131880 ΕΞ 23-07-2025
Σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής υπαλλήλων που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Αριθμ. 131880 ΕΞ 2025

(ΦΕΚ Β’ 4153/30-07-2025)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ-ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ-ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ-ΥΓΕΙΑΣ-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ-ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ-ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ-ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ-ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ-ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ-ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 24 και την παρ. 9 του άρθρου 62 του ν. 4940/2022 «Σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής υπαλλήλων που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»» (Α’ 112).

2. Τα άρθρα 270 έως 281 του ν. 4738/2020 «Ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 207), αναφορικά με τη σύσταση της αυτοτελούς Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης του Υπουργείου Οικονομικών.

3. Το Κεφάλαιο ΙΑ’ (άρθρα 75 έως 83) του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

4. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

5. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

6. Το άρθρο 7 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβέρνησης και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131).

7. Τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α’ 45).

8. Το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

9. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130).

10. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139).

11. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131).

12. Το π.δ. 2/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

13. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α’ 44).

14. Το π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).

15. Το π.δ. 58/2025 «Διορισμός Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 111).

16. Το π.δ. 50/2024 «Σύσταση Γενικών Γραμματειών, κατάργηση Γενικής Γραμματείας και Ειδικών Γραμματειών» (Α’ 138).

17. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

18. Το π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α’ 180).

19. Το π.δ. 5/2022 «Οργανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15).

20. Τον ν. 4781/2021 «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, ρύθμιση θεμάτων διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας και ανθρωπιστικής βοήθειας και άλλες διατάξεις» (Α’ 31).

21. Τον ν. 2292/1995 «Οργάνωση και λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και έλεγχος των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 35).

22. Το π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α’ 31).

23. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

24. Το π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148).

25. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ.)» (Α’ 160).

26. Το π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομασία του σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α’ 159).

27. Το π.δ. 4/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού» (Α’ 7).

28. Το π.δ. 30/2025 «Οργανισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης» (Α’ 52).

29. Το π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α’ 161).

30. Το π.δ. 106/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α’ 255).

31. Το π.δ. 40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85).

32. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151).

33. Το π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26).

34. Το π.δ. 97/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων» (Α’ 138).

35. Το π.δ. 127/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Τουρισμού» (Α’ 157).

36. Το π.δ. 70/2021 «Σύσταση Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 161).

37. Το κεφάλαιο ΣΤ’ του Μέρους Α’ του ν. 5107/2024 «Αναμόρφωση του προγράμματος“Στέγαση και Εργασία για τους αστέγους” και άλλες ρυθμίσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας Σύσταση οριζόντιων υποστηρικτικών υπηρεσιών του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας και άλλες διατάξεις» (Α’ 64).

38. Την υπό στοιχεία Y12/07.07.2023 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’ 4403) με την οποία ανατίθενται στον Νικόλαο Παπαθανάση η άσκηση των αρμοδιοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης.

39. Την υπ’ αρ. 102928/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β’ 4441).

40. Την υπό στοιχεία Υ8/01.04.2024 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας, Χρήστο Γεώργιο Σκέρτσο» (Β΄ 2037).

41. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/241 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Φεβρουαρίου 2021, για τη θέσπιση του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας (L 57).

41. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/240 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Φεβρουαρίου 2021, για τη θέσπιση Μέσου Τεχνικής Υποστήριξης (L 57).

42. Την από 13 Ιουλίου 2021 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του Σ.Α.Α. για την Ελλάδα (ST 10152/21, ST 10152/21 ADD 1).

43. Την από 7 Δεκεμβρίου 2023 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την έγκριση της αξιολόγησης του αναθεωρημένου Σ.Α.Α. για την Ελλάδα (ST 15831/23, ST 15831/23 ADD 1).

44. Την από 14 Ιανουαρίου 2025 εκτελεστική απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την τροποποίηση της εκτελεστικής απόφασης της 13ης Ιουλίου 2021 για την έγκριση της αξιολόγησης του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ελλάδας (ST 17055/24 ADD1).

45. Την υπ’ αρ. 2/37345/0004/04.06.2010 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών «Απογραφή προσωπικού του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. και σύσταση Ενιαίας Αρχής Πληρωμής» (Β’ 784).

46. Την υπ’ αρ. 2/57873/24.08.2010 διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργού Οικονομικών «Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των άρθρων 5 έως 20 της υπ’ αρ. 2/37345/0004/04.06.2010 κοινής υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 3845/2010 (Α’ 65), άρθρο δεύτερο, παρ. 1.β, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ. 1 του ν. 3870/2010 (Α’ 138), εκδοθείσα υπ’ αρ. 2/37345/0004/2010 (Β’ 784) απόφαση Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Οικονομικών, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, σχετικά με την καταβολή των πάσης φύσεως αποδοχών, αμοιβών, αποζημιώσεων και απολαβών μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής».

47. Την υπό στοιχεία 105566 ΕΞ 2025/17.06.2025 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με την οποία βεβαιώνεται ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται επιπλέον επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το τρέχον οικονομικό έτος και για τα έτη του εγκεκριμένου ΜΠΔΣ πέραν αυτής που προκλήθηκε με το άρθρο 24 του ν. 4940/2022 (Α’ 112).

48. Το γεγονός ότι από την παρούσα προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού τρέχοντος έτους, που δεν υπερβαίνει το όριο των δέκα εκατομμυρίων ευρώ (10.000.000,00€) της παρ. 3 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022 (Α’ 112) και η οποία θα καλυφθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του Ειδικού Φορέα «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» (1024-711-0000000) του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

49. Το γεγονός ότι με τις διατάξεις της παρούσας θεσπίζεται νέα διοικητική διαδικασία με επίσημο τίτλο: «Σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής υπαλλήλων που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0»», για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρισης στο ΕΜΔΔ ΜΙΤΟΣ.
Για την εφαρμογή του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής υπαλλήλων που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» έτους 2024,

αποφασίζουμε τα εξής:

Άρθρο 1
Αντικείμενο

Με την παρούσα καθορίζεται η διαδικασία εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής στους υπαλλήλους που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» κατ’ εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 62 και του άρθρου 24 του ν. 4940/2022.

