429430/15-05-2025
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατάθεση προγραμμάτων παρόχων κατάρτισης που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων Σ.Ε.Κ. της Δ.ΥΠ.Α. για το «Πρόγραμμα κατάρτισης 10.000 ανέργων δικαιούχων του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και αστέγων και επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόλησή αυτών»
Αρ.Πρωτ. 429430-15/05/2025
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ (Δ2)
Ταχ. Δ/νση: Εθν. Αντιστάσεως 8,
Τ.Κ.17456, Άλιμος
Πληροφορίες: dd2@dypa.gov.gr
Πρόσκληση
Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Κατάθεση Προγραμμάτων Παρόχων Κατάρτισης που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων Σ.Ε.Κ. της Δ.ΥΠ.Α. για το «Πρόγραμμα κατάρτισης 10.000 ανέργων δικαιούχων του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και αστέγων και επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόλησή αυτών»
Στο πλαίσιο του Έργου «Επιχορήγηση της ΔΥΠΑ για την υλοποίηση του έργου: Κοινωνική επανένταξη των πιο ευάλωτων ομάδων: Δικαιούχοι EEE (Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος) και άστεγοι» (MIS 5203071) της Δράσης 16922 του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης -Next Generation EU
Πίνακας Περιεχομένων
Νομοθετικό – Κανονιστικό πλαίσιο
1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
2. ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
3. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
3.1. Πλαίσιο Εκπαιδευτικών Προδιαγραφών
3.2. Προδιαγραφές ποιοτικού σχεδιασμού προγραμμάτων ΣΕΚ
3.2.1. Δομή προγράμματος
3.2.2. Εκπαιδευτικές ενότητες
3.2.3. Εκπαιδευτικό υλικό
3.2.4. Εκπαιδευτική μεθοδολογία και εκπαιδευτικές τεχνικές
4. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Νομοθετικό – Κανονιστικό πλαίσιο
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 29 του ν. 1262/1982 «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων» (Α’ 70).
2. Τον ν. 4921/2022 «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 75).
3. Το άρθρο 56 του ν. 4872/2021 «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση, ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων απολιγνιτοποίησης και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 247).
4. Την παρ. 6 του άρθρου 10 του ν. 2690/1999 «Κύρωση Διοικητικής Διαδικασίας» (Α’ 45).
5. Τον ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις» (Α’ 258)
6. Το άρθρο 20 του ν. 2639/1998 «Ρύθμιση εργασιακών σχέσεων, σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 205).
7. Τον ν. 4957/2022 «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» (Α’ 141).
8. Τον ν. 4412/2016 «Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ) σχετικά με τα κριτήρια ποιοτικής επιλογής που αφορούν τους λόγους αποκλεισμούς ενός οικονομικού φορέα από τη συμμετοχή στη διαδικασία σύναψης σύμβασης» (Α’147).
9. Τον ν. 3879/2010 «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 163).
10. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).
11. Το άρθρο 235 του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 22 του ν. 4445/2016 (Α’ 236), το άρθρο 22 του ν. 4549/2018 (Α’ 105), το άρθρο 29 του ν. 4659/2020 (Α’21), τα άρθρα 4, 9 και 15 του ν. 4756/2020 (Α’235) και την παρ. 3 του άρθρου 136 του ν. 4808/2021 (Α’101) και ισχύει.
12. Το άρθρο 48 του ν. 4485/2017 (Α’114), ίδρυση Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ στα ΑΕΙ σε συνδυασμό με το άρθρο 458 του ν. 4957/2022 (Α’ 141).
13. Το άρθρο 89 του ν. 4547/2018 (Α’ 102), με το οποίο προστέθηκε άρθρο 24Α «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης» στον ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α’193).
14. Το άρθρο 23 του ν. 4488/2017 «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες και άλλες διατάξεις.» (Α’137).
15. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).
16. Τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτή ρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137).
17. Τα άρθρα 63 – 66 του ν. 4763/2020 «Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης» (Α’254).
18. Τον ν. 4765/2021 «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις.» (Α’ 6) και ιδίως την περίπτωση ιζ’ της παρ. 2 του άρθρου 2.
19. Τον ν. 4772/2021 «Διενέργεια Γενικών Απογραφών έτους 2021 από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, επείγουσες δημοσιονομικές και φορολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις.» (Α’ 17), ιδίως τις διατάξεις του άρθρου 42 αυτού, περί της διαδικασίας ένταξης και χρηματοδότησης από το ΠΔΕ έργων χρηματοδοτούμενων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ.
