3503 ΕΞ 27-01-2023
Καθορισμός λεπτομερειών για την εγκατάσταση κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στα Κυβερνητικά Νέφη του άρθρου 87 του ν. 4727/2020
Αριθμ. 3503 ΕΞ 2023
(ΦΕΚ Β’ 464/02-02-2023)
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη
1. Τις διατάξεις:
α) Του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) (L 119),
β) του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και ιδίως του άρθρου 87 και της παρ. 54 του άρθρου 107,
γ) του ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137),
δ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
ε) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121 και διόρθωση σφαλμάτων Α’ 126),
στ) του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85) και
ζ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
2. Την υπό στοιχεία Υ6/09.07.2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β’ 2902).
3. Την ανάγκη ρύθμισης ειδικότερων θεμάτων για καθορισμό λεπτομερειών για την εγκατάσταση κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στο Κυβερνητικό Νέφος Δημοσίου Τομέα (G-Cloud) του άρθρου 87 του ν. 4727/2020.
4. Το γεγονός ότι με την έκδοση της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε τις λεπτομέρειες για την εγκατάσταση κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων στα Κυβερνητικά Νέφη του άρθρου 87 του ν. 4727/2020, ως ακολούθως:
Άρθρο 1
Ορισμοί
Ως κεντρικές ηλεκτρονικές εφαρμογές και κεντρικά πληροφοριακά συστήματα των φορέων της παρ. 4 του άρθρου 87 που οφείλουν να εγκατασταθούν στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα (G-Cloud), των φορέων της παρ. 5 του άρθρου 87 που οφείλουν να εγκατασταθούν στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud), και των φορέων της παρ. 6 του άρθρου 87 που οφείλουν να εγκατασταθούν στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud), ορίζονται οι εφαρμογές και τα Πληροφοριακά Συστήματα που εξυπηρετούν τις επιχειρησιακές λειτουργίες δύο ή περισσοτέρων φορέων του Δημοσίου ή απευθύνονται καθολικά σε πολίτες ή/και επιχειρήσεις εξυπηρετώντας τους μέσω του διαδικτύου ή έξυπνων συσκευών (smart devices). Από αυτά δύναται να εξαιρούνται μετά από αίτηση του Φορέα προς τον αρμόδιο πάροχο υπηρεσιών νέφους (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. για το G-Cloud, Ε.Δ.Υ.Τ.Ε Α.Ε. RE-Cloud και Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε. για το H-Cloud) και για τεκμηριωμένους στην αίτηση τεχνικούς λόγους οι κάτωθι κατηγορίες συστημάτων που αφορούν εσωτερικές λειτουργίες της δημόσιας διοίκησης: Συστήματα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, συστήματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (email), συστήματα διαχείρισης καταλόγου χρηστών και υπολογιστών (directory services), συστήματα αποθήκευσης τοπικών αρχείων χρηστών (local file share), συστήματα Διαδικτύου των Πραγμάτων (IoT), συστήματα που δεν είναι τεχνολογίας web based και συστήματα απομακρυσμένης πρόσβασης σε εικονικά περιβάλλοντα εργασίας. Οι ανωτέρω αιτήσεις εξετάζονται από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Υπολογιστικών Υποδομών και Κυβερνητικού Νέφους της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) για το G-Cloud, τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προηγμένων Υπολογιστικών και Δικτυακών Υποδομών της Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. για το RE-Cloud και από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης και Ασφάλειας Συστημάτων της Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε για το Η-Cloud.