Άρθρο 2
Πεδίο εφαρμογής

Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στους υπαλλήλους, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, του δημοσίου τομέα των φορέων Γενικής Κυβέρνησης, οι οποίοι εμπλέκονται στην υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση δράσεων και έργων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022.

Άρθρο 3
Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσας ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:
1. «Φορέας Εποπτείας Υπουργείο Ευθύνης (ΦΕ)»: Το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο για την παρακολούθηση της υλοποίησης και συντονισμό των Δράσεων και Έργων που έχουν περιληφθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» (εφεξής «ΕΣΑΑ»).
2. «Φορέας Υλοποίησης (ΦΥ)»: Υπηρεσίες του ΦΕ ή Νομικά Πρόσωπα φορείς Γενικής Κυβέρνησης που έχουν ορισθεί από το αρμόδιο Υπουργείο Ευθύνης και έχουν την αρμοδιότητα να υλοποιήσουν την οικεία Δράση ή/ και Έργο.
3. «Συμπράττων Φορέας (ΣΦ)»: Φορέας ή Υπηρεσία που συμμετέχει βάσει Προγραμματικής Συμφωνίας είτε ως Κύριος του Έργου, είτε ως Φορέας Λειτουργίας, είτε συμμετέχει βάσει αρμοδιοτήτων στην υλοποίηση Δράσης ή/και Έργου ΦΕ και δεν ανήκει σε αυτόν.
4. «Δράση»: Το «ΕΣΑΑ» αναλύεται σε Δράσεις (Μεταρρυθμίσεις/Επενδύσεις), οι οποίες εξειδικεύονται σε Έργα.
5. «Έργο»: Το ενταγμένο έργο που χρηματοδοτείται από πόρους του ΤΑΑ και διαθέτει MIS (ΤΔΕ).
6. «Κατηγορίες έργων/υποέργων (Χ,Υ,Ζ)»: Το είδος των έργων/υποέργων που προβλέπει η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης (ΕΥΣΤΑ) στα κωδικοποιημένα στοιχεία Ταμείου Ανάκαμψης.
7. «Εγκεκριμένος Π/Υ»: Ο προϋπολογισμός του έργου (MIS) που περιλαμβάνεται στην απόφαση ένταξής του, όπως εκάστοτε ισχύει.
8. «Εγκεκριμένες Πιστώσεις (Έτους Αναφοράς υπολογισμού της ανταμοιβής)»: Οι πιστώσεις του έργου όπως δηλώνονται στο ΠΔΕ για το έτος αναφοράς υπολογισμού της ανταμοιβής, σύμφωνα με την εγκεκριμένη ΣΑΤΑ του Φορέα Χρηματοδότησης.
9. «Πληρωμές (Έτους Αναφοράς υπολογισμού της ανταμοιβής)»: Οι πληρωμές του έργου όπως δηλώνονται στο ΠΔΕ για το έτος αναφοράς υπολογισμού της ανταμοιβής.
10. «Επίτευξη Οροσήμου»: Το Ορόσημο πληρωμής της Δράσης ή/και Έργου που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα της εκτελεστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και στη Συμφωνία επιχειρησιακών ρυθμίσεων αντίστοιχα, για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας και αφορά το έτος αναφοράς υπολογισμού της ανταμοιβής.
11. «Δυσκολία Έργου»: Ο συνολικός αριθμός που προκύπτει σε επίπεδο έργου, από το άθροισμα των βαθμών δυσκολίας κάθε υποέργου ανάλογα με το είδος του υπο έργου.
12. «Απορρόφηση Έργου»: Το ποσοστό που προκύπτει από το πηλίκο των πληρωμών προς τις εγκεκριμένες πιστώσεις του έργου για το έτος αναφοράς.
13. «Μέγεθος Έργου»: Το ύψος των εγκεκριμένων πιστώσεων του έργου για το έτος αναφοράς. Το ποσοστό που προκύπτει από το πηλίκο των πιστώσεων του ενταγμένου έργου προς το άθροισμα του συνόλου των πιστώσεων των ενταγμένων έργων του ΤΑΑ που έχουν επιτύχει Ορόσημα πληρωμής.

Άρθρο 4
Κριτήρια απονομής ανταμοιβής

1. Η κατανομή του ποσού που αντιστοιχεί στην ανταμοιβή των υπαλλήλων κάθε ΦΕ συνδέεται άμεσα α) με την επίτευξη των Οροσήμων Πληρωμής, όπως έχουν συμφωνηθεί και αναγράφονται στο Παράρτημα της εκτελεστικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και στη Συμφωνία επιχειρησιακών ρυθμίσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντίστοιχα για την έγκριση της αξιολόγησης του σχεδίου ανάκαμψης και ανθεκτικότητας της Ελλάδας, ανά Υπουργείο Ευθύνης (ΦΕ) ή/και Φορέα Υλοποίησης ή/και ανά Δράση ή/και ανά Έργο του ΦΕ, όπως αναγράφονται στις σχετικές αποφάσεις ένταξης των Έργων του ΦΕ, καθώς και β) με την επίτευξη ελάχιστου ποσοστού απορρόφησης κατά τα ειδικώς οριζόμενα κατωτέρω, εφόσον προβλέπονται πιστώσεις για έτος αναφοράς.