20. Τις διατάξεις του π. δ. 11/2022 Οργανισμός του «Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού» (ΟΑΕΔ) (Α’ 25).
21. Την παρ. 2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).
22. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).
23. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).
24. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130), και ιδίως το άρθρο 2 αυτού.
25. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).
26. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου – Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών -Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού – Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’130) – Μεταβατικές Διατάξεις» (Α’ 139).
27. Το π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).
28. Το άρθρο 90 του Κώδικα της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (Π.Δ. 63/2005, Α’98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ, με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν.4622/2019 (Α’133).
29. Την υπό στοιχεία 65809/2022 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Εξειδίκευση των κριτηρίων για την επιλεξιμότητα των παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, καθορισμός του τρόπου πλήρωσής τους και κατάρτιση και υλοποίηση του πλαισίου αξιολόγησης των επιλέξιμων παρόχων» (Β’3703), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 3911/2023 απόφαση (Β’186).
30. Την υπό στοιχεία 82759/2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων- Παιδείας και Θρησκευμάτων-Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Σύστημα Σχεδιασμού και Διαχείρισης της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων/ επιδοτούμενων προγραμμάτων μη τυπικής μάθησης, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ) και Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Ε.Ε)» (Β’4581), όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία 90063/2022 (Β’4963) και 24557/17.03.2023 (Β’1845) όμοιες αποφάσεις.
31. Την υπό στοιχεία 78732 ΕΞ 2023/19.5.2023 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Ενταξη του Έργου “Κοινωνική επανένταξη των πιο ευάλωτων ομάδων: Δικαιούχοι EEE (Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος) και άστεγοι” (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5203071) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (ΑΔΑ: 9806Η-ΤΨΖ), όπως τροποποιήθηκε με τις υπό στοιχεία 180981 ΕΞ 2023/7-12-2023 (ΑΔΑ: ΩΖ34Η-ΓΚΠ) και 22074 ΕΞ2024/09-02-2024 (ΑΔΑ: 9ΖΨΙΗ-ΣΙΚ) όμοιές της.
32. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).
33. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/2831 της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 2023 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας.
34. Τον υπ’ αρ. 651/2014 Κανονισμό (ΕΕ) της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης (EE L 187/1 της 26.6.2014), όπως έχει τροποποιηθεί με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2023/1315 της Επιτροπής της 23ης Ιουνίου 2023 (EE L 167/1 της 30.06.2023).
35. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/241 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (L 57/17).
36. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 2021/240 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Φεβρουαρίου 2021 για τη θέσπιση Μέσου Τεχνικής Υποστήριξης (ΕΕ L 57/1) της 18.2.02021.
37. Την υπ’ αριθμ. 2021/0159/17.06.2021 Πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκτελεστική Απόφαση του Συμβουλίου για την έγκριση της αξιολόγησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ελλάδας.
38. Την από 13 Ιουλίου 2021 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας για την Ελλάδα (ST 10152/21, ST 10152/21 ADD 1), όπως τροποποιήθηκε με την από 7 Δεκεμβρίου 2023 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του αναθεωρημένου Σ.Α.Α. για την Ελλάδα (ST 15831/23, ST 15831/23 ADD 1).
39. Την από 21 Δεκεμβρίου 2021 Συμφωνία Επιχειρησιακών Ρυθμίσεων C(2021) 9754.
40. Την από 9 Ιουλίου 2024 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της στοχευμένης αναθεώρησης (targeted revision) του ΕΣΑΑ για την Ελλάδα (ST 11858/24, ADD 1).
41. Τον ν. 4822/2021 «Κύρωση της Σύμβασης Χρηματοδότησης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Δανειακής Σύμβασης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Παραρτημάτων τους και άλλες διατάξεις για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Α’ 135) .
42. Τον ν. 5101/2024 «Κύρωση του Προσαρτήματος στη Σύμβαση Χρηματοδότησης του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και του παραρτήματός του και του Προσαρτήματος στη Δανειακή Σύμβαση του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και της Ελληνικής Δημοκρατίας και των παραρτημάτων του)» (Α’ 53).
43. Την υπό στοιχεία Υ12/7-7-2023 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’4403).
44. Την υπό στοιχεία 119126EΞ2021/28.09.2021 υπουργική απόφαση «Σύστημα διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’ 4498).
45. Την υπό στοιχεία 59886/ΕΥΚΕ913/11-6-2020 απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Οικονομικών με θέμα: «Λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας» (Β’ 2417 και Β’ 3968).