Οι κατηγορίες αυτές δύναται να επικαιροποιηθούν με νεότερη υπουργική απόφαση κατόπιν εισήγησης του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Άρθρο 2
Υποβολή αιτημάτων εγκατάστασης στο G-Cloud
1. Για την πραγματοποίηση εγκατάστασης στο Κυβερνητικό Νέφος Δημόσιου Τομέα (εφεξής G-Cloud) των κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και των κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων που διατηρούν οι φορείς της παρ. 4 του άρθρου 87 του ν. 4727/2020, οι φορείς οφείλουν εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης να υποβάλλουν τεκμηριωμένα αιτήματα φιλοξενίας συστημάτων (εγκατάστασης) στο G-Cloud στη Διεύθυνση Διαχείρισης Υπολογιστικών Υποδομών και Κυβερνητικού Νέφους της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
2. Τα αιτήματα υποβάλλονται στην εφαρμογή «Υποβολή Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» η οποία συντηρείται από την ΓΓΠΣΔΔ. Στην τεκμηριωμένη αίτηση περιλαμβάνονται ιδίως:
· Στοιχεία που αφορούν υποδομή, όπως ενδεικτικά αναφέρονται απαιτήσεις σε VMs, vCPUs, μνήμη/VM, και αποθηκευτικό χώρο με διάκριση σε επίπεδα απόκρισης ή δικτυακές απαιτήσεις,
· Στοιχεία τεχνικού υπευθύνου από την πλευρά του φορέα και ενδεχομένως στοιχεία υφιστάμενης σύμβασης συντήρησης,
· Στοιχεία φόρτου και εποχικότητας για την συχνότητα χρήσης από τους πολίτες με προσδιορισμό τυχόν περιοδικότητας και μορφής όπως εκτίμηση του μηνιαίου ρυθμού εξερχόμενης/εισερχόμενης πληροφορίας σε GB,
· Στοιχεία για την διάκριση των συστημάτων υπό σχεδιασμό, υλοποίηση ή μεταφορά παραγωγικής λειτουργίας υφιστάμενου πληροφορικού συστήματος,
· Ύπαρξη μελέτης data classification
3. Ο φορέας που αιτείται φιλοξενία (εγκατάσταση) οφείλει μετά την υποβολή του αιτήματος να επικαιροποιεί τα στοιχεία των αιτημάτων μηνιαίως ιδίως σε περίπτωση δράσεων υπό σχεδιασμό/υλοποίηση.
4. Η είσοδος στην εφαρμογή «Υποβολής Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» πραγματοποιείται από τους εκάστοτε εξουσιοδοτημένους από τον Φορέα αρμοδίους υπαλλήλους. Η διαχείριση εξουσιοδοτήσεων αποτελεί ευθύνη του Φορέα και υλοποιείται μέσω ειδικής «Εφαρμογής Εξουσιοδοτήσεων», που παρέχεται από τη ΓΓΠΣΔΔ. Η αυθεντικοποίηση γίνεται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων του νομικού προσώπου ή του εξουσιοδοτημένου φυσικού προσώπου σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 23.10.2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας.
5. Η υποβολή αιτημάτων για λογαριασμό Φορέα δύναται να γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τρίτο Φορέα αρμοδίους υπαλλήλους, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Φορέα και του τρίτου Φορέα, η οποία συνυποβάλλεται μαζί με όλα τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του παρόντος στοιχεία. Η διαχείριση εξουσιοδοτήσεων αποτελεί ευθύνη του τρίτου Φορέα. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4 του παρόντος.
6. H Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., ως φορέας διαχείρισης του G-Cloud δύναται να παραχωρεί στους άλλους φορείς διαχείρισης, δηλαδή στην Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε. και στην Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., φορείς διαχείρισης του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) και του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Υγείας (H-Cloud) αντίστοιχα, και κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματός τους, υποδομές υπολογιστικού νέφους (cloud) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 9Α του άρθρου 87 του ν. 4727/2020.
7. Όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών νέφους (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. για το G-Cloud, Ε.Δ.Υ.Τ.Ε Α.Ε. RE-Cloud και Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε. για το H-Cloud) λαμβάνουν γνώση για τα αιτήματα των φορέων για λόγους προγραμματισμού και ορθής διαχείρισης πόρων.
Άρθρο 3
Υποβολή αιτημάτων εγκατάστασης στο RE-Cloud
1. Για την πραγματοποίηση εγκατάστασης στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) των κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και των κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων που διατηρούν οι φορείς της παρ. 5 του άρθρου 87 του ν. 4727/2020, οι φορείς οφείλουν εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης να υποβάλλουν τεκμηριωμένα αιτήματα φιλοξενίας συστημάτων (εγκατάστασης) στο RE-Cloud στο ΕΔΥΤΕ στην Διεύθυνση Προηγμένων Υπολογιστικών και Δικτυακών Υποδομών.