2. Ο ΦΕ λαμβάνει το ποσό ανταμοιβής για τις Δράσεις/ή και Έργα, εφόσον α) έχει κατά περίπτωση επιτύχει Ορόσημο το οποίο περιλαμβάνεται σε αίτημα/τα πληρωμής της χώρας που έχουν τεθεί, ως τυχόν έχουν παραταθεί με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και β) έχει επιτύχει ποσοστό απορρόφησης τουλάχιστον εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%), εφόσον προβλέπονται πιστώσεις για το έτος αναφοράς, σύμφωνα με τα δηλωθέντα στοιχεία στο ΠΔΕ, όπως αποστέλλονται στη Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Στις περιπτώσεις έργων που χαρακτηρίζονται ως «Επενδύσεις», συνδέονται με την επίτευξη Οροσήμων, έχουν πιστώσεις στο έτος αναφοράς και δεν έχουν επιτύχει το ανωτέρω 2β κριτήριο, λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό ανταμοιβής, ο αναφερόμενος στην παρ. 3 του άρθρου 5 τύπος υπολογισμού. Στις περιπτώσεις έργων που χαρακτηρίζονται ως «Επενδύσεις», δεν συνδέονται με την επίτευξη Οροσήμων, έχουν πιστώσεις στο έτος αναφοράς και έχουν επιτύχει το ανωτέρω 2β κριτήριο, δύναται ο κατά περίπτωση φορέας κατόπιν σχετικής εισήγησης της ΕΥΣΤΑ με απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Εσωτερικών να λάβει αναφορικά με το έτος αναφοράς κατ’ αποκοπή ποσό ανταμοιβής.

3. Σε περίπτωση που ο εκάστοτε Φορέας Ευθύνης έχει επιτύχει μόνο το υπό 2α κριτήριο ανωτέρω ή/και τα έργα του έχουν μηδενικό ενταγμένο π/υ, κατά το έτος αναφοράς, δύναται κατόπιν σχετικής εισήγησης της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, για τα έργα τα οποία χαρακτηρίζονται ως «Μεταρρυθμίσεις» ή της ΕΥΣΤΑ για τα έργα τα οποία χαρακτηρίζονται ως «Επενδύσεις» με απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Εσωτερικών να λάβει αναφορικά με το έτος αναφοράς κατ’ αποκοπή ποσό ανταμοιβής.

4. Για την επίτευξη των Οροσήμων ΕΣΑΑ της παρ. 1 δίδεται κατά περίπτωση «Βεβαίωση Ικανοποιητικής Επίτευξης Οροσήμων» από τη Γενική Γραμματεία Συντονισμού για τις Δράσεις ή/και τα έργα τα οποία χαρακτηρίζονται ως «Μεταρρυθμίσεις» ή την ΕΥΣΤΑ για τις Δράσεις ή/και τα έργα τα οποία χαρακτηρίζονται ως «Επενδύσεις», σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 13 και 14 του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 119126 ΕΞ 28-9-2021 (Β’ 4498) απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, οπότε και εκκινεί η διαδικασία υπολογισμού καταβολής του ποσού που αντιστοιχεί στην ανταμοιβή των υπαλλήλων.

Άρθρο 5
Τρόπος υπολογισμού ανταμοιβής υπαλλήλων σε επίπεδο ΦΕ

1. Ο υπολογισμός για τη χορήγηση της ανταμοιβής υπαλλήλων που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», διενεργείται σε επίπεδο Έργου ανά Φορέα Ευθύνης για όλα τα έργα που πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 4, παρ. 2.

2. Το ποσό της ανταμοιβής που προκύπτει για κάθε Έργο υπολογίζεται με τον παρακάτω Συντελεστή Υπολογισμού Ανταμοιβής Έργου (ΣΥΑΕ):
ΣΥΑΕ = 30%*σΑ+50%*σΒ+10%*σΓ+10% *σΔ
όπου για τους επιμέρους Συντελεστές Α, Β και Γ ισχύουν τα εξής:
α) (σΑ): Το ποσοστό που προκύπτει από πηλίκο του βαθμού δυσκολίας του Έργου προς το συνολικό άθροισμα των βαθμών δυσκολίας όλων των έργων του ΤΑΑ που πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 4, παρ. 2. Ο σΑ έχει βαρύτητα 30% στον υπολογισμό του Συντελεστή Υπολογισμού Ανταμοιβής Έργου (ΣΥΑΕ).
Ο βαθμός δυσκολίας κάθε έργου προκύπτει ως άθροισμα των επιμέρους βαθμών δυσκολίας των υποέργων. Ο βαθμός δυσκολίας κάθε υποέργου προκύπτει από την αντιστοίχισή του με το συντελεστή της κατηγορίας (Χ, Υ, Ζ), στην οποία εντάσσεται το υποέργο κάθε φορά, ήτοι: αα) Χ: Υποέργα μεγάλου βαθμού δυσκολίας, με μεγάλο διοικητικό φόρτο λαμβάνουν συντελεστή 2,0 και είναι,
ενδεικτικά, τα εξής:
i. Τεχνικό Έργο/Εργολαβία
ii. Απαλλοτρίωση-Αγορά εδαφικών εκτάσεων
iii. Αρχαιολογικά Έργα και Εργασίες που εκτελούνται με Εργολαβία ή με Αυτεπιστασία
iv. Εργασίες Ο.Κ.Ω.
v. Ταμείο χαρτοφυλακίου
vi. Ενισχύσεις επιχειρηματικότητας
vii. Κρατικές Ενισχύσεις/Επενδυτικά προγράμματα
viii. ΣΔΙΤ
αβ) Υ: Υποέργα μεσαίου βαθμού δυσκολίας, με μεσαίο διοικητικό φόρτο λαμβάνουν συντελεστή 1,5 και είναι, ενδεικτικά, τα εξής:
i) Μελέτη Τεχνικών Έργων
ii) Προμήθειες
iii) Παροχή υπηρεσιών εκτός τεχνικής μελέτης
iv) Επιχορήγηση για εκτέλεση υποέργου με ίδια μέσα μέσω ΑΥΙΜ
αγ) Ζ: Υποέργα μικρού βαθμού δυσκολίας, και με μικρό διοικητικό φόρτο. λαμβάνουν συντελεστή 1,0 και είναι, ενδεικτικά, τα εξής:
i) Επιχορήγηση για λειτουργία φορέα
ii) Ενέργειες τεχνικής βοήθειας με ίδια μέσα
iii) Άλλα είδη ΥΕ (Απευθείας Ανάθεση ή άλλο)
β) (σΒ): Το ποσοστό που προκύπτει από το πηλίκο του ποσοστού απορρόφησης του Έργου ως προς το συνολικό άθροισμα των ποσοστών απορρόφησης όλων των έργων που πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 4, παρ. 2. Ο σΒ έχει βαρύτητα 50% στον υπολογισμό του Συντελεστή Υπολογισμού Ανταμοιβής Έργου (ΣΥΑΕ).
γ) (σΓ): Το ποσοστό που προκύπτει από το πηλίκο του ποσού των εγκεκριμένων πιστώσεων του έργου προς το συνολικό άθροισμα των πιστώσεων όλων των έργων που πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 4, παρ. 2. Ο σΓ έχει βαρύτητα 10% στον υπολογισμό του Συντελεστή Υπολογισμού Ανταμοιβής Έργου (ΣΥΑΕ).
δ) (σΔ): Το ποσοστό που προκύπτει ως άθροισμα της βαθμολογίας του Οροσήμου πληρωμής του έργου προς τη συνολική βαθμολογία των Οροσήμων όλων των έργων που πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 4, παρ. 2.
Το Ορόσημο πληρωμής λαμβάνει τιμή 4,0. Ο σΔ έχει βαρύτητα 10% στον υπολογισμό του Συντελεστή Υπολογισμού Ανταμοιβής Έργου (ΣΥΑΕ).