46. Την υπό στοιχεία 82759/29.8.2022 κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Παιδείας & Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με θέμα «Σύστημα Σχεδιασμού και Διαχείρισης της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων/ επιδοτούμενων προγραμμάτων μη τυπικής μάθησης, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ) και Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Ε.Ε).» (Β’4581).
47. Την υπό στοιχεία Δ13/οικ.53923/23.7.2021 κοινή υπουργική απόφαση με θέμα «Τροποποίηση των όρων και των προϋποθέσεων εφαρμογής του προγράμματος Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα» (Β’3359 και διόρθωση σφάλματος Β’3554).
48. Την υπ’ αρ. 58118/15.7.2016 απόφαση της Διοικήτριας του ΟΑΕΔ, με την οποία συστάθηκαν Γραφεία Παρακολούθησης των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης στα ΚΠΑ2.
49. Την υπ’ αρ. 1539/50/28.5.2024 απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α. περί «Νέου Κανονισμού εξέτασης ενστάσεων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης» (Β’ 3571).
50. Το υπ’ αρ. 30503/30.4.2024 έγγραφο του Τμήματος Κρατικών Ενισχύσεων της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
51. Την υπό στοιχεία ΓΝ 47/2024 γνωμοδότηση της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σχετικά με το σχέδιο της υπ’ αρ. 43144/26-8-2024 ΚΥΑ και τις υπό στοιχεία ΓΝ 47α/2024 και ΓΝ 47β / 2024 γνωμοδοτήσεις της ίδιας υπηρεσίας σχετικά με το σχέδιο πρόσκλησης.
52. Την υπ’ αρ. 4167/01-03-2024 απόφαση του Αν. Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Υπουργού Ανάπτυξης περί έγκρισης ένταξης / τροποποίησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2024, στη ΣΑ ΤΑ 093 του έργου με κωδικό 2024ΤΑ09300011 (ΟΠΣ 5203071) με τα αντίστοιχα οικονομικά του στοιχεία (ΑΔΑ: 6ΦΧΥΗ-6ΝΒ).
53. Την υπ’ αρ. 954/30/26.03.2024 απόφαση του ΔΣ της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).
54. Την υπ’ αρ. 33217/23.05.2024 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
55. Την υπό στοιχεία 43144/26-08-2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας με θέμα «Πρόγραμμα κατάρτισης 10.000 ανέργων δικαιούχων Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και αστέγων και επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση αυτών» (Β’ 4907).
56. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. 1242289/02.12.2024 (ΑΔΑ: 9ΖΚΘ4691Ω2-Μ8Λ«Πρόσκληση συμμετοχής σε Πρόγραμμα κατάρτισης 10.000 ανέργων δικαιούχων Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και αστέγων και επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση αυτών» της Δράσης 16922 – Κοινωνική
ενσωμάτωση ευάλωτων ομάδων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – “Next GenerationEU” .
57. Την υπό στοιχεία 939/30/26.03.2024 (ΑΔΑ:6Θ504691Ω2-Σ51) Απόφαση του ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α. με θέμα: «Διευκρινίσεις για την επιλεξιμότητα αντικειμένων κατάρτισης από Ωφελούμενους στο πλαίσιο συγχρηματοδοτουμένων έργων κατάρτισης.
58. Την υπό στοιχεία 1211/2023 Απόφαση του Διοικητή της Δ.ΥΠ.Α. Μεταβίβαση άσκησης αρμοδιοτήτων του Διοικητή της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) στους Υποδιοικητές της Δ.ΥΠ.Α. (Β’6395).
59. Την υπό στοιχεία 824/25/27.03.2024 Απόφαση ΔΣ της Δ.ΥΠ.Α σχετικά με την Κατάρτιση Μητρώου Επιλέξιμων Παρόχων Επιδοτούμενης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης του άρθρου 37 του Ν.4921/2022 (Β’1961), όπως ισχύει.
60. Την υπ’ αριθμ. 1177860/11.11.2024 (ΑΔΑ: ΨΩΤ24691Ω2-ΔΧ3) Πρόσκληση προς Παρόχους Κατάρτισης αδειοδοτημένων Κ.Δ.Β.Μ. και Κ.Ε.Δι.Βι.Μ. των ΑΕΙ για την ένταξή τους στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων Σ.Ε.Κ. του αρ.37 του ν. 4921/2022.
Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (εφεξής Δ.ΥΠ.Α) υλοποιεί «Προγράμματα Κατάρτισης για ωφελούμενους ανέργους στο πλαίσιο του Προγράμματος κατάρτισης 10.000 ανέργων δικαιούχων Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και αστέγων και επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση αυτών» που υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Επιχορήγηση της ΔΥΠΑ για την υλοποίηση του έργου: Κοινωνική επανένταξη των πιο ευάλωτων ομάδων: Δικαιούχοι EEE (Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος) και άστεγοι» (MIS 5203071) της Δράσης 16922 – Κοινωνική ενσωμάτωση ευάλωτων ομάδων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας “Ελλάδα 2.0” με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – “Next GenerationEU” (εφεξής το «Έργο»).
Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται οι Πάροχοι Κατάρτισης που είναι ενταγμένοι στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων Σ.Ε.Κ. του αρ. 37 του Ν. 4921/2022 και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον συμμετοχής τους στο παρόν έργο μέσω του πληροφοριακού συστήματος του προγράμματος (eee.dypa.gov.gr), να υποβάλουν τα προγράμματα κατάρτισης που προτίθενται να υλοποιήσουν.
1. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Δικαίωμα κατάθεσης προγραμμάτων κατάρτισης στο πλαίσιο της παρούσας έχουν όλοι οι Πάροχοι ΣΕΚ, αδειοδοτημένα Κ.Δ.Β.Μ. και Κ.Ε.Δι.Βι.Μ. των ΑΕΙ, που έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων Επιδοτούμενης Σ.Ε.Κ. του αρ. 37 του ν. 4921/2022 (Α’ 75) και εκδηλώνουν το ενδιαφέρον συμμετοχής τους στο παρόν έργο μέσω του πληροφοριακού συστήματος του προγράμματος (eee.dypa.gov.gr).
Το χρονικό διάστημα κατάθεσης προγραμμάτων κατάρτισης και ο σχετικός σύνδεσμος ανακοινώνονται με Δελτίο Τύπου στον ιστότοπο της Δ.ΥΠ.Α.
2. ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Τα θεματικά αντικείμενα των υποβαλλόμενων προγραμμάτων από τους παρόχους κατάρτισης (ΚΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. των ΑΕΙ ή αδειοδοτημένα Κ.Δ.Β.Μ), οι οποίοι έχουν ενταχθεί στο Μητρώο Επιλέξιμων Παρόχων Σ.Ε.Κ. του αρ.37 του Ν.4921/2022, πρέπει να εντάσσονται σε κάποια από τις παρακάτω δύο (2) θεματικές κατηγορίες:
• Επαγγέλματα Γραφείου
• Πωλήσεις
3. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Τα υποβαλλόμενα προγράμματα θεωρητικής κατάρτισης πρέπει να έχουν στόχο την ενίσχυση, τη συμπλήρωση και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των γνώσεων του εργατικού δυναμικού της χώρας. Η μεθοδολογία σχεδιασμού και υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης πρέπει να ακολουθεί τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και να βασίζεται σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης (curriculum) το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ωφελούμενου και της αγοράς εργασίας και να οδηγεί σε πιστοποίηση.
Κάθε πρόγραμμα κατάρτισης θα περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση ως προς τα θεματικά αντικείμενα του Κεφαλαίου 2 της παρούσας και θα πραγματοποιηθεί με τη μέθοδο της δια ζώσης εκπαίδευσης, συνολικής χρονικής διάρκειας ογδόντα (80) ωρών.
3.1. Πλαίσιο Εκπαιδευτικών Προδιαγραφών
Το Εθνικό Πλαίσιο για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στη Δια Βίου Μάθηση προσδιορίζει τρεις βασικές διαστάσεις της ποιότητας:
– Ποιότητα στις “εισροές”, ήτοι στο πλαίσιο παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης (δομές, εκπαιδευτές, προγράμματα, εκπαιδευτικό υλικό).
– Ποιότητα στις διαδικασίες (διδακτικές μέθοδοι και εφαρμογή).
– Ποιότητα στις “εκροές”, δηλαδή, στα μαθησιακά αποτελέσματα (learning outcomes) και στην έγκυρη πιστοποίησή τους.