2. Τα αιτήματα υποβάλλονται στην εφαρμογή «Υποβολή Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» η οποία συντηρείται από τη ΓΓΠΣΔΔ. Στην τεκμηριωμένη αίτηση περιλαμβάνονται ιδίως:
· Στοιχεία που αφορούν υποδομή όπως ενδεικτικά αναφέρονται απαιτήσεις σε VMs, vCPUs, μνήμη/VM, και αποθηκευτικό χώρο με διάκριση σε επίπεδα απόκρισης ή δικτυακές απαιτήσεις,
· Στοιχεία τεχνικού υπευθύνου από την πλευρά του φορέα και ενδεχομένως στοιχεία υφιστάμενης σύμβασης συντήρησης,
· Στοιχεία φόρτου και εποχικότητας για την συχνότητα χρήσης από τους πολίτες με προσδιορισμό τυχόν περιοδικότητας και μορφής όπως εκτίμηση του μηνιαίου ρυθμού εξερχόμενης/εισερχόμενης πληροφορίας σε GB,
· Στοιχεία για την διάκριση των συστημάτων υπό σχεδιασμό, υλοποίηση ή μεταφορά παραγωγικής λειτουργίας υφιστάμενου πληροφορικού συστήματος,
· Ύπαρξη μελέτης data classification.
3. Ο φορέας που αιτείται φιλοξενία (εγκατάσταση) οφείλει μετά την υποβολή του αιτήματος να επικαιροποιεί τα στοιχεία των αιτημάτων μηνιαίως ιδίως σε περίπτωση δράσεων υπό σχεδιασμό/υλοποίηση.
4. Η είσοδος στην εφαρμογή «Υποβολής Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» πραγματοποιείται από τους εκάστοτε εξουσιοδοτημένους από τον Φορέα αρμοδίους υπαλλήλους. Η διαχείριση εξουσιοδοτήσεων αποτελεί ευθύνη του Φορέα και υλοποιείται μέσω ειδικής «Εφαρμογής Εξουσιοδοτήσεων», που παρέχεται από τη ΓΓΠΣΔΔ. Η αυθεντικοποίηση γίνεται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της ΓΓΠΣΔΔ του νομικού προσώπου ή του εξουσιοδοτημένου φυσικού προσώπου σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 23.10.2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας.
5. Η υποβολή αιτημάτων για λογαριασμό Φορέα δύναται να γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τρίτο Φορέα αρμοδίους υπαλλήλους, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Φορέα και του τρίτου Φορέα, η οποία συνυποβάλλεται μαζί με όλα τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του παρόντος στοιχεία. Η διαχείριση εξουσιοδοτήσεων αποτελεί ευθύνη του τρίτου Φορέα. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4 του παρόντος.
6. H Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε., ως φορέας διαχείρισης του (RE-Cloud) δύναται να παραχωρεί στους άλλους φορείς διαχείρισης, δηλαδή στην Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.. και στην Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., φορείς διαχείρισης του Κυβερνητικού Νέφους Δημοσίου τομέα (G-Cloud) και του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Υγείας (H-Cloud) αντίστοιχα, και κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματός τους, υποδομές υπολογιστικού νέφους (cloud) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 9Α του άρθρου 87 του ν. 4727/2020.
7. Όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών νέφους (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. για το G-Cloud, Ε.Δ.Υ.Τ.Ε Α.Ε. RE-Cloud και Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε. για το H-Cloud) λαμβάνουν γνώση για τα αιτήματα των φορέων για λόγους προγραμματισμού και ορθής διαχείρισης πόρων.