3. Αναφορικά με τις επενδύσεις που έχουν ποσοστό απορρόφησης μικρότερο του 75% στο έτος αναφοράς, ο ως άνω τύπος διαμορφώνεται και εφαρμόζεται ως εξής:
ΣΥΑΕ = 30%*σΑ + 10%*σΓ+10% *σΔ

4. Το ποσό ανταμοιβής για κάθε Έργο του ΦΕ προκύπτει από το γινόμενο του ΣΥΑΕ με το διαθέσιμο ποσό ανταμοιβής, που προκύπτει μετά την αφαίρεση των κατ’ αποκοπή ποσών που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υπουργού Εσωτερικών των παρ. 2 και 3 του άρθρου 4, της παρ. 6 του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 7 της παρούσας. Το άθροισμα των ανταμοιβών ανά Έργο του ΦΕ αποτελεί τη συνολική ανταμοιβή των υπαλλήλων του ΦΕ ή και ΦΥ ή και του Συμπράττοντα Φορέα.

5. Εφαρμόζεται όριο απονομής ανταμοιβής 4% επί των εγκεκριμένων πιστώσεων του Έργου, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες το υπολογισθέν ποσό ανταμοιβής Έργου υπερβαίνει το εν λόγω όριο.

6. Για την ανταμοιβή των υπαλλήλων που εμπλέκονται σε έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», τα οποία συνιστούν «Μεταρρυθμίσεις», εφόσον έχουν επιτύχει τα Ορόσημα, τα οποία συνδέονται με τα αιτήματα πληρωμής της χώρας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχουν ποσοστό απορρόφησης μικρότερο του 75 % στο έτος αναφοράς, ορίζεται ένα κατ’ αποκοπή ποσό σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Εσωτερικών κατόπιν εισήγησης της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού.

7. Για τον υπολογισμό του Μέγιστου Αριθμού των Υπαλλήλων (ΜΑΥ) του εκάστοτε ΦΕ/ΦΥ/ΣΦ που δύνανται να λαμβάνουν ανταμοιβή ισχύει ο παρακάτω τύπος:
ΜΑΥ = Συνολικό ποσό ανταμοιβής ΦΕ/1.250
Το αποτέλεσμα θα στρογγυλοποιείται στον αμέσως μικρότερο ακέραιο αριθμό.

8. Ο υπολογισμός του συνολικού ποσού για τη χορήγηση της ανταμοιβής στους ΦΕ διενεργείται από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Με απόφαση του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Εσωτερικών εγκρίνεται το τελικό ποσό ανταμοιβής στους ΦΕ καθώς και ο αριθμός των δικαιούχων υπαλλήλων ανά ΦΕ.

9. Με απόφαση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης της παρ. 8 του παρόντος, επιμερίζεται το ποσό ανταμοιβής που αντιστοιχεί στο ΦΕ (α) στους ΦΥ ή/και ΣΦ έργων του ΕΣΑΑ αρμοδιότητάς του ή/και φορείς που έχουν συνδράμει στην επίτευξη οροσήμου ή την υλοποίηση έργου/δράσης, οι οποίοι είναι φορείς Γενικής Κυβέρνησης και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας, καθώς και (β) στο συλλογικό όργανο της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022, σύμφωνα με το άρθρο 6 της παρούσας και προσδιορίζεται και ο μέγιστος αριθμός υπαλλήλων κάθε φορέα, σύμφωνα με την παρ. 7 του παρόντος άρθρου.Η ως άνω απόφαση κοινοποιείται άμεσα και με ηλεκτρονικά μέσα στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

10. Το ποσό της ανταμοιβής καταβάλλεται σε επίπεδο Φορέα. Ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης ορίζει τους υπαλλήλους, οι οποίοι εμπλέκονται στα εν λόγω έργα. Το σαράντα τοις εκατό (40%) του ποσού ανταμοιβής όπως προκύπτει, κατά περίπτωση, από την παρούσα, κατανέμεται ισομερώς στους υπαλλήλους του παρόντος και το υπόλοιπο εξήντα τοις εκατό (60%) κατανέμεται με απόφαση Προϊσταμένου. Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό ποσό ανταμοιβής που λαμβάνει ο υπάλληλος δεν μπορεί να υπερβαίνει το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης.

11. Σε περίπτωση βεβαίωσης υπαλλήλων από περισσότερες της μίας οργανικής μονάδας, εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο της υπερκείμενης οργανικής μονάδας ενιαία βεβαίωση του φορέα, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους βεβαιώσεις, τον ανώτατο συνολικό αριθμό δικαιούχων, καθώς και το συνολικό ποσό ανταμοιβής υπαλλήλων του, σύμφωνα με την απόφαση της παρ. 9 του άρθρου 5.