Τα Προγράμματα Σπουδών της Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) θα πρέπει να στοχεύουν μεταξύ άλλων:
– στην ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων σε αυθεντικά επαγγελματικά περιβάλλοντα,
– σε απόκτηση προσόντων σύμφωνα με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων,
– στην προσέγγιση και αξιολόγηση της απαραίτητης γνώσης μέσα από εναλλακτικούς τρόπους, ώστε να προσφέρουν ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης σε όλους τους καταρτιζόμενους, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (ενδιαφέροντα, κλίσεις, εμπειρίες, ετοιμότητα, μαθησιακό προφίλ κλπ.),
– στην καλλιέργεια της ικανότητας κάθε καταρτιζόμενου για κριτική προσέγγιση και αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.,
– στη δημιουργία συνθηκών που παρέχουν σε κάθε άτομο τη δυνατότητα της διά βίου μάθησης («μαθαίνω τη μέθοδο μάθησης», αυτοκατευθυνόμενη μάθηση, επίλυση προβλημάτων κ.ά.),
– στη διαμόρφωση επαγγελματικής συνείδησης και ταυτότητας,
– στην αξιοποίηση τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών μεθόδων αξιολόγησης (π.χ. φάκελος [portfolio] καταρτιζόμενου), που λειτουργούν ανατροφοδοτικά σε σχέση με την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης,
– στην καλλιέργεια αξιών συνεργατικότητας και περιβαλλοντικής συνείδησης,
– στην ανάπτυξη δεξιοτήτων καινοτομίας και επιχειρηματικότητας,
– στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills) των καταρτιζόμενων για την εφαρμογή τους στο σύγχρονο επαγγελματικό περιβάλλον, εκτός των απαραίτητων για το σχετικό επάγγελμα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων.
Κατά τον σχεδιασμό θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη:
– η πολυμορφία του καταρτιζόμενου πληθυσμού ως προς τα πολιτιστικά, οικονομικά, κοινωνικά και γεωγραφικά χαρακτη ριστικά του,
– οι προϋπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες επιβάλλεται να λαμβάνονται υπόψη ή και να αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία,
– οι ατομικές διαφορές των καταρτιζόμενων (μαθησιακό προφίλ, ετοιμότητα κλπ.), τα ενδιαφέροντά τους και το ιδιαίτερο κοινωνικό και πολιτισμικό περιβάλλον τους αποτελούν πηγή εναλλακτικών πηγών προσέγγισης και αξιολόγησης της γνώσης,
– οι προηγούμενες μορφωτικές εμπειρίες της εκπαίδευσης και κατάρτισης και επαγγελματικής εμπειρίας.
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, τα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) περιλαμβάνουν:
– Σαφώς διατυπωμένα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
– Διδακτέα ύλη και σύνολο των ωρών του ΠΣ και κατανομή τους ανά βασική ενότητα μαθησιακών αποτελεσμάτων.
– Ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών με διδακτέα ύλη διαμορφωμένη σύμφωνα με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε μαθήματος.
– Οδηγίες και μεθόδους διδασκαλίας, συμπεριλαμβανομένων και των διδακτικών τεχνικών, των μεθόδων διδασκαλίας και των ενδεδειγμένων εποπτικών μέσων.
– Διαδικασία και Κριτήρια Αξιολόγησης των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ενότητα μαθησιακών αποτελεσμάτων. Οι προτεινόμενες μέθοδοι θα πρέπει να αποτιμούν αντικειμενικά και αξιόπιστα την επίτευξη των προδιαγεγραμμένων μαθησιακών αποτελεσμάτων.
– Τα απαραίτητα προσόντα των εκπαιδευτών.
– Ενδεικτική βιβλιογραφία.
– Προϋποθέσεις παρακολούθησης του ΠΣ.
3.2. Προδιαγραφές ποιοτικού σχεδιασμού προγραμμάτων ΣΕΚ
Η μεθοδολογία σχεδιασμού και υλοποίησης των προγραμμάτων κατάρτισης πρέπει να ακολουθεί τις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και να λαμβάνει υπόψη τόσο στις πραγματικές απαιτήσεις της αγοράς εργασίας σε επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες όσο και τις αντίστοιχες ελλείψεις των καταρτιζόμενων, αλλά και τις γνώσεις και δεξιότητες που ήδη αυτοί κατέχουν.
3.2.1. Δομή προγράμματος
Τα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που υποβάλλονται από τους παρόχους κατάρτισης παρέχουν θεωρητική κατάρτιση συνολικής χρονικής διάρκειας ογδόντα (80) ωρών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της υπ’ αριθμ. πρωτ. 1242289/02.12.2024 (ΑΔΑ: 9ΖΚΘ4691Ω2-Μ8Λ) Πρόσκλησης.