Άρθρο 4
Υποβολή αιτημάτων εγκατάστασης στο H-Cloud
1. Για την πραγματοποίηση εγκατάστασης στο Κυβερνητικό Νέφος Τομέα Υγείας (H-Cloud) των κεντρικών ηλεκτρονικών εφαρμογών και των κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων που διατηρούν οι φορείς της παρ. 6 του άρθρου 87 του ν. 4727/2020, οι φορείς οφείλουν εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης να υποβάλλουν τεκμηριωμένα αιτήματα φιλοξενίας συστημάτων (εγκατάστασης) στο Η-Cloud στη Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης και Ασφάλειας Συστημάτων. Τα αιτήματα υποβάλλονται στην εφαρμογή «Υποβολή Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» η οποία συντηρείται από τη ΓΓΠΣΔΔ. Στην τεκμηριωμένη αίτηση περιλαμβάνονται ιδίως:
· Στοιχεία που αφορούν υποδομή όπως ενδεικτικά αναφέρονται απαιτήσεις σε VMs, vCPUs, μνήμη/VM, και αποθηκευτικό χώρο με διάκριση σε επίπεδα απόκρισης ή δικτυακές απαιτήσεις,
· Στοιχεία τεχνικού υπευθύνου από την πλευρά του φορέα και ενδεχομένως στοιχεία υφιστάμενης σύμβασης συντήρησης,
· Στοιχεία φόρτου και εποχικότητας για την συχνότητα χρήσης από τους πολίτες με προσδιορισμό τυχόν περιοδικότητας και μορφής όπως εκτίμηση του μηνιαίου ρυθμού εξερχόμενης/εισερχόμενης πληροφορίας σε GB,
· Στοιχεία για την διάκριση των συστημάτων υπό σχεδιασμό, υλοποίηση ή μεταφορά παραγωγικής λειτουργίας υφιστάμενου πληροφορικού συστήματος,
· Ύπαρξη μελέτης data classification.
3. Ο φορέας που αιτείται φιλοξενία (εγκατάσταση) οφείλει μετά την υποβολή του αιτήματος να επικαιροποιεί τα στοιχεία των αιτημάτων μηνιαίως ιδίως σε περίπτωση δράσεων υπό σχεδιασμό/υλοποίηση.
4. Η είσοδος στην εφαρμογή «Υποβολής Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» πραγματοποιείται από τους εκάστοτε εξουσιοδοτημένους από τον Φορέα αρμοδίους υπαλλήλους. Η διαχείριση εξουσιοδοτήσεων αποτελεί ευθύνη του Φορέα και υλοποιείται μέσω ειδικής «Εφαρμογής Εξουσιοδοτήσεων», που παρέχεται από τη ΓΓΠΣΔΔ. Η αυθεντικοποίηση γίνεται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της ΓΓΠΣΔΔ του νομικού προσώπου ή του εξουσιοδοτημένου φυσικού προσώπου σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 23.10.2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας.
5. Η υποβολή αιτημάτων για λογαριασμό Φορέα δύναται να γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τρίτο Φορέα αρμοδίους υπαλλήλους, υπό την προϋπόθεση ύπαρξης προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Φορέα και του τρίτου Φορέα, η οποία συνυποβάλλεται μαζί με όλα τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του παρόντος στοιχεία. Η διαχείριση εξουσιοδοτήσεων αποτελεί ευθύνη του τρίτου Φορέα. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναφερόμενα στην παρ. 4 του παρόντος.
6. Η Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε., ως φορέας διαχείρισης του (H-Cloud) δύναται να παραχωρεί στους άλλους φορείς διαχείρισης, δηλαδή στην Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.. και στην Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε, φορείς διαχείρισης του Κυβερνητικού Νέφους Δημοσίου τομέα (G-Cloud) και του Κυβερνητικού Νέφους Τομέα Έρευνας και Εκπαίδευσης (RE-Cloud) αντίστοιχα, και κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματός τους, υποδομές υπολογιστικού νέφους (cloud) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 9Α του άρθρου 87 του ν. 4727/2020.
7. Όλοι οι πάροχοι υπηρεσιών νέφους (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. για το G-Cloud, Ε.Δ.Υ.Τ.Ε Α.Ε. RE-Cloud και Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε. για το H-Cloud) λαμβάνουν γνώση για τα αιτήματα των φορέων για λόγους προγραμματισμού και ορθής διαχείρισης πόρων.
