ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 3650 (ΦΕΚ Α΄ 43/07.03.2008)

Κύρωση της Σύμβασης Επιμερισμού Κόστους (Τρίτου Μέρους) μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας (Δωρητής) και του Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών (UNDP / BRC).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο πρώτο

Αρθρο I

Κυρώνεται και έχει την ισχύ, που ορίζει το άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, η Σύμβαση Επιμερισμού Κόστους (Τρίτου Μέρους) μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας (Δωρητής) και του Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών (UNDP / BRC), που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 14 Ιουνίου 2007, το κείμενο της οποίας μετά των παραρτημάτων της, σε πρωτότυπο στην αγγλική και σε μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα, έχει διαδοχικά ως εξής:

ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΠΙΜΕΡΙΣΜΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ (ΤΡΙΤΟΥ ΜΕΡΟΥΣ) ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (ΔΩΡΗΤΗΣ) ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΗΝΩΜΕΝΩΝ ΕΘΝΩΝ (UNDP/ BRC)

ΕΠΕΙΔΗ ο Δωρητής δια της παρούσας συμφωνεί να συνεισφέρει κεφάλαια στο UNDP σε μια βάση επιμερισμού κόστους για την εκτέλεση / την υλοποίηση του Έργου “Στρατηγικό πλαίσιο προγράμματος και περιφερειακοί πόροι για τη βελτιωμένη περιφερειακή συνεργασία, την επαγγελματική δικτύωση, την αμοιβαία μάθηση και επιμερισμένη ενημέρωση για την Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης στην Ανατολική Ευρώπη και στην Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών”,

ΕΠΕΙΔΗ το UNDP είναι έτοιμο να λάβει και να διαχειριστεί τΗ Συνεισφορά για την εκτέλεση / την υλοποίηση του προγράμματος / του έργου,

ΕΠΕΙΔΗ το UNDP θα ορίσει μια Εκτελεστική Οντότητα / έναν Εταίρο Υλοποίησης για την εκτέλεση / υλοποίηση του προγράμματος / έργου (η Εκτελεστική Οντότητα / ο Εταίρος Υλοποίησης),

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ, το UNDP και ο Δωρητής συμφωνούν δια της παρούσης τα εξής:

Αρθρο Ι.

Η Συνεισφορά

Ι. (α) Ο Δωρητής, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πληρωμών όπως αυτό καταρτίζεται κατωτέρω, θα συνεισφέρει στο UNDP το ποσό των US$ 7.091.935,48 (επτά εκατομμυρίων ενενήντα μίας χιλιάδων εννιακοσίων τριάντα πέντε δολαρίων και σαράντα οκτώ λεπτών). Η Συνεισφορά θα κατατεθεί στο:

Εκπρόσωπος UNDP στη Δημοκρατία της Σλοβακίας (USD) Αρ. Λογ. #375217 4553

ΑΒΑ: 111000012

Bank of America, DC 1-701-07-08,730 15th Street N.W. 7th floor, Washington DC

Κωδ. SWIFT: BOFAUS3N, Αρ. Μεταφοράς [Wire Routing Number]: 026009593

Χρονοδιάγραμμα πληρωμών Ποσό (σε US $)

Ιανουάριος 2008 762.311,83 Ιούλιος 2008 762.311,83 Ιανουάριος 2009 696.451,61 Ιούλιος 2009 696.451,61 Ιανουάριος 2010 708.279,57 Ιούλιος 2010 708.279,57 Ιανουάριος 2011 692.150,54 Ιούλιος 2011 692.150,54 Ιανουάριος 2012 686.774,19 Ιούλιος 2012 686.774,19

(β) Ο Δωρητής θα ενημερώνει το UNDP όποτε καταβάλλεται μια συνεισφορά μέσω ενός μηνύματος e-mail με ενημέρωση μεταβίβασης στη διεύθυνση agnes.kochan(alundp.org, ή μέσω fax το οποίο θα αποστέλλεται προς το Στέλεχος Προγράμματος που θα ευθύνεται για το Έργο από το UNDP/BRC.

Το ως άνω χρονοδιάγραμμα πληρωμών λαμβάνει υπ` όψιν την απαίτηση ότι οι πληρωμές θα γίνονται προκαταβολικώς για την εκτέλεση / υλοποίηση των δράσεων που θα έχουν προγραμματιστεί Αυτό μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να είναι συνεπές με την πρόοδο της παράδοσης του προγράμματος / του έργου.
To UNDP θα λαμβάνει και θα διαχειρίζεται τις πληρωμές σύμφωνα με τους κανονισμούς, τους κανόνες και τις οδηγίες του UNDP.
Όλοι οι οικονομικοί λογαριασμοί και οι καταστάσεις θα εκφράζονται σε δολάρια ΗΠΑ.

Αρθρο ΙΙ.

Χρύση της Συνεισφοράς

Η εκτέλεση / υλοποίηση των αρμοδιοτήτων του UNDP και της Εκτελεστικής Οντότητας / του Εταίρου Υλοποίησης σύμφωνα με την παρούσα Σύμβαση και το πλάνο του έργου θα εξαρτάται έναντι απόδειξης υπό του UNDP από τΗ Συνεισφορά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πληρωμών όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο Ι, παράγραφος 1, παραπάνω.
Αν προκύπτουν ή πραγματοποιούνται απρόβλεπτες αυξήσεις στις δαπάνες ή τις δεσμεύσεις (είτε λόγω πληθωριστικών παραγόντων, είτε λόγω διακυμάνσεων στις ισοτιμίες συναλλάγματος είτε σε απρόβλεπτα περιστατικά), τότε το UNDP θα υποβάλλει προς τον Δωρητή εγκαίρως μια συμπληρωματική εκτίμηση η οποία θα δείχνει τη μελλοντική χρηματοδότηση που θα απαιτείται. Ο Δωρητής θα καταβάλλει τις μέγιστες προσπάθειες ώστε να αποκτήσει τα πρόσθετα κονδύλια που απαιτούνται ή θα ζητά προσαρμογή των Δράσεων του Προγράμματος με τέτοιον τρόπο ώστε ο Δωρητής να μην υποχρεούται να παράσχει περαιτέρω χρηματικά μέσα από αυτά που θα έχουν ήδη συμφωνηθεί.
Αν οι πληρωμές που αναφέρονται στο άρθρο 1, παράγραφος 1 παραπάνω, δεν λαμβάνονται σύμφωνα προς το χρονοδιάγραμμα πληρωμών ή αν η πρόσθετη απαιτούμενη χρηματοδότηση σύμφωνα με την παράγραφο 2 παραπάνω δεν γίνεται αποδεκτή από τον Δωρητή ή άλλες πηγές, τότε η βοήθεια που θα παρέχεται στο πρόγραμμα / έργο σύμφωνα με αυτή τη Σύμβαση θα μειώνεται, θα αναστέλλεται ή θα τερματίζεται από το UNDP.
Οποιοδήποτε έσοδο από τόκους που σχετίζεται με τΗ Συνεισφορά θα πιστώνεται στο Λογαριασμό του UNDP και θα χρησιμοποιείται σύμφωνα με τις προσδιορισμένες

Αρθρο III.

Διοίκηση και αναφορά

Η διοίκηση και η διαχείριση του προγράμματος / του έργου και των δαπανών του θα διέπονται από τους κανονισμούς, τους κανόνες και τις οδηγίες του UNDP και, όπου εφαρμόζονται, τους κανονισμούς, τους κανόνες και τις οδηγίες της Εκτελεστικής Οντότητας / του Εταίρου Υλοποίησης.
Τα κεντρικά γραφεία και το γραφείο χώρας του UNDP θα παρέχουν στον Δωρητή όλες τις ακόλουθες εκθέσεις και αναφορές ή μέρη αυτών, οι οποίες συντάσσονται σύμφωνα με τις διαδικασίες λογοδοσίας και αναφοράς του UNDP.

(a) Από το γραφείο χώρας (ή ισοδύναμη μονάδα στα κεντρικά γραφεία στην περίπτωση περιφερειακών ή παγκόσμιας εμβέλειας έργων) μια εξαμηνιαία και μια ετήσια έκθεση κατάστασης του προγράμματος / του έργου για την πρόοδο αυτού καθ` όλη τη διάρκεια της Σύμβασης, καθώς και η τελευταία διαθέσιμη εγκεκριμένη κατάσταση διανομής των δαπανών, που θα δείχνει τις δαπάνες που συσχετίζονται με κάθε επιτευχθέν αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια της προηγούμενης περιόδου, σύμφωνα με τη μορφή που προσαρτάται στην παρούσα (Παράρτημα II)

(b) Από το Γραφείο Διοίκησης / Τμήμα Γενικού Επιθεωρητή του UNDP [Bureau of Management / Comptroller`s Division], μια ετήσια πιστοποιημένη οικονομική κατάσταση στις 31 Δεκεμβρίου κάθε έτους η οποία θα υποβάλλεται το αργότερο μέχρι τις 30 Ιουνίου του επόμενου έτους.