Δεδομένου ότι τα προς υλοποίηση προγράμματα περιλαμβάνουν μόνο θεωρητική κατάρτιση, συνίσταται η ένταξη και αξιοποίηση ενεργητικών παιδαγωγικών τεχνικών, κατάλληλων για ενηλίκους, όπως μελέτες περίπτωσης (case studies), παιχνίδια ρόλων (role playing) ή προσομοιώσεων πραγματικών επαγγελματικών περιστάσεων, εκπόνηση εργασιών (project-based learning), ομαδοσυνεργατική μάθηση κ.ά., με σκοπό την ανάπτυξη κρίσιμων επαγγελματικών οριζόντιων δεξιοτήτων.
3.2.2. Εκπαιδευτικές ενότητες
Στις περιπτώσεις στις οποίες το αντικείμενο κατάρτισης συνδέεται με κάποιο πιστοποιημένο επαγγελματικό περίγραμμα, το πρόγραμμα σπουδών του προγράμματος κατάρτισης πρέπει να λαμβάνει υπόψη, στη διατύπωση των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, τις Κύριες και τις Επιμέρους Επαγγελματικές Λειτουργίες του αντίστοιχου επαγγελματικού περιγράμματος, ώστε να προετοιμάζει κατάλληλα τους καταρτιζόμενους για “αρθρωτή” πιστοποίηση επαγγελματικών δεξιοτήτων.
3.2.3. Εκπαιδευτικό υλικό
Είναι υποχρεωτική η παροχή από τον Πάροχο Κατάρτισης στους ωφελουμένους, του απαιτούμενου εκπαιδευτικού υλικού, σε ψηφιακή μορφή ή/και έντυπη σύμφωνα με τις ανάγκες του ωφελούμενου, που καλύπτει τις εκπαιδευτικές ενότητες της κατάρτισης.
Τα βασικά κριτήρια προσδιορισμού της ποιότητας του εκπαιδευτικού υλικού που θα χρησιμοποιηθεί από τους Παρόχους Κατάρτισης αφορούν:
– στη συνάφειά του με τις εκπαιδευτικές ενότητες και τους στόχους του προγράμματος,
– στην ανταπόκρισή του στις σύγχρονες εργασιακές απαιτήσεις,
– στην καταλληλότητά του ως προς το εκπαιδευτικό επίπεδο των δυνητικά ωφελούμενων,
– στη διαθεσιμότητά του και
– στη δυνατότητα προσαρμογής του σε ηλεκτρονικό περιβάλλον.
α. Συμβατικό εκπαιδευτικό υλικό
Το εκπαιδευτικό υλικό που θα παράξει και θα διαθέσει ο πάροχος, για το σύνολο του προγράμματος, θα πρέπει να καλύπτει πλήρως τη θεματολογία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και να είναι δομημένο σε εκπαιδευτικές ενότητες και υποενότητες αυτών (μαθησιακά αντικείμενα), με ορθή διάρθρωση για την καλύτερη κατανόησή του. Επιπλέον, πρέπει στο τέλος της κάθε εκπαιδευτικής ενότητας να υπάρχει σύνοψη του υλικού.
Προδιαγραφές Συμβατικού Εκπαιδευτικού Υλικού
Παρακάτω παρουσιάζεται σχηματικά η διάρθρωση που απαιτείται να έχει το εκπαιδευτικό υλικό εκάστου προγράμματος κατάρτισης.
Πρόγραμμα Κατάρτισης: «ΤΙΤΛΟΣ»
Περιεχόμενα
Εκπαιδευτική ενότητα 1 «………………………………………………»
Σκοπός Εκπαιδευτικής ενότητας 1
Προσδοκώμενα αποτελέσματα Εκπαιδευτικής ενότητας 1
Έννοιες – Κλειδιά Εκπαιδευτικής ενότητας 1
Εκπαιδευτική υποενότητα 1.1.
Εκπαιδευτική υποενότητα 1.2.
Σύνοψη Εκπαιδευτικής ενότητας 1
Ερωτήσεις αξιολόγησης Εκπαιδευτικής ενότητας 1 (min 10)
Απαντήσεις Ερωτήσεων αξιολόγησης Εκπαιδευτικής ενότητας 1 (σε μορφή παραρτήματος)
Η ως άνω διάρθρωση ισχύει για το σύνολο των εκπαιδευτικών ενοτήτων κάθε προγράμματος και για όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα κατατεθούν.