Άρθρο 5
Εξέταση αιτημάτων εγκατάστασης στο G-Cloud
1. Τα αιτήματα εγκατάστασης στο G-Cloud εξετάζονται από τη Διεύθυνση Διαχείρισης Υπολογιστικών Υποδομών Κυβερνητικού Νέφους της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. Τα κριτήρια βάσει των οποίων εξετάζεται κάθε αίτημα για να φιλοξενηθεί (εγκατασταθεί) στην δημόσια ή την ιδιωτική υποδομή νέφους της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. είναι διαζευκτικά τα ακόλουθα:
· η διαθεσιμότητα πόρων,
· η ύπαρξη χρηματοδοτικής ροής (στην περίπτωση φιλοξενίας/εγκατάστασης σε υποδομές public cloud),
· η ύπαρξη υπηρεσιών που ήδη παρέχονται από την δημόσια ή την ιδιωτική υποδομή νέφους,
· τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες συνάδουν με μία συγκεκριμένη λύση,
· η καταλληλότητα του τεχνικού περιβάλλοντος,
· η ύπαρξη τεχνικής υποστήριξης.
2. Μετά την εξέταση κάθε αιτήματος, επικαιροποιείται η κατάστασή του στην εφαρμογή «Υποβολή Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. προκειμένου να ενημερωθεί ο φορέας που αιτείται τη φιλοξενία (εγκατάσταση).
3. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης όπως προβλέπεται στην παρ. 54 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020.
Άρθρο 6
Εξέταση αιτημάτων εγκατάστασης στο RE-Cloud
1. Τα αιτήματα εγκατάστασης στο RE-Cloud εξετάζονται από την ΕΔΥΤΕ Α.Ε. Τα κριτήρια βάσει των οποίων εξετάζεται κάθε αίτημα για να φιλοξενηθεί (εγκατασταθεί) στην δημόσια ή την ιδιωτική υποδομή νέφους της ΕΔΥΤΕ Α.Ε. είναι διαζευκτικά τα ακόλουθα:
· η διαθεσιμότητα πόρων,
· η ύπαρξη χρηματοδοτικής ροής (στην περίπτωση φιλοξενίας/εγκατάστασης σε υποδομές public cloud)
· η ύπαρξη υπηρεσιών που ήδη παρέχονται από την δημόσια ή την ιδιωτική υποδομή νέφους
· τεχνικές προδιαγραφές οι οποίες συνάδουν με μία συγκεκριμένη λύση,
· η καταλληλότητα του τεχνικού περιβάλλοντος,
· η ύπαρξη τεχνικής υποστήριξης
2. Μετά την εξέταση κάθε αιτήματος, επικαιροποιείται η κατάστασή του στην εφαρμογή «Υποβολή Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. προκειμένου να ενημερωθεί ο φορέας που αιτείται τη φιλοξενία (εγκατάσταση).
3. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως προβλέπεται στην παρ. 54 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020
Άρθρο 7
Εξέταση αιτημάτων εγκατάστασης στο Η-Cloud
1. Τα αιτήματα εγκατάστασης στο H-Cloud εξετάζονται από την ΗΔΙΚΑ Α.Ε. Τα κριτήρια βάσει των οποίων εξετάζεται κάθε αίτημα για να φιλοξενηθεί (εγκατασταθεί) στην δημόσια ή την ιδιωτική υποδομή νέφους της ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι τουλάχιστον ένα, ή συνδυασμός, από τα ακόλουθα:
· η διαθεσιμότητα πόρων,
· η ύπαρξη χρηματοδοτικής ροής (στην περίπτωση φιλοξενίας/εγκατάστασης σε υποδομές public cloud)
· η ύπαρξη ή μη υπηρεσιών που ήδη παρέχονται από την δημόσια ή την ιδιωτική υποδομή νέφους
· τεχνικοί λόγοι οι οποίοι οδηγούν σε μία συγκεκριμένη λύση,
· η καταλληλότητα του τεχνικού περιβάλλοντος,
· η ύπαρξη τεχνικής υποστήριξης
2. Μετά την εξέταση κάθε αιτήματος, επικαιροποιείται η κατάστασή του στην εφαρμογή «Υποβολή Αιτημάτων Προμήθειας Εξοπλισμού και Αδειών Λογισμικού» της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. προκειμένου να ενημερωθεί ο φορέας που αιτείται τη φιλοξενία (εγκατάσταση).