(c) Από το Γραφείο χώρας (ή ισοδύναμη μονάδα στα κεντρικά γραφεία στην περίπτωση περιφερειακών ή παγκόσμιας εμβέλειας έργων) εντός έξι μηνών μετά την ημερομηνία ολοκλήρωσης ή λύσης της Σύμβασης, μια τελική έκθεση η οποία θα συνοψίζει τις δράσεις του προγράμματος / του έργου καθώς και τις συνέπειες των δράσεων καθώς και τα προσωρινά οικονομικά δεδομένα αυτών.

(d) Από το Γραφείο Διοίκησης / Τμήμα Γενικού Επιθεωρητή του UNDP κατά την ολοκλήρωση του προγράμματος / του έργου, μια πιστοποιημένη οικονομική κατάσταση η οποία θα υποβάλλεται το αργότερο μέχρι τις 30 Ιουνίου του έτους που ακολουθεί το οικονομικό κλείσιμο του έργου.

Αν το απαιτούν ειδικές συνθήκες, το UNDP μπορεί να παρέχει αναφορές σε πιο συχνή βάση με έξοδα του Δωρητή. Η συγκεκριμένη φύση και συχνότητα αυτών των

Αρθρο IV.

Διοικητικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες

Σύμφωνα με τις αποφάσεις και τις οδηγίες του Εκτελεστικού Συμβουλίου του UNDP, όπως φαίνονται στην Πολιτική Ανάκτησης Κόστους από Άλλους Πόρους, η Συνεισφορά θα υπόκειται σε αρχές κάλυψης του κόστους από το UNDP για δύο διακριτές κατηγορίες κόστους, που σχετίζονται με την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών, δηλαδή:

(α) Έμμεσα κόστη που προκύπτουν από τα κεντρικά γραφεία του UNDP και τα Γραφεία χώρας κατά την παροχή υπηρεσιών Γενικής Διοικητικής Στήριξης [General Management Support, GMS]. Για να καλυφθούν αυτά τα κόστη GMS, Η Συνεισφορά θα χρεώνεται μια αμοιβή που θα ισούται με 7%.

(β) Άμεσα κόστη που προκύπτουν για υπηρεσίες υποστήριξης της υλοποίησης [implementation support services, ISS] που παρέχονται υπό του UNDP ή / και μιας εκτελεστικής οντότητας ή ενός εταίρου υλοποίησης. Εφόσον αυτά τα κόστη συνδέονται άρρηκτα με το συγκεκριμένο πρόγραμμα / έργο, ενσωματώνονται στον προϋπολογισμό του έργου στη βάση της σχετικής γραμμής κονδυλίων και, στην περίπτωση ευκρινώς προσδιοριζόμενων συναλλακτικών υπηρεσιών, χρεώνονται στο έργο / πρόγραμμα σύμφωνα με τις τυποποιημένες τιμές υπηρεσιών.

Το σύνολο των ποσών που προϋπολογίζονται για το πρόγραμμα / έργο, μαζί με τα εκτιμώμενα κόστη αποζημίωσης για συναφείς υποστηρικτικές υπηρεσίες, δεν θα υπερβαίνουν το σύνολο των πόρων που διατίθενται για το πρόγραμμα / έργο υπό της παρούσας Σύμβασης καθώς και των κονδυλίων που ίσως να είναι διαθέσιμα στο πρόγραμμα / έργο για τα κόστη του προγράμματος / έργου και για τα υποστηρικτικά κόστη από άλλες πηγές χρηματοδότησης.

Αρθρο V.

Εξοπλισμός

Η ιδιοκτησία του εξοπλισμού, των προμηθειών και άλλων στοιχείων που χρηματοδοτούνται από τΗ Συνεισφορά θα ανήκει στο UNDP. Τα ζητήματα που αφορούν τη μεταφορά ιδιοκτησίας υπό του UNDP θα ορίζονται σύμφωνα με τις συναφείς πολιτικές και διαδικασίες του UNDP.

Αρθρο VI.

Οικονομικός έλεγγος

Η Συνεισφορά θα υπόκειται αποκλειστικά στις εσωτερικές και εξωτερικές διαδικασίες οικονομικού ελέγχου που προβλέπονται στους οικονομικούς κανονισμούς, κανόνες και οδηγίες του UNDP. Αν η διετής Έκθεση Οικονομικού Ελέγχου του Συμβουλίου Οικονομικών Ελεγκτών του UNDP προς το διοικητικό του σώμα περιλαμβάνει παρατηρήσεις που σχετίζονται με τις συνεισφορές, αυτή η πληροφορία θα καθίσταται διαθέσιμη στον Δωρητή.

Αρθρο VII.

Ολοκλήρωση της Σύμβασης

To UNDP θα ενημερώνει το Δωρητή όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι δράσεις που σχετίζονται με το πρόγραμμα / το έργο.
Παρά την ολοκλήρωση του προγράμματος / του έργου, το UNDP θα συνεχίσει νά κρατά τους μη χρησιμοποιηθέντες οικονομικούς πόρους μέχρις ότου όλες οι υποχρεώσεις που προκύπτουν κατά την εκτέλεση / υλοποίηση του προγράμματος / του έργου θα έχουν ικανοποιηθεί και οι δράσεις του προγράμματος / του έργου θα έχουν τερματιστεί κανονικά.
Αν οι μη χρησιμοποιηθέντες πόροι αποδεικνύονται ανεπαρκείς για την κάλυψη αυτών των υποχρεώσεων και δεσμεύσεων, το UNDP θα ενημερώνει το Δωρητή και θα διαβουλεύεται με αυτόν για τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δεσμεύσεις και οι υποχρεώσεις θα πρέπει να καλυφθούν.
Οποιαδήποτε ποσό των πόρων παραμένει χωρίς να καταναλωθεί μετά από την κάλυψη αυτών των υποχρεώσεων και των δεσμεύσεων, θα διατίθεται υπό του UNDP μετά από διαβούλευση με τον Δωρητή.

Αρθρο VIII.

Καταγγελία / λύση της Σύμβασης

Αφού θα έχουν γίνει διαβουλεύσεις με τον Δωρητή, την Κυβέρνηση της χώρας του προγράμματος και το UNDP, και με δεδομένο ότι οι πληρωμές που έχουν ήδη ληφθεί είναι, μαζί με τα υπόλοιπα κονδύλια που διατίθενται στο πρόγραμμα / στο έργο, επαρκείς να καλύψουν όλες τις υποχρεώσεις και δεσμεύσεις που έχουν προκύψει κατά την εκτέλεση / υλοποίηση του προγράμματος / του έργου, η παρούσα Σύμβαση θα μπορεί να λύεται από το UNDP ή από το Δωρητή. Η Σύμβαση θα παύει να ισχύει τριάντα (30) ημέρες μετά την ημερομηνία κατά την οποία το ένα από τα Μέρη ενημερώσει γραπτώς το άλλο Μέρος για την απόφαση του να λύσει τη Σύμβαση.

*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με την με Αριθ. 0544/Μ.6043/ΑΣ 129 (ΦΕΚ Α΄ 57/21.03.2011) Ανακοίν.Υπ.Εξωτερικών ανακοινώθηκε ότι: “η χώρα μας προέβη σε καταγγελία της Σύμβασης Επιμερισμού Κόστους (Τρίτου Μέρους) μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας (Δωρητής) και του Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών (UNDP/BRC), στις 22 Νοεμβρίου 2010, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο VIII παράγραφος 1 της Σύμβασης”.

Παρά τη λύση μέρους ή όλης της παρούσας Σύμβασης το UNDP θα συνεχίσει να κρατά, μέχρι την ημερομηνία της λύσης, τις μη χρησιμοποιημένες πιστώσεις, μέχρις ότου όλες οι υποχρεώσεις και δεσμεύσεις που θα έχουν προκύψει κατά την εκτέλεση την / την υλοποίηση όλου ή μέρους του έργου, για το οποίο έχει λυθεί η παρούσα Σύμβαση, θα έχουν καλυφθεί και οι δράσεις του έργου θα έχουν ολοκληρωθεί με κανονικό τρόπο.
Οποιαδήποτε πίστωση παραμένει χωρίς να καταναλωθεί μετά από την κάλυψη αυτών των υποχρεώσεων και των δεσμεύσεων, θα διατίθεται υπό του UNDP μετά από διαβούλευση με τον Δωρητή.

Αρθρο IX.

Τροποποίηση της Σύμβασης

Η Σύμβαση μπορεί να τροποποιείται μέσω ανταλλαγής επιστολών ανάμεσα στο Δωρητή και στο UNDP. Οι επιστολές που θα ανταλλάσσονται με αυτό το σκοπό θα καθίστανται αναπόσπαστο μέρος της Σύμβασης.