Άρθρο 6
Ανταμοιβή στους υπαλλήλους της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022

1. Η ανταμοιβή των μελών του συλλογικού οργάνου της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022 έκαστου ΦΕ προκύπτει ως κατ’ αποκοπή ποσό που δεν ξεπερνά το 8% του συνολικού ποσού ανταμοιβής που θα διανέμεται στον οικείο Φορέα Ευθύνης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5, εφόσον πληροί τα κριτήρια για την πρόσθετη ανταμοιβή, όπως ορίζονται στο άρθρο 4. Το ακριβές ποσοστό του συνολικού ποσού ανταμοιβής του ΦΕ που δίνεται στα μέλη των συλλογικών οργάνων, προσδιορίζεται με την απόφαση της παρ. 9 του άρθρου 5 του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού.

2. Η ανταμοιβή καταβάλλεται σε επίπεδο Φορέα. Το ποσό ανταμοιβής που αντιστοιχεί σε έκαστο συλλογικό όργανο της περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022, κατανέμεται στα μέλη του συλλογικού οργάνου, εφόσον είναι δημόσιοι υπάλληλοι με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, κατόπιν βεβαίωσης του Προέδρου του συλλογικού οργάνου.

3. Το σαράντα τοις εκατό (40%) του ποσού ανταμοιβής όπως προκύπτει, κατά περίπτωση, από την παρ. 1 του παρόντος, κατανέμεται ισομερώς στους υπαλλήλους του παρόντος και το υπόλοιπο εξήντα τοις εκατό (60%) κατανέμεται με απόφαση του Προέδρου του συλλογικού οργάνου. Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό ποσό ανταμοιβής που λαμβάνει ο υπάλληλος δεν μπορεί να υπερβαίνει το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης.

Άρθρο 7
Ανταμοιβή στους υπαλλήλους της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022

1. Για τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις υπηρεσίες της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022, πλην των τεχνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ α’ βαθμού, το ποσό της ανταμοιβής συνδέεται άμεσα με την επίτευξη της στοχοθεσίας τους (Παράρτημα Α’). Για την επίτευξη της στοχοθεσίας τους δίδεται «Βεβαίωση επίτευξης στοχοθεσίας» από τον κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργό.

2. Το συνολικό ποσό της ανταμοιβής των υπαλλήλων των υπηρεσιών ως άνω αποτελεί κατ’ αποκοπή ποσό που καθορίζεται με απόφαση του του Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Εσωτερικών, κατόπιν εισήγησης της ΕΥΣΤΑ.

3. Η ανταμοιβή καταβάλλεται σε επίπεδο Φορέα. Ο μέγιστος αριθμός των υπαλλήλων κάθε υπηρεσίας υπολογίζεται σύμφωνα με τον τύπο της παρ. 7 του άρθρου 5 της παρούσας. Ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης ορίζει τους υπαλλήλους, οι οποίοι δύνανται να λάβουν πρόσθετη ανταμοιβή.

4. Το σαράντα τοις εκατό (40%) του ποσού ανταμοιβής όπως προκύπτει, κατά περίπτωση, από την παρ. 1 του παρόντος, κατανέμεται ισομερώς στους υπαλλήλους και το υπόλοιπο εξήντα τοις εκατό (60%) κατανέμεται με απόφαση Προϊσταμένου. Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό ποσό ανταμοιβής που λαμβάνει ο υπάλληλος δεν μπορεί να υπερβαίνει το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του αθροίσματος του ετήσιου βασικού μισθού και του επιδόματος θέσης ευθύνης.

5. Σε περίπτωση βεβαίωσης υπαλλήλων από περισσότερες της μίας οργανικής μονάδας, εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο της υπερκείμενης οργανικής μονάδας ενιαία βεβαίωση του φορέα, λαμβάνοντας υπόψη τις επιμέρους βεβαιώσεις, τον ανώτατο συνολικό αριθμό δικαιούχων σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 5, καθώς και το συνολικό ποσό ανταμοιβής υπαλλήλων του, σύμφωνα με την κοινή απόφαση της παρ. 3 του παρόντος.

Άρθρο 8
Διαδικασία καταβολής ανταμοιβής

1. Υπάλληλοι οι οποίοι εμπλέκονται στην υλοποίηση έργων του ΕΣΑΑ και ανήκουν σε ΦΕ/ΦΥ/ΣΦ ή/και είναι μέλη των συλλογικών Οργάνων ή/και υπηρετούν στις υπηρεσίες της περ. γ) της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4940/2022 (Α’ 112), λαμβάνουν την ανταμοιβή που αντιστοιχεί σε μία μόνο ιδιότητα.

2. Η προβλεπόμενη με την παρούσα ανταμοιβή δεν καταβάλλεται σε υπαλλήλους που έχουν λάβει ή λαμβάνουν για το έτος αναφοράς, κάποια από τις ανταμοιβές των άρθρων 23 ή 25 ή 26 ή 27 του ν. 4940/2022 (Α’ 112).

3. Η δαπάνη ύψους έως 10.000.000 € θα καλυφθεί από τις πιστώσεις που έχουν προβλεφθεί για το σκοπό αυτό στις «Γενικές Κρατικές Δαπάνες» του κρατικού προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2025.

4. Η καταβολή της υπολογισθείσας ανταμοιβής που καθορίζεται με την παρούσα, για τους υπαλλήλους οι οποίοι εμπλέκονται στην υλοποίηση έργων του ΕΣΑΑ διενεργείται από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του αντίστοιχου Υπουργείου σε βάρος του Τακτικού Προϋπολογισμού.
Για τους υπαλλήλους των νομικών προσώπων (ΝΠ), φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, αρμόδια υπηρεσία για την πληρωμή είναι η αρμόδια ΓΔΟΥ του κάθε Υπουργείου που ανήκουν ή του Φορέα κατόπιν εγγραφής της αντίστοιχης επιχορήγησης στο Υπουργείο που ανήκουν για την κάλυψη της σχετικής δαπάνης.
Στην περίπτωση που υπάλληλοι του φορέα που περιλαμβάνονται στην ως άνω βεβαίωση, δεν μισθοδοτούνται από την οικεία οικονομική υπηρεσία του φορέα, η τελευταία μεριμνά για την άμεση αναζήτηση των απαραίτητων μισθολογικών και λοιπών στοιχείων από τον φορέα μισθοδοσίας τους για τον υπολογισμό της ανταμοιβής και την ένταξή τους στην ενιαία κατάσταση δαπάνης του φορέα.
Οι προβλεπόμενες ως άνω διαδικασίες ολοκληρώνονται εντός ενός (1) μηνός από την κοινοποίηση της απόφασης του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού της παρ. 9 του άρθρου 5 καθώς και της απόφασης του της παρ. 2 του άρθρου 7 της παρούσας.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Πίνακες Στοχοθεσίας

Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Επενδύσεων
Γενική Γραμματεία Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Στόχος 1:Κατάρτιση θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την υλοποίηση των έργων του ΤΑΑ μέσω του ΠΔΕ.– Τεχνική υποστήριξη στην κατάρτιση κανονιστικών και άλλων εφαρμοστικών αποφάσεων, ΚΥΑ, οδηγών λειτουργίας, εγκυκλίων κ.λ.π. για την υλοποίηση των έργων του ΤΑΑ μέσω του ΠΔΕ.- Τεχνική υποστήριξη στον καθορισμό των διαδικασιών αναφορικά με τη χρηματοδότηση και πληρωμή έργων του ΤΑΑ μέσω του ΠΔΕ κ.λ.π., οι οποίες περιγράφονται στις παραπάνω αποφάσεις.
 

Στόχος 2:

Έκδοση πράξεων για την υλοποίηση όλων των έργων του ΤΑΑ μέσω του ΠΔΕ.

-Σύνταξη και έκδοση των (συλλογικών) αποφάσεων ένταξης/τροποποίησης του συνόλου των έργων που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ, καθώς και η εγγραφή/κατανομή των ετήσιων πιστώσεων στους επιμέρους φορείς και τομείς.- Διαχείριση των ετήσιων πιστώσεων των έργων του ΤΑΑ ώστε να διενεργείται απρόσκοπτα η χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

– Σύνταξη και έκδοση αποφάσεων χρηματοδότησης/κατανομής προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι πληρωμές για το σύνολο των έργων του ΤΑΑ.

– Καθημερινή υποστήριξη εμπλεκόμενων φορέων χρηματοδότησης/υλοποίησης έργων ΤΑΑ για την υλοποίηση των έργων τους μέσω του ΠΔΕ.

Στόχος 3:Λειτουργία πληροφοριακού συστήματος προς χρήση των εμπλεκόμενων Φορέων για την ένταξη, χρηματοδότηση και πληρωμή όλων των έργων.– Μέριμνα για την απρόσκοπτη λειτουργία πληροφοριακού συστήματος (epde) προς χρήση των εμπλεκόμενων Φορέων για την ένταξη, χρηματοδότηση και πληρωμή όλων των έργων του ΤΑΑ,- Καθημερινή τεχνική υποστήριξη προς όλους τους χρήστες του πληροφοριακού συστήματος eΠΔΕ που εμπλέκονται με έργα του ΤΑΑ σε όλα τα στάδια του κύκλου ενεργειών του ΠΔΕ (κατάρτιση, χρηματοδότηση, πληρωμή, έκδοση ΣΧΕ),

– Σύνταξη προδιαγραφών για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη την ανάπτυξη διεπαφών μεταξύ του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος του ΠΔΕ και τρίτων πληροφοριακών συστημάτων (π.χ. ΟΠΣ ΤΑΑ, ΟΠΣΔΠ, ΟΠΣ ΤτΕ) αναφορικά με τη διαχείριση και παρακολούθηση όλων των έργων ΤΑΑ,

– Πραγματοποίηση εκπαιδεύσεων και επικαιροποίηση εγχειριδίων αναφορικά με τις διαδικασίες για την υλοποίηση των έργων του ΤΑΑ από το ΠΔΕ.

Στόχος 4:Προγραμματισμός και παρακολούθηση δαπανών έργων ΤΑΑ που υλοποιούνται μέσω του ΠΔΕ.– Παρακολούθηση πορείας εκτέλεσης των δαπανών του ΤΑΑ στο ΠΔΕ και αποστολή των αντίστοιχων αναφορών στα εμπλεκόμενα μέρη (ΓΓΔΕ & ΕΣΠΑ, ΓΛΚ, ΕΛΣΤΑΤ).- Παρακολούθηση μηνιαίας στοχοθεσίας δαπανών έργων ΤΑΑ και επίσπευση των διαδικασιών όπου απαιτείται προς ενίσχυση της επίτευξης των στόχων.

– Καθημερινή παρακολούθηση ταμειακής επάρκειας και χρεοπιστώσεων του ΚΛ 201550 του ΤΑΑ ώστε να γίνονται απρόσκοπτα οι πληρωμές.

Στόχος 5:Συντονισμός, διαχείριση, παρακολούθηση, αξιολόγηση και έλεγχος έργων ΕΠΑ με συνέργεια/ συμπληρωματικότητα με έργα ΤΑΑ– Κατάρτιση και επικαιροποίηση κανονιστικών και άλλων εφαρμοστικών αποφάσεων του ΕΠΑ (όπως η ΥΑ για το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ) και το εγχειρίδιο διαδικασιών) για την διευκόλυνση της ένταξης και υλοποίησης έργων που συνδέονται άρρηκτα με την υλοποίηση έργων του ΤΑΑ.- Τεχνική υποστήριξη για την ένταξη στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), του μη επιλέξιμου μέρους έργων που εμφανίζουν συνέργεια/συμπληρωματικότητα με έργα του ΤΑΑ, με σκοπό τη διευκόλυνση της υλοποίησης τους.

– Τεχνική υποστήριξη για την ένταξη στο ΕΠΑ, έργων ωρίμανσης/προετοιμασίας (π.χ. έκδοση προκηρύξεων, διενέργεια σταδίων διαγωνιστικής διαδικασίας), ώστε στη συνέχεια να μεταφερθούν στο ΤΑΑ.