Στο τέλος του εκπαιδευτικού υλικού θα πρέπει να γίνεται παράθεση των βιβλιογραφικών αναφορών (συμβατική και διαδικτυακή βιβλιογραφία) για τις πηγές του υλικού. Επιπλέον, όπου υπάρχουν εξειδικευμένοι όροι, είναι χρήσιμο να υπάρχει συγκεντρωτικό «Γλωσσάρι» σημαντικών όρων και επεξήγηση αυτών. Γενικά, το υλικό θα πρέπει, πέρα από το κείμενο, να συμπεριλαμβάνει (ανάλογα και με την περίπτωση) σχετικές εικόνες, σχεδιαγράμματα, γραφήματα, για να είναι όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό προς μελέτη και να ακολουθεί πιστά τις εκπαιδευτικές ενότητες του εκάστοτε προγράμματος κατάρτισης. Το συμβατικό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο πάροχος κατάρτισης για την υλοποίηση των προγραμμάτων πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα, δακτυλογραφημένο κείμενο, με κανονικά περιθώρια, μέγεθος γραμματοσειράς έως 12 στιγμές και διάστιχο έως 1.5, έκτασης κατ’ ελάχιστον δύο (2) Σελίδων Α4 για κάθε ώρα θεωρητικής εκπαίδευσης, για το σύνολο των ωρών του προγράμματος κατάρτισης, (δεν προσμετρώνται οι σελίδες, στο τέλος του εκπαιδευτικού υλικού, που αφορούν στην παράθεση των βιβλιογραφικών αναφορών καθώς και στο συγκεντρωτικό «Γλωσσάρι» σημαντικών όρων) και να καλύπτει πλήρως τη θεματολογία των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
β. Ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό
Το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο πάροχος κατάρτισης για την υλοποίηση των προγραμμάτων κατάρτισης πρέπει να είναι κατά κανόνα στην ελληνική γλώσσα.
Για το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, όπου απαιτείται, οι αντίστοιχες προδιαγραφές που έχουν τεθεί στην υπό στοιχεία 82759/2022 κοινή υπουργική απόφαση με θέμα “Σύστημα Σχεδιασμού και Διαχείρισης της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων/ επιδοτούμενων προγραμμάτων μη τυπικής μάθησης, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ) και Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Ε.Ε) των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων – Παιδείας και Θρησκευμάτων -Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων” (Β’ 4581).
Δύναται να χρησιμοποιηθεί εκπαιδευτικό υλικό στην αγγλική γλώσσα, εφόσον κρίνεται αναγκαίο.
3.2.4. Εκπαιδευτική μεθοδολογία και εκπαιδευτικές τεχνικές
Η μεθοδολογία που θα επιλεγεί θα πρέπει να βασίζεται στις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, όπως ιδίως είναι:
– Ο συνδυασμός της θεωρίας με την πράξη,
– Η σύνδεση του αντικειμένου κατάρτισης με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των καταρτιζόμενων,
– Η ανάπτυξη του κριτικού τρόπου σκέψης,
– Η ενεργητική συμμετοχή των καταρτιζόμενων.
Οι εκπαιδευτικές τεχνικές, οι οποίες κρίνεται σκόπιμο να χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση των στόχων του παρόντος Έργου, είναι ιδίως εκείνες που αναπτύσσουν την ενεργητική συμμετοχή των καταρτιζόμενων, όπως οι μελέτες περίπτωσης, ο καταιγισμός ιδεών, το παίξιμο ρόλων, οι απαντήσεις σε ερωτήσεις, η προσομοίωση, η συζήτηση σε μικρές ομάδες, είναι επιστημονικώς παραδεκτές και καινοτόμες. Οι εν λόγω τεχνικές πρέπει να επιλέγονται ανάλογα με το αντικείμενο και τους στόχους της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, το επίπεδο και τον βαθμό συμμετοχής των καταρτιζόμενων, ενώ κρίνεται σκόπιμο να ποικίλουν και να εναλλάσσονται στη διάρκεια κάθε διδακτικής ενότητας.
Για την αξιολόγηση και την επιλογή των προγραμμάτων κατάρτισης λαμβάνονται υπόψη οι στόχοι του έργου «Επιχορήγηση της ΔΥΠΑ για την υλοποίηση του έργου: Κοινωνική επανένταξη των πιο ευάλωτων ομάδων: Δικαιούχοι EEE (Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος) και άστεγοι» (MIS 5203071) της Δράσης 16922 -Κοινωνική ενσωμάτωση ευάλωτων ομάδων, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιείται και το παρόν Έργο, η συνάφεια με τα θεματικά αντικείμενα κατάρτισης που αναφέρονται στην παρούσα Πρόσκληση, η πληρότητα του υποβαλλόμενου προγράμματος, η συνάφεια και καταλληλότητα του εκπαιδευτικού υλικού, η εναρμόνιση με τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, καθώς και η ύπαρξη αναγνωρισμένης διαδικασίας πιστοποίησης μαθησιακών αποτελεσμάτων σχετικών με το/τα αντικείμενο/α κατάρτισης.
