ΔΣΤΕΠ 183737 ΕΞ 08-09-2025
Κοινοποίηση της υπ’ αρ. 10/2025 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ, σχετικά με την υπαγωγή συγκεκριμένων περιπτώσεων διαπραγματεύσιμων τίτλων στον κομιστή στον ορισμό των ρευστών διαθεσίμων, στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1672
ΔΣΤΕΠ 183737 ΕΞ 08-09-2025
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ & Ε.Φ.Κ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ & ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Γ’ – ΔΙΩΞΗΣ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ
Ταχ. Δ/νση : Πειραιώς 180
Ταχ. Κώδικας : 17778 Ταύρος
Πληροφορίες : Μ. Κόντη
Τηλέφωνο : 213-1410557
E-Mail : dstep@aade.gr
Url : www.aade.gr
ΘΕΜΑ: «Κοινοποίηση της υπ’ αρ. 10/2025 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ, σχετικά με την υπαγωγή συγκεκριμένων περιπτώσεων διαπραγματεύσιμων τίτλων στον κομιστή στον ορισμό των ρευστών διαθεσίμων, στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1672»
Με την παρούσα κοινοποιούμε την υπ’ αριθ. 10/2025 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, σχετικά με την υπαγωγή ή μη στον ορισμό των ρευστών διαθεσίμων στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1672 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Οκτωβρίου 2018, σχετικά με τους ελέγχους ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ένωση και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1889/2005 (L 284), συγκεκριμένων περιπτώσεων διαπραγματεύσιμων τίτλων στον κομιστή, καθώς και τις περιπτώσεις συνυπολογισμού αυτών στον προσδιορισμό επιβολής προστίμου, σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη, κατά τον χρόνο έκδοσης της ως άνω γνωμοδότησης, της παρ. 8 του άρθρου 147 του τότε Εθνικού Τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄265) και ήδη της αντίστοιχης ισχύουσας διάταξης της παρ. 7 του άρθρου 164 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α’ 134).
Με την ως άνω γνωμοδότηση έγιναν δεκτά τα ακόλουθα:
1. Για την επιβολή του προστίμου, σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη, κατά τον χρόνο έκδοσης της ως άνω γνωμοδότησης, της παρ. 8 του άρθρου 147 του τότε Εθνικού Τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄265) και ήδη της αντίστοιχης ισχύουσας διάταξης της παρ. 7 του άρθρου 164 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α’ 134), θεωρούνται ως ρευστά διαθέσιμα και συνυπολογίζονται μόνο οι τραπεζικές επιταγές οι οποίες δεν παρουσιάζουν προβλήματα κύρους και ελαττώματα τέτοια τα οποία καθιστούν νομικά αδύνατη την ρευστοποίησή τους.
2. Δεν υπάγονται στον ορισμό των ρευστών διαθεσίμων, κατά την έννοια του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/1672 και δεν συνυπολογίζονται στην επιβολή προστίμου κατά τα οριζόμενα στην ισχύουσα διάταξη κατά τον χρόνο έκδοσης της ως άνω γνωμοδότησης, της παρ. 8 του άρθρου 147 του τότε Εθνικού Τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001, Α΄265), και ήδη στην αντίστοιχη ισχύουσα διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 164 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 5222/2025, Α’ 134) οι εξής περιπτώσεις:
α) Επιταγές οι οποίες έχουν παραγραφεί λόγω άπρακτης παρέλευσης του εξαμήνου από την εκπνοή της προθεσμίας εμφάνισή τους.
β) Επιταγές των οποίων έχει παρέλθει η ημερομηνία πληρωμής τους και στο σώμα τους φέρουν επισημείωση της τράπεζας περί μη πληρωμής τους.
γ) Επιταγές οι οποίες έχουν καταστεί άκυρες υπό την έννοια ότι υπάρχει αναγραφή επί του σώματος της επιταγής ρητής σχετικής μνείας περί ακυρότητας του τίτλου
3. Είναι επιτρεπτή η προσωρινή δέσμευση, ως ρευστού διαθεσίμου κατά τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1672 αλλά και την υπ’ αρ. Ε2320/976/Α0034/10.6.2008 ΥΑ (Β’ 1177), κάθε τραπεζικής επιταγής, ανεξαρτήτως προβλημάτων κύρους και εισπραξιμότητας αυτής.
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΑΑΔΕ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