– Τεχνική υποστήριξη για τον εντοπισμό έργων ενταγμένων σε Προγράμματα του ΕΠΑ, τα οποία δύνανται να ενταχθούν σε κάποιον από τους επιμέρους Άξονες των 4 Πυλώνων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Κεντρική Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ΚεΜΚΕ)
Γενική Γραμματεία Οικονομικής Πολιτικής και Στρατηγικής
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

ΣτόχοιΔείκτες
Στόχος 1.Διαπίστωση συμμόρφωσης ή μη με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων επί σχεδίων νόμων και υπουργικών αποφάσεων που αφορούν υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ, μέσω διατύπωσης γνωμοδότησης εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών.Δείκτης 1* – Τιμή Δείκτη: ≥90%Πλήθος γνωμοδοτήσεων εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών (από την πληρότητα του φακέλου) επί σχεδίων νόμων και υπουργικών αποφάσεων που αφορούν υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ/πλήθος των εισερχόμενων αιτημάτων για διατύπωση γνωμοδότησης επί σχεδίων νόμων και υπουργικών αποφάσεων που αφορούν υλοποίηση έργων που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ.
Στόχος 2.Διαπίστωση συμμόρφωσης ή μη με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων επί Τεχνικών Δελτίων, σχεδίων προσκλήσεων ή άλλων εισερχομένων επί δράσεων κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ μέσω διατύπωσης γνωμοδότησης εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών.Δείκτης 2* – Τιμή Δείκτη: ≥90%Πλήθος γνωμοδοτήσεων εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών (από την πληρότητα του φακέλου) επί Τεχνικών Δελτίων και σχεδίων προσκλήσεων δράσεων κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ/πλήθος των εισερχόμενων αιτημάτων για διατύπωση γνωμοδότησης επί Τεχνικών Δελτίων και σχεδίων προσκλήσεων δράσεων κρατικών ενισχύσεων στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ.
Στόχος 3.Υπογραφή ή απόρριψη οριστικοποιημένων σχεδίων κρατικών ενισχύσεων, στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ, προς κοινοποίηση ή γνωστοποίηση στο ΠΣ SANI2 της ΕΕ, σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο, εντός είκοσι (20) ή είκοσι πέντε (25) εργάσιμων ημερών από την οριστικοποίηση του φακέλου κοινοποίησης/γνωστοποίησης αντίστοιχα.Δείκτης 3* – Τιμή Δείκτη: ≥90%Πλήθος υπογεγραμμένων ή απορριφθεισών κοινοποιήσεων ή γνωστοποιήσεων σχεδίων κρατικών ενισχύσεων, στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ, στο ΠΣ SANI2 της ΕΕ, σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο, εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών/πλήθος των οριστικοποιημένων κρατικών ενισχύσεων, στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ, προς κοινοποίηση/ γνωστοποίηση στην ΕΕ.

*εξαιρούνται οι περιπτώσεις, όπου ο βαθμός απόκλισης δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας, αλλά σε εξωγενείς παράγοντες.

Αποκεντρωμένη Μονάδα Κρατικών Ενισχύσεων (ΑΜΚΕ)

ΣτόχοςΔείκτης
Στόχος 1.Προκαταρκτικός έλεγχος συμμόρφωσης ή μη με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων επί σχεδίων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και προσκλήσεων που αφορούν σε έργα του ΤΑΑ μέσω διατύπωσης απόψεων εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών.Δείκτης 1* – Τιμή Δείκτη: ≥90%Πλήθος διατυπωμένων απόψεων εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών (από την πληρότητα του φακέλου) επί σχεδίων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και προσκλήσεων που αφορούν σε έργα του ΤΑΑ/πλήθος των εισερχόμενων αιτημάτων για διατύπωση απόψεων επί σχεδίων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και προσκλήσεων που αφορούν σε έργα του ΤΑΑ.
Στόχος 2.Καταχώρηση και οριστικοποίηση (σχεδίων) μέτρων κρατικών ενισχύσεων, στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ, προς κοινοποίηση ή γνωστοποίηση στο ΠΣ SANI2 της ΕΕ, σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο, εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από τη διαβίβαση του πλήρους φακέλου κοινοποίησης/γνωστοποίησης.Δείκτης 2* – Τιμή Δείκτη: ≥90%

Πλήθος καταχωρημένων και οριστικοποιημένων κοινοποιήσεων ή γνωστοποιήσεων (σχεδίων) μέτρων κρατικών ενισχύσεων, στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ, στο ΠΣ SANI2 της ΕΕ, σύμφωνα με το ενωσιακό δίκαιο, εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών/πλήθος των διαβιβαζόμενων (σχεδίων) μέτρων κρατικών ενισχύσεων, στο πλαίσιο έργων του ΤΑΑ, προς κοινοποίηση/γνωστοποίηση στην ΕΕ.

Προεδρία της Κυβέρνησης
Γενική Γραμματεία Συντονισμού

Στόχος 1.Ολοκλήρωση των μεταρρυθμιστικών οροσήμων του Εθνικού Σχεδίου για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» για την υποβολή αιτήματος πληρωμής.– υποστήριξη των αρμόδιων φορέων στην ολοκλήρωση των οροσήμων που συνδέονται με τις μεταρρυθμίσεις και έκδοση βεβαιώσεων ικανοποιητικής επίτευξης στο πλαίσιο αιτήματος πληρωμής προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Στόχος 2.Συστηματοποίηση της παρακολούθησης υλοποίησης των μεταρρυθμιστικών οροσήμων του Εθνικού Σχεδίου για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με την υποβολή αναφοράς δύο (2) φορές ετησίως. 

– υποβολή ανά εξάμηνο του bi-annual reporting για τα θεσμικά ορόσημα των μεταρρυθμίσεων και των επενδύσεων του Εθνικού Προγράμματος για το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΣτόχοςΔείκτης
Στόχος 1Διασφάλιση έγκρισης ένταξης έργου/υποέργου στο g-Cloud (υποβολή αιτήματος φιλοξενίας, επεξεργασία διαστασιολόγησης αναγκών για τη φιλοξενία, σύνταξη SLA και έγκριση αιτήματος).Δείκτης 1 – τιμή- στόχος: 3

Πλήθος διαστασιολογήσεων που εκπονούνται για φιλοξενία έργων/ υποέργων χρηματοδοτούμενων από το ΤΑΑ στο Κυβερνητικό Νέφος Δημοσίου Τομέα (g-cloud).