Τα προγράμματα κατάρτισης που θα κατατεθούν, ελέγχονται κατά σειρά κατάθεσης από Ομάδα Αξιολογητών της Δ.ΥΠ.Α.
Τα προγράμματα κατάρτισης, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της παρούσας, εγκρίνονται από την Ομάδα Αξιολογητών της Δ.ΥΠ.Α. και εντάσσονται στο Αποθετήριο των εγκεκριμένων προγραμμάτων κατάρτισης, που θα προσφερθούν στους ωφελούμενους – απασχολούμενους, στο πλαίσιο του παρόντος Έργου, άλλως απορρίπτονται.
Τα προγράμματα που θα κατατεθούν από τα Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. των Α.Ε.Ι, ελέγχονται μόνον ως προς τα τυπικά χαρακτηριστικά που αναφέρονται στην παρούσα.
Κριτήρια Αξιολόγησης Προγράμματος Κατάρτισης
Μεταβλητή/Κριτήριο
Εκπλήρωση Κριτηρίου
1. Περιγράφεται με σαφήνεια ο σκοπός του προγράμματος κατάρτισης;
Ναι / Όχι
2. Το πρόγραμμα σπουδών έχει περιγραφεί σύμφωνα με τη διδακτική στόχων και περιλαμβάνει/παρέχει γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες συναφείς με το αντικείμενο κατάρτισης;
Ναι / Όχι
3. Είναι αρθρωμένο σε διδακτικές ενότητες μαθημάτων όπου σε κάθε μια περιγράφονται:
i. η χρονική διάρκεια – ώρες κατάρτισης;
Ναι / Όχι
ii. ο τρόπος αξιολόγησης των αποκτηθεισών γνώσεων καιδεξιοτήτων;
Ναι / Όχι
4. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος αντιστοιχεί στον χρόνο και στον όγκο των μαθησιακών αποτελεσμάτων;
Ναι / Όχι
5. Διασφαλίζεται η δυνατότητα πιστοποίησης των εκροών του προγράμματος από τουλάχιστον έναν (1) Πάροχο Πιστοποίησης;
Ναι / Όχι
Πίνακας Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Υλικού
Μεταβλητή/Κριτήριο
Εκπλήρωση κριτηρίου
Παράγοντας
1. Το εκπαιδευτικό υλικό είναι συναφές με το αντικείμενο του προγράμματος κατάρτισης και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών;
Ναι / Όχι
Επιστημονικό περιεχόμενο
2. Το εκπαιδευτικό υλικό καλύπτει το σύνολο των θεματικών ενοτήτων του προγράμματος κατάρτισης; Έχει δοθεί αντιστοίχιση του εκπαιδευτικού υλικού με τις θεματικές ενότητες του προγράμματος;
Ναι / Όχι
Επιστημονικό περιεχόμενο
3. Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει για κάθε θεματική ενότητα:
Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά
• Περιεχόμενα;
Ναι / Όχι
• Σκοπό;
Ναι / Όχι
• Έννοιες Κλειδιά;
Ναι / Όχι
• Σύνοψη;
Ναι / Όχι
• Βιβλιογραφία;
Ναι / Όχι
• Ασκήσεις Αξιολόγησης;
Ναι / Όχι
4. Είναι κατάλληλο για το εκπαιδευτικό επίπεδο των δυνητικά ωφελούμενων (ομάδα στόχος);
Ναι / Όχι
Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά
5. Συνάδει με τους διδακτικούς στόχους και τα μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες);
Ναι / Όχι
Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά
6. Περιλαμβάνει ασκήσεις θεωρίας και εργασίες για την εμπέδωση της θεωρίας και την αξιολόγηση της διδαχθείσης ύλης;
Ναι / Όχι
Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά
7. Διαφοροποιείται ως προς το βαθμό δυσκολίας στις ασκήσεις και δραστηριότητες, ώστε να τις καθιστά κατάλληλες για όλους τους καταρτιζόμενους;
Ναι / Όχι
Παιδαγωγικά χαρακτηριστικά
8. Παραθέτει τη σχετική βιβλιογραφία;
Ναι / Όχι
Επιστημονικό περιεχόμενο
9. Πληροί τους τυπικούς όρους και προϋποθέσεις όπως περιγράφονται στην παρούσα Πρόσκληση;
Ναι / Όχι
Τυπικά δικαιολογητικά
Η Υποδιοικήτρια
Γιανωούλα Χορμόβα