3. Η εγκατάσταση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως προβλέπεται στην παρ. 54 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020
Άρθρο 8
Υπογραφή Συμφωνητικού Παροχής Υπηρεσιών (SLAs) για φιλοξενία (εγκατάσταση) στο G-Cloud
1. Μετά τον προσδιορισμό του προγραμματισμού εγκατάστασης συγκεκριμένων συστημάτων και εφαρμογών στο G-Cloud, συνάπτεται, εφόσον δεν υφίσταται, ή επικαιροποιείται εφόσον υφίσταται, Συμφωνητικό Παροχής Υπηρεσιών (SLA) μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και του κατά περίπτωση αρμόδιου φορέα, στο οποίο καθορίζεται η διάρκεια, το είδος των υπηρεσιών και το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχει το G-Cloud καθώς και ζητήματα που άπτονται της προστασίας προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τον Κανονισμό για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων)
2. Το SLA υπογράφεται πριν την εγκατάσταση των συστημάτων ή/και εφαρμογών στο G-Cloud και μπορεί να τροποποιείται κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας (εγκατάστασης), με κοινή συμφωνία των μερών. Για την απλούστευση και επίσπευση της διαδικασίας δύναται ο εκάστοτε εξουσιοδοτημένους από τον φορέα αρμόδιος υπάλληλος που έχει υποβάλει το αίτημα φιλοξενίας, να αποδέχεται εκ μέρους του φορέα, το SLA μέσω του ΟΠΣ αιτημάτων φιλοξενίας. Τόσο το αρχικό SLA όσο και οι επικαιροποιήσεις αυτού θα αποθηκεύονται στο ΟΠΣ αιτημάτων φιλοξενίας.
3. Η Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. έχει το δικαίωμα να αυξομειώνει την υποδομή που παρέχεται και περιγράφεται στο SLA ανάλογα με τα στατιστικά χρήσης των πόρων που έχουν αποδοθεί για τους δύο προηγούμενους μήνες.
Άρθρο 9
Υπογραφή Συμφωνητικού Παροχής Υπηρεσιών (SLAs) για φιλοξενία (εγκατάσταση) στο RECloud
1. Μετά τον προσδιορισμό του προγραμματισμού εγκατάστασης συγκεκριμένων συστημάτων και εφαρμογών στο RE-Cloud, συνάπτεται, εφόσον δεν υφίσταται, ή επικαιροποιείται εφόσον υφίσταται.
Συμφωνητικό Παροχής Υπηρεσιών (SLA) μεταξύ του Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε.) και του κατά περίπτωση αρμόδιου φορέα, στο οποίο καθορίζεται η διάρκεια, το είδος των υπηρεσιών και το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχει το RECloud καθώς και ζητήματα που άπτονται της προστασίας προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τον Κανονισμό για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).
2. Το SLA υπογράφεται πριν την εγκατάσταση των συστημάτων ή/και εφαρμογών στο RE-Cloud και μπορεί να τροποποιείται κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας (εγκατάστασης), με κοινή συμφωνία των μερών. Για την απλούστευση και επίσπευση της διαδικασίας δύναται ο εκάστοτε εξουσιοδοτημένους από τον φορέα αρμόδιος υπάλληλος που έχει υποβάλει το αίτημα φιλοξενίας, να αποδέχεται εκ μέρους του φορέα, το SLA μέσω του ΟΠΣ αιτημάτων φιλοξενίας. Τόσο το αρχικό SLA όσο και οι επικαιροποιήσεις αυτού θα αποθηκεύονται στο ΟΠΣ αιτημάτων φιλοξενίας.
3. H Ε.Δ.Υ.Τ.Ε Α.Ε. έχει το δικαίωμα να αυξομειώνει την υποδομή που παρέχεται και περιγράφεται στο SLA ανάλογα με τα στατιστικά χρήσης των πόρων που έχουν αποδοθεί για τους δύο προηγούμενους μήνες.
Άρθρο 10
Υπογραφή Συμφωνητικού Παροχής Υπηρεσιών (SLAs) για φιλοξενία (εγκατάσταση) στο HCloud
1. Μετά τον προσδιορισμό του προγραμματισμού εγκατάστασης συγκεκριμένων συστημάτων και εφαρμογών στο H-Cloud, συνάπτεται, εφόσον δεν υφίσταται, ή επικαιροποιείται, εφόσον υφίσταται, Συμφωνητικό Παροχής Υπηρεσιών (SLA) μεταξύ της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ Α.Ε.) και του κατά περίπτωση αρμόδιου φορέα, στο οποίο καθορίζεται η διάρκεια, το είδος των υπηρεσιών και το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχει το H-Cloud. καθώς και ζητήματα που άπτονται της προστασίας προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τον Κανονισμό για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).