Αρθρο Χ.

Ισχύς

Η παρούσα Σύμβαση τίθεται σε ισχύ με την υπογραφή της και μετά την κατάθεση εκ μέρους του Χορηγού της πρώτης συνεισφοράς – πληρωμής που θα γίνεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πληρωμών που ορίζεται στο άρθρο Ι, παράγραφος 1, της παρούσας Σύμβασης και την υπογραφή του εγγράφου του έργου από τα ενδιαφερόμενα μέρη και με την κύρωση της Σύμβασης αυτής από το Κοινοβούλιο της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Συντάχτηκε στην Αθήνα, Ελλάδα, και στην Μπρατισλάβα, Δημοκρατία της Σλοβακίας.

Την 14η ημέρα του Ιουνίου 2007 σε δύο πρωτότυπα αντίγραφα στην αγγλική γλώσσα.

ΣΕ ΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ οι υπογράφοντες, έχοντας τη δέουσα εξουσιοδότηση γι` αυτό, έχουν υπογράψει την παρούσα Σύμβαση.

Για τον Δωρητή: Για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNDP, United Nations Development Programme): Καθηγητής Προκόπιος Παυλόπουλος Ben Slay Υπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης Διευθυντής Και Αποκέντρωσης Περιφερειακό Κέντρο UNDP Bratislava

Ημερομηνία: Ημερομηνία:

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1

(UNDP, United Nations Development Programme) Περιφερειακό Κέντρο Bratislava

Περιγραφή έργου

Στρατηγικό πλαίσιο προγράμματος και περιφερειακοί πόροι για τη βελτιωμένη περιφερειακή συνεργασία, την επαγγελματική δικτύωση, την αμοιβαία μάθηση και επιμερισμένη ενημέρωση για την Μεταρρύθμιση της δημόσιας Διοίκησης στην Ανατολική Ευρώπη και στην Κοινοπολιτεία Ανεξαρτήτων Κρατών

(Βραχύς τίτλος: Περιφερειακό Κέντρο για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης / CPAR)

Ο κατακερματισμός των προσεγγίσεων των δωρητών καθώς και η έλλειψη ενός ενιαίου οράματος και ενυς προγραμματικού πλαισίου για τις παρεμβάσεις στη Διοικητική Μεταρρύθμιση στην Ανατολική Ευρώπη και την Κοινοπολιτεία των Ανεξάρτητων Κρατών αποτελούν αιτίες για την περιορισμένη πρόοδο στη μεταρρύθμιση των κρατικών δομών σε χώρες της περιοχής κατά την τελευταία δεκαετία. Η πρώτη φάση του έργου έδωσε το έναυσμα για την ενοποίηση των προγραμματικών και των γνωστικών πόρων περί της Μεταρρύθμισης της Δημόσιας Διοίκησης, συνδυάζοντας δύο επαγγελματικά δίκτυα με επαγγελματικό τρόπο, έτσι ώστε μαζί να προαγάγουν την ανάπτυξη ενός ευρείας βάσης περιφερειακό πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης, καθοδηγούμενο από τις απαιτήσεις, για τα επόμενα πέντε χρόνια. Επίσης έχει σημειώσει πρόοδο στην ανάπτυξη ενός θεσμικού πλαισίου περιφερειακής συνεργασίας για την προαγωγή τοπικών λύσεων στη μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα. Η δεύτερη φάση του έργου – της οποίας η παρούσα περιγραφή δίνει τις κύριες συνιστώσες – εστιάζει στην ανάπτυξη και υλοποίηση δράσεων περιφερειακής συνεργασίας οδηγούμενες από τις απαιτήσεις σε τέσσερις σημαντικές περιοχές (Χάραξη Πολιτικής και Συντονισμός, Διαχείριση Δημόσιων Οικονομικών, Οργάνωση και Στελέχωση Δημόσιου Τομέα και Παροχή Δημόσιων Υπηρεσιών) βαθύνοντας έτσι και διευρύνοντας το Δίκτυο των Εστιακών Σημείων στις συμμετέχουσες χώρες και ορίζοντας το πρόγραμμα CPAR ως καταλύτη της καινοτομίας και της διάχυσης των βέλτιστων πρακτικών με στόχο την προαγωγή της Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην περιοχή.

Ενότητα Ι – Ανάπτυξη της Παρουσίασης

Μέρος Ι. Ανάλυση της Κατάστασης

Ιστορικές πληροφορίες

Το 2006 η Ελληνική Κυβέρνηση και το Περιφερειακό Κέντρο UNDP Bratislava (BRC) συνήψαν εταιρική σχέση με στόχο την προαγωγή της μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα στην περιοχή της Κεντρικής, της Ανατολικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ, CIS). Αυτή η συνεργασία βασίστηκε σε ουσιαστική σύγκλιση όσον αφορά τους προγραμματικούς στόχους και τις προφανείς συμπληρωματικότητες στον τομέα της επιχειρησιακής υποδομής και δυναμικής, δηλαδή όσον αφορά την ανάπτυξη και την δυνατότητα υλοποίησης του έργου BRC, καθώς και την υποδομή του UNDP σε επίπεδο Γραφείων Χωρών (Country Offices, CO) σε ολόκληρη την περιοχή και σε πρόσβαση από τους τοπικούς εταίρους. Από την άποψη του UNDP, αυτή η συνεργασία ήταν μια ελκυστική και επίκαιρη ευκαιρία, δεδομένου ότι επέτρεπε τη δημιουργία ενός πιο συνεκτικού και ενοποιημένου πλαισίου περιφερειακού προγραμματισμού για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης (Public Administration Reform, PAR), για τη μείωση των επαναλήψεων σε δράσεις που χρηματοδοτούνταν από δωρητές, για την ενοποίηση των πόρων και για τη συγκέντρωση των περιφερειακών δικτύων, των εξειδικευμένων βάσεων δεδομένων και των αποθηκών γνώσης.

Το έργο υιοθέτησε μια προσέγγιση σε φάσεις. Η πρώτη φάση άρχισε τον Ιούλιο 2006 και στη συνέχεια επεκτάθηκε μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2007. Εστίασε στην ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας και στον καταμερισμό της ενημέρωσης για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης, PAR, ενώ ξεκίνησε μια περιφερειακή Έρευνα PAR ώστε να θέσει τα θεμέλια για τη δεύτερη φάση. Η τρέχουσα φάση εστιάζει στην υλοποίηση του οδηγούμενου από απαιτήσεις πενταετούς προγράμματος PAR, το οποίο βασίζεται στα ευρήματα της Έρευνας και σε άλλα δεδομένα που δόθηκαν από τα Εστιακά Σημεία και το κοινοτικό κεκτημένο του UNDP (Community of Practice).

To Έργο συγκάλεσε την Εναρκτήρια Συνάντηση Περιφερειακών Δικτύων Επαγγελματιών και Εμπειρογνωμόνων της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου έγινε η επίσημη παρουσίαση της νέας Εταιρικής Σχέσης στους ενδιαφερόμενους εμπλεκόμενους φορείς. Συμπεριελήφθησαν τα υφιστάμενα δίκτυα Εστιακών Σημείων [Focal Points] καθώς και το περιφερειακό κοινοτικό κεκτημένο του UNDP σε θέματα PAR, που συναντήθηκαν για πρώτη φορά και εκλήθησαν να εμπλακούν σε κοινή συνεργασία στο πλαίσιο του νέου Έργου. Συγκεκριμένα, η Συνάντηση είχε τους εξής στόχους: [α] Εισαγωγή της νέας πρωτοβουλίας, [β] Έναρξη διαλόγου σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις σε θέματα PAR και προσδιορισμός κοινών προκλήσεων και απόψεων, [γ] Αρχικοποίηση της διεργασίας της συνένωσης δύο περιφερειακών δικτύων PAR, [δ] Προετοιμασία για μια περιφερειακή έρευνα PAR (συζητήσεις για το πλάνο, τη μεθοδολογία, τους ρόλους), και [ε] Συμφωνία για έναν οδικό χάρτη διαβουλεύσεων για την ανάπτυξη ενός οδηγούμενου από τις απαιτήσεις περιφερειακού πενταετούς προγράμματος PAR.

Η Συνάντηση πέτυχε να ανοίξει έναν διάλογο πάνω στα θέματα τα οποία αργότερα εντάχθηκαν στην “Πρώτη Έρευνα για τις Εν Δυνάμει Ανάγκες Βοήθειας στις Συμμετέχουσες Χώρες” που διενεργήθηκε μερικούς μήνες αργότερα. Οι αρχικές προτάσεις για τις δράσεις του δικτύου επίσης συζητήθηκαν, ενώ τα μέλη του δικτύου σημείωσαν κάποια πρόοδο στον προσδιορισμό των κοινών προκλήσεων / περιοχών παρεμβάσεων και στην πρόταση πρωτοβουλιών για συνεργασία.