Στόχος 2

Σύνταξη αιτήματος διαλειτουργικότητας στην Εφαρμογή Διαχείρισης Αιτημάτων (ΕΔΑ) του ΚΕΔ του ΥΨΔ (υποβολή αιτήματος, έλεγχος πληρότητας, έγκριση, υλοποίηση, σύνταξη ΥΑ, υποστήριξη λειτουργίας).

Δείκτης 2 – τιμή- στόχος: 5

Πλήθος αιτημάτων για χρήση/δημιουργία web service, υποβληθέντων στην Εφαρμογή Διαχείρισης Αιτημάτων Διαλειτουργικότητας του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της ΓΓΠΣΔΔ και αφορούν σε έργα χρηματοδοτούμενα από το ΤΑΑ, που διερευνώνται προκειμένου να εγκριθούν ή εξυπηρετούνται.

Στόχος 3Υποστήριξη έργων/υποέργων που υλοποιούνται από άλλους φορείς σε όλο τον κύκλο ζωής τους (σχεδιασμός έργου, ανάλυση απαιτήσεων και προδιαγραφών, σχεδιασμός τεχνικής λύσης, αξιολόγηση προσφορών, υλοποίηση, τεχνική υποστήριξη, παραλαβή).Δείκτης 3 – τιμή-στόχος: 44

Πλήθος στελεχών της ΓΓΠΣΔΔ που συμμετέχουν σε ΟΔΕ, ΟΕ, Επιτροπές Διενέργειας Διαγωνισμού, Αξιολόγησης Προσφορών, Παρακολούθησης ή/και Παραλαβής έργων/υποέργων χρηματοδοτούμενων από το ΤΑΑ που υλοποιούνται από άλλους φορείς (πλην της ΓΓΠΣΔΔ).

Στόχος 4Υποστήριξη διαγωνισμών καθ’ όλη τη διαγωνιστική διαδικασία (παροχή οδηγιών στους χρήστες των αναθετουσών αρχών, επίλυση προβλημάτων κατά την ανάρτηση σε διάφορα στάδια, υποστήριξη και επίλυση τεχνικών προβλημάτων).Δείκτης 4 – τιμή-στόχος: 17

Πλήθος διαγωνισμών έργων/υποέργων χρηματοδοτούμενων από το ΤΑΑ που υποστηρίζονται κατά τη διαβούλευση, ανάρτηση διακήρυξης μέχρι και την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας μέσω του ΟΠΣ ΕΣΗΔΗΣ.

Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

ΣτόχοςΔείκτης
Στόχος 1Ενέργειες για έγκριση ένταξης έργων/υποέργων όπως ωρίμανση, μελέτη, υποβολή αιτήματος, έλεγχος πληρότητας, έγκριση, υλοποίηση, υποστήριξη λειτουργίας κ.α.
Συμμετοχή στελεχών στις Ομάδες Διοίκησης (ΟΔΕ) των έργων: Υπεύθυνοι Έργων (Project Manager), για τις Ψηφιακές Δράσεις, την Παραγωγική Λειτουργία, για τη σύνταξη τευχών δημοπράτησης, διεκπεραίωση νομικών, διοικητικών και οικονομικών ενεργειών για την υλοποίηση έργων/υποέργων.
 

Δείκτης 1 – τιμή- στόχος: 4

Πλήθος αιτημάτων/υποβολής και έγκρισης ΤΔΕ, αποφάσεων αυτεπιστασίας.

Στόχος 2

Ολοκλήρωση διαγωνισμών με υπογραφή των σχετικών συμβάσεων για την υλοποίηση έργων/υποέργων χρηματοδοτούμενων από το ΤΑΑ.

Δείκτης 2 – τιμή- στόχος: 2Πλήθος διαγωνισμών που ολοκληρώνονται επιτυχώς (υπογραφή σύμβασης) για υλοποίηση έργων/υποέργων xρηματοδοτούμενων από το ΤΑΑ.
Στόχος 3Πλήθος υπηρεσιών που αφορούν σε έργα/υποέργα χρηματοδοτούμενα από το ΤΑΑ και βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία.Δείκτης 3 – τιμή- στόχος: 2Πλήθος υπηρεσιών που αφορούν στην υλοποίηση έργων στο ΤΑΑ και βρίσκονται σε παραγωγική λειτουργία.
Στόχος 4Πλήθος φορέων που αξιοποιούν τα RE-Cloud και Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας για να υλοποιήσουν έργα του ΤΑΑ. Αυτοί οι φορείς υλοποιούν έργα του ΤΑΑ και φιλοξενούν τις παραγόμενες υπηρεσίες τους στο RE-Cloud ή αξιοποιούν τις δικτυακές υπηρεσίες του ΕΔΕΤ.Δείκτης 4 – τιμή- στόχος: 1Πλήθος φορέων που αξιοποιούν τα RE- Cloud και Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας.

Η έναρξη ισχύος της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 23 Ιουλίου 2025

Οι Υπουργοί

Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΑΚΑΚΗΣ

Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ

Υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΛΙΑΣ

Εξωτερικών
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ

Εθνικής Άμυνας
ΝΙΚΟΛΑΟΣ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ

Εσωτερικών
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ

Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Υγείας
ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

Προστασίας του Πολίτη
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ

Υποδομών και Μεταφορών
ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ

Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΣΤΑΥΡΟΣ Ν. ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ

Ανάπτυξης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Δικαιοσύνης
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΦΛΩΡΙΔΗΣ

Πολιτισμού
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΜΕΝΔΩΝΗ

Μετανάστευσης και Ασύλου
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ

Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
ΔΟΜΝΑ-ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ

Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ

Τουρισμού
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ

Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ

Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

Επικρατείας
ΧΡΗΣΤΟΣ-ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΕΡΤΣΟΣ