγωγή

Ως γνωστόν με τα έργα του Δημοσίου προϋπολογισμού άνω του 1 εκατ. ευρώ, οι ΑΠΔ υποβάλλονται υποχρεωτικά σε μαγνητικό μέσο και προαιρετικά μέσω Internet. Επιπλέον για τον ίδιο μήνα αναφοράς, κατά παρέκκλιση των όσων ορίζονται από το άρθρο 3 του Ν. 2972/02, υποβάλλονται περισσότερες της μίας κανονικής (01) ΑΠΔ σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Εγγράφου Γ99/1/49/21.3.2002.

Κατά την επεξεργασία από το ΚΕΠ των μαγνητικών μέσων που υποβλήθηκαν από τους εργοδότες Οικοδομοτεχνικών έργων για περίοδο απασχόλησης 1/1 – 31/12.2002 (ιδιαίτερα για το μήνα 12/02 όσων απεστάλθηκαν στο ΚΕΠ και επεξεργάστηκαν) διαπιστώθηκε ότι:

• μεγάλος αριθμός μη αναγνώσιμος και μη επεξεργάσιμος και κατά συνέπεια θα έπρεπε να ζητηθεί επανυποβολή,

• με βάση τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στις ετικέτες των μαγνητικών μέσων δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί για ποια ή ποιες ΑΠΔ πρέπει να ζητηθεί επανυποβολή.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι:

• δεν είναι δυνατή η υπόδειξη από το ΚΕΠ των εργοδοτών καθώς και των περιόδων για τις οποίες αυτοί οφείλουν να επανυποβάλουν ΑΠΔ,

• στις πινακίδες παρακολούθησης των έργων καταχωρούνται με πλήρη στοιχεία (ημερομηνία, θέση παραλαβής, μήνας αναφοράς, ποσό εισφορών) οι ΑΠΔ που υποβάλλονται από τους εργοδότες,

κρίθηκε ότι καταλληλότερος και αποδοτικότερος τρόπος ελέγχου και προσδιορισμού των ΑΠΔ που δεν επεξεργάστηκαν και για τις οποίες απαιτείται επανυποβολή είναι η εκτύπωση από το ΚΕΠ καταστάσεων έργων με τις ΑΠΔ που έχουν επεξεργαστεί (η δομή των οποίων περιγράφεται παρακάτω), η αποστολή τους στις μονάδες και η σύγκριση αυτών με τις αντίστοιχες πινακίδες των έργων που τηρούνται στις μονάδες.

Τονίζεται ιδιαίτερα η ανάγκη της αυστηρής τήρησης των οδηγιών του Γενικού Εγγράφου Ε41/36/20.1.03 που αφορούν στην καταχώρηση στην ετικέτα του μαγνητικού μέσου, πέραν των στοιχείων που αναφέρονται στην Εγκύκλιο 4/02, του ΑΦΜ, της επωνυμίας του υπεργολάβου καθώς και του ποσού των εισφορών.

Επισημαίνεται ότι στις καταστάσεις που σας αποστέλλοντα απεικονίζονται και οι υποβληθείσες μέσω Internet ΑΠΔ για τις οποίες είναι πιθανόν να μην έχει λάβει γνώση. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να καταχωρήσετε στην πινακίδα με την γνωστή διαδικασία.

2. Διαχείριση προβλήματος

2.1. Αποστολή καταστάσεων

Από το ΚΕΠ εκτυπώθηκαν και σας συναποστέλλονται δύο καταστάσεις και συγκεκριμένα:

• Κατάσταση Νο 1: Έργων για τα οποία έχουν υποβληθεί ΑΠΔ σε μαγνητικό μέσο ή μέσω Internet για περισσότερες της μίας μισθολογικής περιόδου και έχει εντοπισθεί από το ΚΕΠ τουλάχιστον μία ή περισσότερες ΑΠΔ με προβλήματα αναγνωσιμότητας/επεξεργασίας

• Κατάσταση Νο 2: Έργων για τα οποία έχει υποβληθεί τουλάχιστον μία ΑΠΔ σε μαγνητικό μέσο ή μέσω internet και για τα οποία δεν έχει εντοπισθεί πρόβλημα.