Η περιφερειακή έρευνα PAR ολοκληρώθηκε στο τέλος του Μαρτίου 2007. Η αρχική ανάλυση των ευρημάτων της ολοκληρώνεται επί του παρόντος και επίκειται η σχετική έκθεση, η οποία θα αντανακλά τις συστάσεις για το πολυετές οδηγούμενο από απαιτήσεις πρόγραμμα σε τέσσερις θεματικές περιοχές. Με βάση αυτές τις συστάσεις, προγραμματίζονται μέχρι τρεις υπο-περιφερειακές ή / και προγραμματικές συναντήσεις για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2007, με στόχο τη διενέργεια περαιτέρω συζητήσεων ώστε να περιγραφούν συγκεκριμένες προγραμματικές δράσεις, να αποφασιστεί το περιχυμένο αυτών και η ακολουθία με την οποία θα υλοποιηθούν ώστε να ικανοποιήσουν τους στόχους του οδηγούμενου από απαιτήσεις πολυετούς περιφερειακού προγράμματος PAR.

Επιπροσθέτως, τα κοινά δίκτυα των Εστιακών Σημείων και των Κοινοτήτων Εμπειρογνωμόνων ενισχύονται μέσα από την εγκαθίδρυση ενός περιφερειακού κέντρου πόρων on για το PAR και ενός περιφερειακού μητρώου εμπειρογνωμόνων PAR. Στην πράξη, το on κέντρο πόρων θα δίνει στα δίκτυα τη δυνατότητα να ανοίγουν τη συζήτηση επί των συστάσεων και, άρα, να προετοιμάζονται για τις θεματικές συναντήσεις αρκετό καιρό πριν την πραγματοποίηση τους.

Επιδιωκόμενοι Αποδέκτες του Προγράμματος

Οι κύριοι αποδέκτες του παρόντος Έργου είναι κυβερνήσεις στην Κεντρυχή και Ανατολική Ευρώπη και την ΚΑΚ, που θα ωφεληθούν από την βελτιωμένη περιφερειακή συνεργασία, την επαγγελματική δικτύωση, την αμοιβαία μάθηση και επιμερισμένη ενημέρωση για την Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης, καθώς και από το ενιαίο περιφερειακό προγραμματικό πλαίσιο δικτύων που θα στοχεύει στην ικανοποίηση των αναγκών τους για υποστήριξη κατά τη διοικητική μεταρρύθμιση σε μεσοπρόθεσμη βάση.

Επίσης θα ωφεληθούν από αυτό το έργο το οι Κοινότητες Εμπειρογνωμόνων του UNDP [Community of Practice, CoP) σε ζητήματα διοικητικής μεταρρύθμισης και το δίκτυο Εστιακών Σημείων του UNDP / CPAR, από τη συγχώνευση προοδευτικά των δύο δικτύων. Γίνεται ενοποίηση των γνωστικών τους πόρων, άρα βελτιώνεται η δυνατότητα τους να στηρίζουν τις προσπάθειες διοικητικής μεταρρύθμισης σε χώρες στην Κεντρυχή και Ανατολική Ευρώπη και την ΚΑΚ.

Η συνεργατική αξιολόγηση των αναγκών και οι σχετικές διαβουλεύσεις για την ανάπτυξη προγραμματικών` πρωτοβουλιών θα διασφαλίσουν την συνάφεια και την ορθή στόχευση των δράσεων του έργου και θα βοηθήσουν στην εκτίμηση των αποτελεσμάτων και των συνεπειών τους με τη συμμετοχή των δικαιούχων και των συναφών εμπλεκόμενων φορέων. Θα διασφαλιστεί και ευρύτερη δημόσια συμμετοχή σε ιδιωτικές δράσεις μέσα από κατάλληλες ρυθμίσεις, όπως απαιτείται.

Εταιρικά σχήματα συνεργασίας

Το έργο αυτό είναι μια συνεργασία ανάμεσα στο UNDP και στην Ελληνική Κυβέρνηση, στη βάση της κοινής τους δέσμευσης για την προαγωγή μεταρρυθμίσεων του δημόσιου τομέα στη Νοτιοανατολική, στην Κεντρική και στην Ανατολική Ευρώπη και την ΚΑΚ. Η Ελληνική Κυβέρνηση – μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης – είναι ο κύριος χρηματοδότης του Έργου και θα καταβάλλει τις μέγιστες προσπάθειες του ώστε να διευκολύνει την πρόσβαση σε εμπειρίες4 εκσυγχρονισμού του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα, που ίσως να έχει συνάφεια προς αυτόν άλλων χωρών στην περιοχή. To UNDP / BRC θα χρησιμοποιήσει τις επιχειρησιακές του δυνάμεις, προσβάσεις, δυχτυώσεις και γνώσεις ώστε να διασφαλίσει μια συνεκτική προγραμματική προσέγγιση και μια αποτελεσματική υλοποίηση σε περιφερειακό επίπεδο. Για συγκεκριμένες δράσεις η υλοποίηση θα βασιστεί και στην στενή συνεργασία με τα Γραφεία Χωρών του UNDP στην περιοχή. Επίσης επιδιώκεται ουσιαστική συζήτηση και ανταλλαγή πληροφοριών, ιδίως όσον αφορά την ενοποίηση των περιφερειακών δικτύων PAR και των συναφών πόρων γνώσης σε συνεργασία και με άλλους διεθνείς οργανισμούς, δίκτυα και πρωτοβουλίες, που δραστηριοποιούνται στο ίδιο πεδίο.

Μέρος ΙΙ. Στρατηγική

Η φιλοσοφία της βοήθειας UNDP

Κατά τα πρόσφατα χρόνια το UNDP προάγει μια συνολική προσέγγιση στη μεταρρύθμιση κρατικών δομών. Ένα παράδειγμα είναι ο ρόλος του UNDP στην Επιτροπή Blue Ribbon της Ουκρανίας, το έργο της οποίας ενέπνευσε την μεταρρυθμιστική ατζέντα της κυβέρνησης που προέκυψε από την πορτοκαλί επανάσταση του 2004. Μέσω του Ταμείου Ανάπτυξης Υποδομής [Capacity Building Fund] το UNDP έχει υποστηρίξει μακρόπνοα πολυδιάστατα προγράμματα διοικητικής μεταρρύθμισης στη Σερβία, στο Μαυροβούνιο και στη Γεωργία. Με παρουσία στην περιφέρεια και στις χώρες, το UNDP είναι στην ιδανική θέση ώστε να διευκολύνει τον περιφερειακό διάλογο και να αναπτύξει ένα οδηγούμενο από τις απαιτήσεις πρόγραμμα μεταρρύθμισης του δημόσιου τομέα ώστε να βελτιώσει την κοινή κατανόηση, την αμοιβαία ανταλλαγή και μάθηση στις χώρες της περιοχής.

Στρατηγική επίτευξης αποτελεσμάτων

Το Νοέμβριο 2006 το Έργο συγκάλεσε την Εναρκτήρια Συνάντηση Περιφερειακών Δικτύων Επαγγελματιών και Εμπειρογνωμόνων της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου το νέο Έργο και η συνεργασία ανάμεσα στο UNDP/BRC και στην Ελληνική Κυβέρνηση παρουσιάστηκαν επισήμως στους σχετικούς εμπλεκόμενους φορείς: τα υφιστάμενα δίκτυα Εστιακών Σημείων [Focal Points] καθώς και το περιφερειακό δίκτυο εμπειρογνωμόνων του UNDP. Η Συνάντηση πέτυχε να ανοίξει ένα διάλογο που στόχευε στον προσδιορισμό των αναγκών / προκλήσεων σε θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης [PAR] και τις αντίστοιχες περιοχές παρέμβασης. Οι δράσεις που προτάθηκαν δομούνται γύρω από τις εξής θεματικές περιοχές [α] χάραξη πολιτικής και συντονισμός, [β] οικονομική διαχείριση, [γ] οργάνωση και στελέχωση και [δ] παροχή δημόσιων υπηρεσιών. Αυτές οι θεματικές περιοχές εντάχτηκαν στη συνέχεια στην Πρώτη Έρευνα για τις Εν Δυνάμει Ανάγκες Βοήθειας στις Συμμετέχουσες Χώρες [εφεξής, η Έρευνα], που διενεργήθηκε μετά τη συνάντηση. Οι απαντήσεις στην Έρευνα συνιστούν το σημείο έναρξης για περαιτέρω συζητήσεις, στη βάση των οποίων θα αναπτυχθεί το ενοποιημένο οδηγούμενο από τις απαιτήσεις πολυετές περιφερειακό πρόγραμμα διοικητικής μεταρρύθμισης.

Αποτέλεσμα 1: Μεταρρύθμιση Δημόσιας Διοίκησης στην Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη και την ΚΑΚ που προωθείται μέσα από βελτιωμένη περιφερειακή συνεργασία, οδηγούμενες από απαιτήσεις προγραμματικές δράσεις και στοχευμένη τεχνική βοήθεια

Το Έργο θα βασιστεί “τις προσβάσεις του μέσω των δικτύων των επαγγελματιών και τον εμπειρογνωμόνων σε θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης τα οποία συντονίζει, ώστε να προαγάγει την καινοτομία και τη διάχυση των βέλτιστων πρακτικών στον εκσυγχρονισμό του δημόσιου τομέα.

Η ακριβής φύση, μορφή και αλληλουχία των δράσεων του προγράμματος που θα υλοποιηθούν στα επόμενα πέντε χρόνια θα βασιστεί στην ανάλυση των απαντήσεων στην Έρευνα, η οποία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του Ιουνίου 2007, τα αποτελέσματα των θεματικών και υπο-περιφερειακών συναντήσεων που έχουν προγραμματιστεί να λάβουν χώρα στο δεύτερο μισό του 2007, καθώς και τις συνεχείς διαβουλεύσεις, οι οποίες θα πραγματοποιούνται μέσα από τη χρήση ποικιλίας εργαλείων και μηχανισμών, με τα μέλη του δικτύου. Μια ενδεικτική λίστα παρεμβάσεων (πρότυπα δράσεων) παρέχεται παρακάτω. Αυτές οι προτεινόμενες δράσεις και μέθοδοι υλοποίησης θα τεθούν υπό περαιτέρω αναθεώρηση, επεξεργασία και τελικά θα υιοθετηθούν από τους ενδιαφερόμενους φορείς, μεταξύ των οποίων τα αρμόδια Υπουργεία για την Διοικητική Μεταρρύθμιση στην περιοχή.

Οι προτεινόμενες μέθοδοι υλοποίησης περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια, θεματικές ή υπο-περιφερειακές συνδιασκέψεις, τοπικές ερευνητικές διαδρομές, ανταλλαγές προσωπικού, στοχευμένη έρευνα ανίχνευσης των απαιτήσεων των μελών των δικτύων, στήριξη σε πρωτοβουλίες που παράγονται από το δίκτυο, και τεχνική βοήθεια σύμφωνα με τη ζήτηση στα θέματα που τίθενται σε υψηλή προτεραιότητα από τουλάχιστον τρεις χώρες στο δίκτυο. Θεωρείται ότι μέχρι τρεις ξεχωριστές παρεμβάσεις ή μέθοδοι υλοποίησης θα λάβουν χώρα κάθε έτος εντός κάθε θεματικής περιοχής. Γενικώς θα δοθεί προτεραιότητα σε παρεμβάσεις που σχετίζονται μεταξύ τους και που δομούνται η μία πάνω στην άλλη, αντί για αυτόνομες δράσεις. Αυτές οι τελευταίες θα λαμβάνονται υπ` όψιν και θα διενεργούνται εφόσον θεωρείται ότι αποδίδουν ένα απτό όφελος σε απόκριση μιας σαφώς προσδιορισμένης ανάγκης.

Δράση 1.1: Ενίσχυση δυναμικότητας για τη χάραξη πολιτικής και το συντονισμό

Τα ζητήματα που θα καλυφθούν σε αυτή τη θεματική περιοχή περιλαμβάνουν: [α] στρατηγικό προγραμματισμό και χάραξη πολιτικής, [β] συντονισμό πολιτικών, [γ] συντονισμό πολιτικών για την Ευρωπαϊκή ενοποίηση, [δ] συντονισμό στον τομέα διοικητικής μεταρρύθμισης και [ε] συντονισμό σε άλλες συγκεκριμένες θεματικές μεταρρυθμιστικών πολιτικών.

Δράση 1.2: Βελτίωση διαχείρισιγς δημόσιας χρηματοδότησης

Ο ουσιαστικός στόχος όπου θα εστιάσουν οι δράσεις που θα ενταχτούν σε αυτή τη θεματική περιοχή θα περιλαμβάνει: [α] σύνταξη προϋπολογισμού, [β] εκτέλεση προϋπολογισμού, [γ] εσωτερικό έλεγχο και οικονομικό έλεγχο, [δ] δημόσιες προμήθειες και [ε] εξωτερικό οικονομικό έλεγχο

Δράση 1.3: Οργάνωση και στελέχωση δημόσιου τομέα

Παραδείγματα πιθανών θεμάτων που θα καλυφθούν σε αυτή τη θεματική περιοχή είναι: [α] δομές και λειτουργίες των δημόσιων θεσμών, [β] σύστημα δημόσιας διοίκησης, [γ] διαχείριση ανθρωπίνων πόρων, [δ] ανάπτυξη ανθρωπίνων πόρων και [ε] πλαίσια ενοποίησης.

Δράση 1.4: Βελτίωση παράδοσης δημόσιων υπηρεσιών

Οι δράσεις σε αυτή τη θεματική περιοχή θα εστιάσουν μεταξύ άλλων στα εξής: [α] λήψη διοικητικών αποφάσεων, [β] διοικητική απλοποίηση, [γ] διαχείριση ποιότητας, [δ] ηλεκτρονική διακυβέρνηση, [ε] αποκέντρωση και [στ] συνεργασίες δημόσιου – ιδιωτικού τομέα.

Δράση 1.5: Έρευνα και δημοσιοποίηση Περιφερειακής Απογραφής Δημόσιας Διοίκησης ή / και Συγκριτική Περιφερειακή Μελέτη Δημόσιας Μεταρρύθμισης Η επέκταση της πρώτης Έρευνας περί Διοικητικής Μεταρρύθμισης που διενεργήθηκε κατά το πρώτο μισό του 2007, με την ετήσια συλλογή των στοιχείων από τις διάφορες χώρες μέσα από ένα δομημένο ερωτηματολόγιο να ολοκληρώνεται στα Εστιακά Σημεία, αναμένεται να βοηθήσει την συνεχή παρακολούθηση των αναγκών στήριξης της διοικητυςής μεταρρύθμισης στις συμμετέχουσες χώρες και να ενισχύσει την οδηγούμενη από απαιτήσεις διάσταση του Έργου. Η άσκηση αυτή της συλλογής των στοιχείων θα έχει ως αποτέλεσμα μια ετήσια έκθεση των κατά χώρα απογραφών δημόσιας διοικητικής μεταρρύθμισης και επίσης θα: τροφοδοτήσει περιοδικές συγκριτικές περιφερειακές μελέτες σε θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης. Επίσης, αυτή η συλλογή δεδομένων θα ενισχύσει και την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας του δικτύου και την αξιολόγηση της ανάγκης για την στρατολόγηση νέων Εστιακών Σημείων.

Αποτέλεσμα 2: Επέκταση του περιφερειακού δικτύου επαγγελματιών και εμπειρογνωμόνων σε θέματα μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης, εμπλουτισμός της γνωσιακής του βάσης και ενίσχυση της δυνατότητας του συμμετέχει σε περιφερειακό προγραμματισμό διοικητικών μεταρρυθμίσεων

Το κύριο όφελος και η βασική υποδομή επέκτασης του περιφερειακού δικτύου επαγγελματιών και εμπειρογνωμόνων σε θέματα μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης, που εμπλέκονται σε κοινές δράσεις, μοιράζονται γνώσεις και εμπειρίες, παράγουν προγραμματικές πρωτοβουλίες και παρακολουθούν σημαντικές εξελίξεις στο πεδίο της διοικητικής μεταρρύθμισης στις χώρες τους εκ μέρους του Έργου. Τονίζοντας την προγραμματική φύση του δικτύου, τα Εστιακά Σημεία, δια μέσου της συμμετοχής σε συντονισμένα φόρουμς, λίστες αλληλογραφίας και έρευνες, καθώς και σε διαπροσωπικές συναντήσεις (θεματικές ή υπο- περιφερειακές), αναμένεται να συνεισφέρουν ενεργά στον προσδιορισμό, στην υλοποίηση και στην αξιολόγηση κοινών δράσεων, σύμφωνα με τα συμφωνημένα προγραμματικά χαρακτηριστικά.

Δράση 2.1: Πρόσβαση σε εν δυνάμει Εστιακά Σημεία στην περιοχή για την επέκταση και περαιτέρω βελτίωση της συνεργασίας στο πλαίσιο του Περιφερειακού Δικτύου Επαγγελματιών και Εμπειρογνωμόνων σε θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης.

Στα πρώτα δύο χρόνια της λειτουργίας του το Έργο σκοπεύει να συνεχίσει την επέκταση του δικτύου στην περιοχή. Η πρώτη περιφερειακή Έρευνα για τη διοικητική μεταρρύθμιση που υλοποιήθηκε την άνοιξη του 2007 είχε 100% συντελεστή απόκρισης, κάτι που αποδεικνύει το ενδιαφέρον του δικτύου για το Έργο. Η εμπλοκή του δικτύου στη συλλογή δεδομένων και στην απεικόνιση των αναγκών για την περιφερειακή έρευνα για τη διοικητική μεταρρύθμιση επίσης βοηθά στον προσδιορισμό πρόσθετων προφίλ των Εστιακών Σημείων που είναι απαραίτητα στις διάφορες χώρες. Έτσι, η επέκταση του δικτύου θα στοχεύσει στα εξής: (α) στις χώρες όπου δεν υπάρχει προς το παρόν κυβερνητικό Εστιακό Σημείο, να εδραιώσει μια συνεργασία με ένα αρμόδιο κυβερνητική εστιακό σημείο, κατά προτίμηση ένα με ρητή εντολή για συντονισμό σε θέματα που αφορούν στη διοικητική μεταρρύθμιση ή, εναλλακτικά, έναν κυβερνητικό θεσμό που ειδικεύεται ή ηγείται της μεταρρύθμισης σε μία από τις θεματικές περιοχές χάραξης πολιτικής και συντονισμού, οικονομικής διαχείρισης, οργάνωσης και στελέχωσης και παροχής υπηρεσιών, και (β) σε χώρες όπου ήδη υπάρχει ένα κυβερνητικό Εστιακό Σημείο, να εδραιώσει τη συνεργασία καινά καλλιεργήσει μια πιο στενή σχέση με τους κυβερνητικούς θεσμούς με σαφή εντολή για συντονισμό διοικητικών μεταρρυθμίσεων σε εθνικό επίπεδο. Αυτό θα γίνει ώστε να διασφαλιστεί ότι οι προτάσεις για συνεργασίες βασίζονται σε πραγματικές κυβερνητικές προτεραιότητες και έχουν πιθανότητα να λάβουν τη δέσμευση των ανώτερων κυβερνητικών στελεχών. Παράλληλα, το δίκτυο θα επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει συναφείς ακαδημαϊκούς θεσμούς / δεξαμενές σκέψης και ΜΚΟ, ώστε να συμπεριλάβει την ποικιλομορφία και να ενθαρρύνει την διαθεσμική συνεργασία.

Στην πράξη, η επέκταση αυτή θα πάρει τη μορφή έγγραφων προσκλήσεων προς στοχευμένους θεσμούς / φορείς στην περιοχή. Όπου είναι δυνατό, πριν ή μετά από τις προσκλήσεις θα γίνονται επισκέψεις στις εν λόγω χώρες από τα στελέχη του Έργου και διαβουλεύσεις με τα μέλη των υφιστάμενων δικτύων της χώρας.

Το Κέντρο σκοπεύει να έχει εδραιώσει ουσιαστική συνεργασία με τουλάχιστον τρία Εστιακά Σημεία σε κάθε χώρα στην περιοχή μέχρι το τέλος του δεύτερου έτους της λειτουργίας του.

Για να διασφαλίσει ικανοποιητικό εσωτερικό συντονισμό και να αποφύγει τις επικαλύψεις και την επανάληψη εργασιών, ένα Εστιακό Σημείο σε κάθε χώρα θα αναλαμβάνει το ρόλο του συντονιστή χώρας. Κατ` αρχήν, θα δίνεται προτεραιότητα στα υφιστάμενα Εστιακά Σημεία. Ωστόσο, θα υπάρχει περιθώριο και για κατά περίπτωση ρυθμίσεις με βάση μια αξιολόγηση της κατάστασης σε κάθε χώρα, σε συνδυασμό με τα συμφέροντα και τις ικανότητες του κάθε Εστιακού Σημείου, καθώς και τους πόρους που μπορεί αυτό να δεσμεύσει για το Έργο.

Δράση 2.2: Ανάπτυξη δυναμικότητας των Εστιακών Σημείων και των μελών της Κοινότητας Εμπειρογνωμόνων του UNDP σε θέματα Διοικητικής Μεταρρύθμισης με στόχο την απoτελεσματική αλληλεπίδραση για την επίτευξη των στόχων του Έργου

Για να διευκολυνθεί η ενεργή συμμετοχή και ουσιαστική συνεισφορά των μελών του δικτύου στην επιτυχή υλοποίηση των δράσεων του Έργου προβλέπεται μια σειρά δράσεων που θα ενισχύσουν τη δυναμικότητα των Εστιακών Σημείων των μελών του Κοινοτικού Κεκτημένου. Αυτές οι δράσεις θα περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια που θα έχουν στόχο τη βελτίωση των αναλυτικών δεξιοτήτων των μελών και την ικανότητα προσδιορισμού και διαμόρφωσης συγκεκριμένων προτάσεων με βάση παρατηρούμενες ανάγκες, καθώς και την εξοικείωση των μελών του δικτύου με συναφείς μηχανισμούς, όπως το on κέντρο πόρων και τεκμηρίωσης, η on συμβουλευτική υπηρεσία και το μητρώο εμπειρογνωμόνων. Τα εκπαιδευτικά σεμινάρια θα ολοκληρώνονται με ανταλλαγές προσωπικού, επισκέψεις μελέτης και άλλα συναφή μέτρα με στόχο τη βελτίωση της συνολικής δυναμικότητας των Εστιακών Σημείων και την ενίσχυση της συμμετοχής τους και της δέσμευσης τους στο Έργο.

Δράση 2.3: Τήρηση και βελτίωση Μητρώου Εμπειρογνωμόνων

Το μητρώο εμπειρογνωμόνων CEECISPAR θα συνεχίσει να παρέχει μια ενημερωμένη βάση συμβούλων σε θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης και συναφή πεδία, με ειδική έμφαση στις εξής θεματικές περιοχές: χάραξη πολιτικής και συντονισμό, διαχείριση δημόσιας χρηματοδότησης, οργάνωση και στελέχωση και παροχή δημόσιων υπηρεσιών. Η ισχυρή εκπροσώπηση περιφερειακής εμπειρίας θα πραγματωθεί με πρόσκληση στα Εστιακά Σημεία να συμμετέχουν και με ενθάρρυνση τους να συστήνουν και άλλους επαγγελματίες που θα μπορούν να συνεργάζονται με την ομάδα διοίκησης του Έργου, υπό το αντίστοιχο Εστιακό Σημείο.

Δράση 2.4: Τήρηση και βελτίωση ενός on Κέντρου Βάσης Δεδομένων και Τεκμηρίωσης σε θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και στην ΚΑΚ

Το Έργο θα συνεχίσει να επεκτείνει το on κέντρο πόρων με πηγές που αφορούν θέματα διοικητικής μεταρρύθμισης, όπως έγγραφα, μελέτες, έρευνες κτλ και θα παρέχει πρόσβαση στα μέλη ώστε αυτά να μπορούν να ωφελούνται από την περιφερειακή αυτή βάση γνώσης. Η on βάση δεδομένων θα διαθέτει προηγμένη δυνατότητα αναζήτησης και θα δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να αναζητήσει πόρους ανά συντάκτη, χώρα προέλευσης, θεματική περιοχή, θέμα ενδιαφέροντος, κτλ. Η βάση δεδομένων θα συνδέεται και με άλλες συναφείς ηλεκτρονικές αποθήκες εγγράφων, όπως αυτές που τηρούνται καθολικά από την UNPAN ή περιφερειακά από τις NISPAcee, CAIMED, ΕΙΡΑ.

Δράση 2.5: Εδραίωση και τήρηση on Συμβουλευτικής υπηρεσίας για τα μέλη του δικτύου

Με βάση το μοντέλο των υφιστάμενων δικτύων γνώσης του UNDP το Έργο στοχεύει να εδραιώσει μια on Συμβουλευτική Υπηρεσία με στόχο να παρέχει γρήγορη κατ` αίτηση πληροφόρηση και συμβουλές για θέματα σχετικά με τη διοικητική μεταρρύθμιση στα μέλη του δικτύου. Η διαδραστική φύση της Υπηρεσίας θα δίνει τη δυνατότητα κεφαλαιοποίησης της γνώσης, της εμπειρίας και των πόρων των μελών της, έτσι συνεισφέροντας στην κωδικοποίηση και στον καταμερισμό της γνώσης, στον προσδιορισμό και στην διάχυση των βέλτιστων πρακτικών και στην υιοθέτηση της καινοτομίας στο δίκτυο.

Αποτέλεσμα 3: Εδραίωση και βελτίωση της περιφερειακής ικανότητας στήριξης της περιφερειακής συνεργασίας για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης

Το περιφερειακό κέντρο UNDP για τη Μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης (UNDP / CPAR) θα οριστεί έτσι ώστε να λειτουργεί ως καταλύτης για το μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα στις χώρες της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης και της ΚΑΚ και ως συντονιστής της περιφερειακής συνεργασίας σε αυτό το πεδίο. Μετά την επικύρωση του σχετικού νόμου από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, το Έργο θα λάβει προνόμια και ασυλία, κάτι που θα επιτρέψει την εδραίωση ενός επιχειρησιακού Γραφείου στην Αθήνα που θα στηρίζει τις δράσεις του Έργου. Η Ελληνική Κυβέρνηση έχει εκφράσει την επιθυμία της να φιλοξενήσει το Κέντρο σε έναν Οίκο UNDP που θα δημιουργηθεί στην Αθήνα.

Δράση 3.1: Ίδρυση του Γραφείου του Έργου στην Αθήνα

To UNDP / CPAR θα ιδρύσει και θα λειτουργήσει γραφεία στην Αθήνα, Ελλάδα, ώστε να εγκαταστήσει το βασικό του προσωπικό. To CPAR θα προσλάβει έναν Επικεφαλής Τεχνικό Σύμβουλο, έναν Ειδικό στη Διοικητική Μεταρρύθμιση, έναν Βοηθό Έρευνας και έναν Βοηθό Διοίκησης και Οικονομικής Διαχείρισης. Μετά από ανάλυση και με συστάσεις που θα προέρχονται από την ανάλυση της πρώτης περιφερειακής Έρευνας PAR, ίσως προσληφθούν ένα ή δύο επαγγελματικά στελέχη, πιθανόν για ορισμένο χρόνο, που θα παρέχουν ειδικευμένη εργασία και στήριξη στην ομάδα του έργου για το συντονισμό των προγραμματικών δράσεων σε συγκεκριμένες περιοχές. Ο χρονισμός και η αλληλουχία των προσλήψεων θα είναι τέτοια ώστε να δίνουν τη δυνατότητα στον Επικεφαλής Τεχνικό Σύμβουλο να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής και σύνθεσης της ομάδας. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους της λειτουργίας, προβλέπεται ότι το Κέντρο θα προσλάβει έναν πρόσθετο Βοηθό Έρευνας. Επίσης, το κέντρο θα συντάξει ένα Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης, δίνοντας δυνατότητα στους ασκούμενους να εργάζονται για περιόδους μέχρι έξι μήνες στηρίζοντας το ουσιαστικό ερευνητικό έργο του Έργου.

Δράση 3.2: Δημιουργία Συμβουλευτικής Επιτροπής

Θα δημιουργηθεί μια Συμβουλευτική Επιτροπή που θα παρέχει στρατηγικές συστάσεις και ουσιαστική στήριξη και καθοδήγηση στο προγραμματικό πλαίσιο, στη γενική κατεύθυνση και στον αντίκτυπο του προγράμματος, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη υλοποίηση της εντολής του Κέντρου. Η Συμβουλευτική Επιτροπή θα αποτελείται από μέχρι εννέα μέλη, τα οποία θα ορίζονται για περίοδο πέντε ετών. ενώ η Επιτροπή θα συνέρχεται κανονικά δύο φορές ετησίως. Επιλεγμένα μέλη του υφιστάμενου Πάνελ Συμβούλων UNTC θα κληθούν να συμμετάσχουν στη νέα Συμβουλευτική Επιτροπή.

Δράση 3.3: Ίδρυση Ηλεκτρονικής Βιβλιοθήκης / Γνωσιακού Κέντρου

Εν όψει της ενοποίησης των γνωσιακών πόρων του έργου και της συναφούς τεκμηρίωσης, ιδίως από τα Ηνωμένα Έθνη, ώστε να λειτουργήσουν ως ένα κέντρο πόρων για το Έργο και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, μεταξύ των οποίων του κοινού, προβλέπεται να εδραιωθεί μια λειτουργική ηλεκτρονική βιβλιοθήκη ή να υπάρξει πρόσβαση σε γενική τεκμηρίωση των Η.Ε., όπως σε Συνθήκες, Εκθέσεις του Οικονομικού και Κοινωνικού Συμβουλίου και Συμβουλίου Ασφαλείας, δημοσιεύσεις UNDESA και UNDP, καθώς και μια ενότητα για τη διοικητική μεταρρύθμιση, που θα περιλαμβάνει τις τρέχουσες δημοσιεύσεις στο πεδίο της δημόσιας διοίκησης: συναφή επιστημονικά περιοδικά, δημοσιεύσεις, περιοδικά, βιβλία, αναφορές, κτλ. Αυτή η δράση θα ικανοποιεί επίσης και τη μακρά απαίτηση στην Ελλάδα για δημόσια πρόσβαση σε βιβλιοθήκες των Η.Ε. και στα ηλεκτρονικά του συστήματα αρχείων.

Τελικώς, το κέντρο ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης / πόρων γνώσης θα εξελιχτεί σε ένα ερευνητικό κέντρο, το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει και υποτροφίες σε επιλεγμένους επαγγελματίες στο χώρο της μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης, από τις χώρες αποδέκτριες, για προσδιορισμένες χρονικές περιόδους.

Δράση 3.4: Υιοθέτηση του οδηγούμενου από απαιτήσεις περιφερειακού πλαισίου για τη μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης του Έργου

Εντός έξι μηνών από την ίδρυση του το Κέντρο θα αρχίσει να οργανώνει μια συνάντηση Υπουργών αρμόδιων για τη δημόσια διοίκηση στις χώρες της περιοχής, ώστε να εισαγάγει επισήμως το Κέντρο και να ζητήσει την υιοθέτηση από τους Υπουργούς του πενταετούς προγράμματος δράσεων. Προβλέπεται ότι η επίσημη υιοθέτηση εκ μέρους των Υπουργών θα ενισχύσει την ορατότητα του Έργου και θα εδραιώσει την δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων ώστε να πραγματοποιήσουν το σκοπό και τους στόχους του Έργου.

Στρατηγική υλοποίησης

Τα ευρήματα της πρώτης περιφερειακής έρευνας για θέματα μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης είναι το σημείο έναρξης των περαιτέρω συζητήσεων, αναλύσεων και διαβουλεύσεων με τους εμπλεκόμενους φορείς, στη βάση των οποίων θα αναπτυχθεί το ενοποιημένο οδηγούμενο από απαιτήσεις πενταετές περιφερειακό πρόγραμμα PAR. Στην έρευνα τα μέλη του δικτύου ρωτήθηκαν να προσδιορίσουν τις ανάγκες και τις πιθανές παρεμβάσεις σύμφωνα με τα συμφωνημένα χαρακτηριστικά του προγράμματος: α) περιφερειακή συνεργασία, που ιδανικά στοχεύει στη συμμετοχή τουλάχιστον τριών χωρών σε κάθε δράση, με πιθανή υπο-περιφερειακή διάσταση, β) χρηματοδοτικά όρια, προσωρινά οριζόμενα ανά παρέμβαση σε 100.000 US$, με πιθανή συγχρηματοδότηση, και γ) μια οδηγούμενη από απαιτήσεις προσέγγιση, που θα διασφαλίσει ότι υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον – και ιδιοκτησία – μιας δεδομένης πρότασης, που αντανακλάται στην ενεργό συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μελών του δικτύου να αναπτύξουν συγκεκριμένους όρους αναφοράς για την προτεινόμενη δράση του έργου. Η επιθυμία συγχρηματοδότησης της δράσης θα είναι επίσης ένας δείκτης για το επίπεδο ενδιαφέροντος και ιδιοκτησίας.

Η διοίκηση CPAR. με κατάλληλη διαβούλευση με τα κυβερνώντα μέρη του Εργου (Επιτροπή Παρακολούθησης. Συμβουλευτική Επιτροπή) θα ταξινομήσουν τις αιτήσεις των μελών του δικτύου κατά προτεραιότητα, εκτιμώντας διάφορες παραμέτρους, όπως την ανάγκη κάλυψης όλων των τεσσάρων θεματικών περιοχών, τον αριθμό των παρόμοιων / συγκλινουσών προτάσεων και προβλεπόμενων συνεργείων εντός του προγράμματος, τη δυνατότητα για συνέπειες και μεταπαρακολούθηση [follow-up], το ενδιαφέρον από χώρες με διαφορετικό υπόβαθρο, καθώς και την πιθανή επικάλυψη με δράσεις που υλοποιούνται από άλλους οργανισμούς. Οι δράσεις που δεν έχουν προτεραιότητα σε ένα συγκεκριμένο χρόνο μπορεί επίσης να επιλέγονται αργότερα από τα μέλη του δικτύου για να συστήσουν συγκεκριμένες προτάσεις. Οι συντονιστές του δικτύου μπορούν να χρησιμοποιούν αυτές τις προτάσεις για να αρχίζουν συζητήσεις, να παράγουν νέες ιδέες και να ενισχύουν τη βάση (το προσχέδιο των προτάσεων) πάνω στην οποία θα διενεργείται η αλληλεπίδραση των μελών του δικτύου. Η στρατηγική υλοποίησης θα αντανακλά το σκοπό του Έργου να δημιουργήσει μια ενεργή κοινότητα όπου η επικοινωνία θα είναι πολυκατευθυντική και όπου η κοινότητα θα παίζει ενεργό και ορατό ρόλο στον περιφερειακό προγραμματισμό.