2. Το SLA υπογράφεται πριν την εγκατάσταση των συστημάτων ή/και εφαρμογών στο H-Cloud και μπορεί να τροποποιείται κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας (εγκατάστασης), με κοινή συμφωνία των μερών. Για την απλούστευση και επίσπευση της διαδικασίας δύναται ο εκάστοτε εξουσιοδοτημένους από τον φορέα αρμόδιος υπάλληλος που έχει υποβάλει το αίτημα φιλοξενίας, να αποδέχεται εκ μέρους του φορέα, το SLA μέσω του ΟΠΣ αιτημάτων φιλοξενίας. Τόσο το αρχικό SLA όσο και οι επικαιροποιήσεις αυτού θα αποθηκεύονται στο ΟΠΣ αιτημάτων φιλοξενίας.
3. H Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. έχει το δικαίωμα να αυξομειώνει την υποδομή που παρέχεται και περιγράφεται στο SLA ανάλογα με τα στατιστικά χρήσης των πόρων που έχουν αποδοθεί για τους δύο προηγούμενους μήνες.
Άρθρο 11
Μεταβατικές διατάξεις
1. Αναφορικά με την διαχείριση των ήδη φιλοξενούμενων συστημάτων και εφαρμογών στα Κυβερνητικά Νέφη πριν τη δημοσίευση του ν. 4727/2020:
α. Τα φιλοξενούντα συστήματα των φορέων πριν τη δημοσίευση του ν. 4727/2020, παραμένουν στα Κυβερνητικά Νέφη ως έχουν, ανεξαρτήτως της υπαγωγής των φορέων στους φορείς των παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 87.
β. Σε περίπτωση που ο ήδη φιλοξενούμενος φορέας, πριν τη δημοσίευση του ν. 4727/2020 επιθυμεί αύξηση υποδομής ή ένταξη νέου κεντρικού πληροφοριακού συστήματός του στο αρχικό Κυβερνητικό Νέφος και δεν υπάγεται στο πεδίο των φορέων που προβλέπεται για το εν λόγω Κυβερνητικό Νέφος, υποβάλλει αίτημα φιλοξενίας στο αρχικό Κυβερνητικό Νέφος/στο Κυβερνητικό Νέφος που υπάγεται βάσει των παρ. 4, 5 και 6
του άρθρου 87.
2. Αναφορικά με την διαχείριση των ήδη φιλοξενούμενων συστημάτων και εφαρμογών στο G-Cloud:
α. Για φορείς με τους οποίους δεν υφίσταται υπογεγραμμένο SLA, υπογράφεται SLA,
β. για φορείς με τους οποίους υφίσταται υπογεγραμμένο SLA, το SLA ισχύει και επικαιροποιείται, εφόσον απαιτείται, κατά περίπτωση.
3. Αναφορικά με την διαχείριση των ήδη φιλοξενούμενων συστημάτων και εφαρμογών στο RE-Cloud:
α. Για φορείς με τους οποίους δεν υφίσταται υπογεγραμμένο SLA, υπογράφεται SLA,
β. για φορείς με τους οποίους υφίσταται υπογεγραμμένο SLA, το SLA ισχύει και επικαιροποιείται, εφόσον απαιτείται, κατά περίπτωση.
4. Αναφορικά με την διαχείριση των ήδη φιλοξενούμενων συστημάτων και εφαρμογών στο Η-Cloud:
α. Για φορείς με τους οποίους δεν υφίσταται υπογεγραμμένο SLA, υπογράφεται SLA
β. για φορείς με τους οποίους υφίσταται υπογεγραμμένο SLA, το SLA ισχύει και επικαιροποιείται, εφόσον απαιτείται, κατά περίπτωση.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μοσχάτο, 27 Ιανουαρίου 2023
Ο Υπουργός
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