Οι καταστάσεις είναι δομημένες κατά Υποκατάστημα και αφορούν τα οικοδομοτεχνικά έργα που έχουν απογραφεί σε αυτό. Η κατάταξη των έργων στις καταστάσεις γίνεται κατά αύξοντα ΑΜΟΕ. Για κάθε έργο παρατίθενται: ο ΑΜΟΕ, η Επωνυμία του Εργο-δότη, το τηλέφωνο επικοινωνίας, ο ΑΦΜ, ο Μήνας και το Έτος που αφορά η συγκεκριμένη ΑΠΔ, ο τύπος δήλωσης, το μέσο υποβολής (400 = χειρόγραφη, 725 = μαγνητικό μέσο, 730 = Internet), οι συνολικές εισφορές, η παραλαβή και η οριστική παραλαβή της ΑΠΔ (ΝΑΙ/ΟΧΙ).

2.2. Ενέργειες Υποκαταστήματος

2.2.1. Έλεγχος Πινακίδας Έργων και Καταστάσεων

Η διαχείριση του ελέγχου για τον προσδιορισμό των επανυποβολών θα ξεκινήσει κατά προτεραιότητα από τον έλεγχο της Κατάστασης Νο1 ενώ συνιστάται να ελεγχθούν κατά προτεραιότητα οι μεγάλοι εργοδότες, που εντοπίζονται από τον προϋπολογισμό του έργου και τον αριθμό των εργατοτεχνιτών οικοδόμων που απασχολούν. Προκειμένου να εντοπίσετε τις ΑΠΔ που πρέπει να επανυποβληθούν θα πρέπει για κάθε έργο της Κατάστασης Νο 1 να ανασύρετε την αντίστοιχη πινακίδα και να συγκρίνετε μία προς μία τις ΑΠΔ για τις οποίες έχει ενημερωθεί το σύστημα του ΚΕΠ με αυτές που αναγράφονται στην πινακίδα του έργου.

Για κάθε περίοδο ή περιόδους για τις οποίες δεν υπάρχει αντίστοιχη επεξεργασμένη ΑΠΔ, ενώ από τον πινακίδα προκύπτει ότι έχει υποβληθεί, θα πρέπει να ζητήσετε επανυποβολή από τον εργοδότη.

Επισημαίνεται ότι για τα μεγάλα δημόσια έργα, για τα οποία υποβάλλονται περισσότερες της μίας ΑΠΔ για κάθε περίοδο αναφοράς, θα πρέπει να προσδιορίσετε εκτός από την/τις περίοδο/δους για τις οποίες απαιτείται επανυποβολή και τον υπεύθυνο επανυποβολής (κοινοπρακτούν μέλος ή υπεργολάβο). Σε περίπτωση που από τα στοιχεία της πινακίδας του έργου (εάν σ αυτήν δεν καταχωρούνται τα στοιχεία των κοινοπρακτούντων ή υπεργολάβων) ή της εκτύπωσης της ΑΠΔ (στο πεδίο 4 της οποίας θα έπρεπε να αναγράφετε υπεύθυνος/υπεργολάβος σύμφωνα με τις οδηγίες του Γε-νικού Εγγράφου Γ99/1/49/21.3.2002) δεν είναι δυνατόν να προσδιορισθεί ο υπεύθυνος επανυποβολής, θα πρέπει να συνεργάζεστε με τον ανάδοχο του έργου.

Αντίστοιχη εργασία θα πρέπει να γίνει και για τα έργα που αναφέρονται στην Κατάσταση Νο 2. Η εργασία αυτή συνιστάται να γίνει αμέσως μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου της Κατάστασης Νο 1.

2.2.2. Επικοιvωvία Υποκαταστήματος με τους εργοδότες

Στην περίπτωση που διαπιστώσετε μετά τον έλεγχο ότι ένας εργοδότες θα πρέπει να επανυποβάλει ΑΠΔ για μία ή περισσότερες περιόδους θα πρέπει να τον καλέσετε και να του επιδώσετε την επιστολή “Επανυποβολής” στο Παράρτημα της οποίας θα καταχωρήσετε τις μισθολογικές περιόδους για τις οποίες απαιτείται επανυποβολή καθώς και τα αντίστοιχα ποσά εισφορών (συνημμένο σχέδιο επιστολής). Επισημαίνεται, όπως αναφέρεται και στο σχετικό έγγραφο, ότι η προθεσμία επανυποβολής είναι 10 ημερολογιακές ημέρες, ενώ η επανυποβολή μπορεί να γίνει μόνο χειρόγραφα ή σε μαγνητικό μέσο (απαραίτητη η προσέλευση στο Υποκατάστημα) και όχι μέσω internet. Οι επανυποβολές ΑΠΔ θα πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν τον τύπο Δή-λωσης (03Επανυποβολή).

Όταν ο εργοδότης προσέλθει στο γποκατάστημα προκειμένου να επανυποβάλει την/τις ΑΠΔ, εσείς θα πρέπει:

• Να ελέγξετε ότι η ετικέτα έχει τα πλήρη στοιχεία.

• Να ελέγξετε ότι στην εκτύπωση αναγράφεται ο τύπος Δήλωσης 03.

• Να ενημερώσετε την πινακίδα του έργου με την ημερομηνία επανυποβολής για τη συγκεκριμένη περίοδο απασχόλησης.

Η παραλαβή των επανυποβολών θα γίνεται από τις ίδιες θέσεις παραλαβής κανονικών ΑΠΔ, με την ίδια κατάσταση και την ίδια σειρά πρωτοκόλλου. Σε περίπτωση που η επανυποβολή των ΑΠΔ γίνει μετά το πέρας της προθεσμίας (των 10 ημερολογιακών ημερών), θα πρέπει κατά την παραλαβή να συντάξετε ΠΕΠΕΕ

2.2.3. Επικοιvωvία Υποκαταστήματος με το Κέντρο Επεξεργασίας ΑΠΔ

Εκτός της αποστολής των επανυπρβαλόμενων ΑΠΔ, κάθε εβδομάδα θα πρέπει να αποστέλλετε στο ΚΕπ την κατάσταση “Ζητηθείσες Επανυποβολές” (Παράρτημα Α) στην οποία θα συμπληρώνετε: τον ΑΜΟΕ του εργοδότη, την επωνυμία του, την/τις περίοδο/δους απασχόλησης για τις οποίες του ζητήθηκε επανυποβολή, το ποσό. των εισφορών που αφορά/ούν, καθώς και αν ο εργοδότης ανταποκρίθηκε στην κλήση και επανυπέβαλε ή όχι. Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των εγγραφών για κάθε εργοδότη εξαρτάται από τον αριθμό των περιόδων και των ΑΠΔ τις οποίες οφείλει να επανυποβάλει.

Μετά το πέρας των ελέγχων που θα πραγματοποιήσετε σε όλα τα έργα τα οποία περιλαμβάνονται στις προαναφερόμενες καταστάσεις που σας έχουν αποσταλεί, θα πρέπει να συμπληρώσετε την κατάσταση “Έργα για τα οποία δεν χρειάζεται επανυποβολή” (Παράρτημα Β) με τον ΑΜΟΕ του εργοδότη καθώς και την επωνυμία του και να την αποστείλετε στο ΚΕπ.

Η όλη διαδικασία ελέγχων, κλήσης για επανυποβολή και αποστολής των επανυποβολών στο ΚεΠ θα πρέπει, με ευθύνη των Διευθυντών και των Προϊσταμένων των Τμημάτων, να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, δεδομένου ότι θα πρέπει να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος για την διαχείριση περιπτώσεων που θα απαιτηθεί και 2η επανυποβολή πριν την έκδοση του Δωροσήμου Α τετραμήνου 2003.

2.3. Μητρώο Οικοδομοτεχνικών Έργων

Σύντομα θα αποσταλούν σε κάθε Υποκατάστημα απογραφής Οικοδομοτεχνικών έργων οι καταστάσεις Μητρώου Οικοδομοτεχνικών Έργων, οι οποίες θα περιλαμβάνουν:

• Έργα που απογράφηκαν από 1.1.2002 και

• Έργα για τα οποία υποβλήθηκε τουλάχιστον μία ΑΔΠ εντός του 2002.