Διοικητικές ρυθμίσεις

Το έργο θα υλοποιηθεί υπό τη μέθοδο της (περιφερειακής) Άμεσης Εκτέλεσης, σνμφωνα με τους κανονισμούς και τους κανόνες του UNDP.

Όσον αφορά τους ρόλους και τις ευθύνες του έργου, το έργο θα διοικείται από μια Επιτροπή Παρακολούθησης, που θα προεδρεύεται από το Επικεφαλής Στέλεχος της Ομάδας Δημοκρατικής Διακυβέρνησης του UNDP / BRC και θα αποτελείται από έναν ορισμένο εκπρόσωπο της Ελληνικής Κυβέρνησης και έναν εκπρόσωπο των αποδεκτριών χωρών / θεσμών. Ο ρόλος της Διασφάλισης του Έργου θα καλύπτεται από τον Ειδικό Πολιτικής σε θέματα Μεταρρύθμισης της Δημόσιας Διοίκησης του UNDP / BRC, με στήριξη από τον Βοηθό Έρευνας του PAR.

Για τη στελέχωση του CPAR, το UNDP θα προσλάβει έναν Επικεφαλής Τεχνικό Σύμβουλο, έναν Ειδικό στη Διοικητική Μεταρρύθμιση, έναν Βοηθό Έρευνας και έναν Βοηθό σε Διοικητικά και Οικονομικής Διαχείρισης θέματα. Ανάλογα με τις ανάγκες, θα προσληφθούν ένα ή δύο στελέχη, πιθανώς για ορισμένο χρόνο. Θα αναπτυχθεί επίσης ένα πρόγραμμα πρακτικής άσκησης.

Η Συμβουλευτική Επιτροπή, που θα δημιουργηθεί για να παρέχει στρατηγικές συστάσεις και ουσιαστική στήριξη και καθοδήγηση, θα αποτελείται από μέχρι εννέα μέλη, τα οποία θα ορίζονται για μια περίοδο πέντε ετών. Τα μέλη τυπικά θα είναι αναγνωρισμένοι διεθνώς λόγιοι και επαγγελματίες στον τομέα της διοικητικής μεταρρύθμισης. Η επιλογή τους θα υπόκειται σε συστάσεις από τον Ειδικό Πολιτικής του UNDP / BRC και του CTA, ενώ η τελική έγκριση θα ανήκει στην Επιτροπή Παρακολούθησης.

Συγκεκριμένες δράσεις σε αυτό το έργο μπορούν να διενεργούνται σε συνδυασμό και με συνεργασία με εσωτερικούς και εξωτερικούς εταίρους ή να δίνονται σε τρίτα μέρη, όπως ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, συνεργάτες πρακτικής άσκησης. ΜΚΟ ή άλλους εταίρους και οργανισμούς, με βάση τους Όρους Αναφοράς που συντάσσονται κατά περίπτωση και ακολουθούν τους συμβατικούς κανόνες και κανονισμούς του UNDP.

Μέρος IV. Παρακολούθηση και Αξιολόγηση

Συνεχής παρακολούθηση απόδοσης

Η παρακολούθηση, σε συνεχή βάση, καθ` όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του περιφερειακού έργου θα δώσει στους εμπλεκόμενους φορείς τη δυνατότητα να γνωρίζουν την πρόοδο και να λαμβάνουν έγκαιρες διορθωτικές δράσεις, όπως απαιτείται. Έχει αναπτυχθεί ένα Πλαίσιο Παρακολούθησης Απόδοσης [Performance Monitoring Framework (PMF)] για το σκοπό αυτόν (παρουσιάζεται στην Ενότητα II μαζί με το Πλαίσιο Αποτελεσμάτων και Πόρων). Το πλαίσιο PMF είναι ένα εργαλείο για το προσωπικό του περιφερειακού έργου, τους εταίρους και τους διευθυντές, οι οποίοι μέσω αυτού μπορούν να προγραμματίζουν και να υλοποιούν συστηματική συλλογή δεδομένων για παρακολούθηση, μάθηση και αναφορά.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι, δεδομένης της οδηγούμενης από απαιτήσεις και συνεργατικής φύσης του έργου, το πλαίσιο PMF που περιγράφεται παραπάνω (στην Ενότητα II) θα συμπληρώνεται – ιδίως για το αποτέλεσμα 1 – από συγκεκριμένους στόχους, σκοπούς και δείκτες επιτυχίας για κάθε μία πρωτοβουλία που διενεργείται υπό τις τέσσερις θεματικές περιοχές, με βάση τη ζήτηση από τις συμμετέχουσες χώρες. Τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών που υποστηρίζονται από το έργο θα παρακολουθούνται και θα γίνεται αναφορά επ` αυτών, μαζί με το μακρο-πλαίσιο PMF για το συνολικό έργο.

Η αναφορά προόδου που θα γίνεται αναφορικά με την επίτευξη των αναπτυξιακών αποτελεσμάτων με βάση το πλαίσιο PMF θα γίνεται τουλάχιστον άπαξ ετησίως και πιο συχνά αν χρειάζεται, όπως θα συμφωνείται περί αναφορών με το δωρητή. Οι αναφορές θα δείχνουν περισσότερο την πρόοδο που γίνεται προς την επίτευξη των αποτελεσμάτων και λιγότερο την ολοκλήρωση των δράσεων.

Η εποπτεία και η παρακολούθηση των δράσεων του έργου και των αποτελεσμάτων αυτών είναι στην ευθύνη του Αναλυτή Πολιτικής Διοικητικής Μεταρρύθμισης του UNDP / BRC (Διασφάλιση Έργου).

Αξιολόγηση

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 προγραμματίζεται μια αναλυτική ενδιάμεση αξιολόγηση αποτελεσμάτων για να αξιολογηθεί Η Συνεισφορά του Έργου στις προσπάθειες διοικητικής μεταρρύθμισης στην περιοχή, καθώς και η συνολική του αποτελεσματικότητα ως προς την εντολή του.

Το Έργο υπόκειται σε Ετήσια Επιθεώρηση σύμφωνα με τις διαδικασίες παρακολούθησης και αξιολόγησης του UNDP. Επίσης υπόκειται σε – και ωφελείται από – τις δράσεις παρακολούθησης και αξιολόγησης που εφαρμόζονται υπό το έγγραφο Περιφερειακού Προγράμματος 2006-2010 [Regional Programme Document (RPD)] για την Ευρώπη και την ΚΑΚ.

Υποθέσεις και κίνδυνοι

Το έργο υποθέτει ότι ένα καλά στηριζόμενο περιφερειακό δίκτυο επαγγελματιών και εμπειρογνωμόνων σε θέματα μεταρρύθμισης της δημόσιας διοίκησης, το οποίο θα λειτουργεί υπό ένα συνεκτικό προγραμματικό πλαίσιο και με πρόσβαση σε πόρους, θα μπορεί να παραγάγει προγραμματικές πρωτοβουλίες με βάση κοινώς προσδιορισμένες ανάγκες και συμπληρωματικότητες – ή, με άλλα λόγια, ότι η συνεργατική φύση του προγράμματος (πρωτοπορία του παρόντος έργου) μπορεί να λειτουργήσει σε ένα καλά διοικούμενο και υποστηρικτικό περιβάλλον. Οι περισσότεροι από τους προσδιορισμένους κινδύνους που σχετίζονται με το έργο συνδέονται με αυτή τη βασική υπόθεση. Ωστόσο, το Έργο έχει μια σειρά από στρατηγικές ελάττωσης των προσδιορισμένων κινδύνων. Μια περιγραφή των αξιολογήσεων των κινδύνων περιλαμβάνεται στον πίνακα II παρακάτω.

Μέρος V. Νομικό περιενόμενο

Αυτό το περιφερειακό Έγγραφο του Έργου θα είναι το εργαλείο που θα αναφέρεται ως τέτοιο στο Άρθρο Ι της Τυπικής Σύμβασης Βασικής Βοήθειας [Standard Basic Assistance Agreement (SBAA)] μεταξύ των Κυβερνήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNDP).

Η Ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευση του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και της Σύμβασης που κυρώνεται από την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου Χ αυτής και ειδικότερα από την κύρωση της Σύμβασης σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει το Ελληνικό Σύνταγμα.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 3 Μαρτίου 2008

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ

ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ Θ. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 5 Μαρτίου 2008

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΑΚΗΣ